Лист до донорів. PR НУО: як посилити вплив громадських організацій

«- Доброго дня, а порадьте будь ласка школу для PR-менеджера, аби вона спеціалізувалась на громадських організаціях? - А немає такої школи». Діалог в фейсбуці. Цей текст я пишу не для ...

Додано:
Maryna Hovorukhina

impact
Лист до донорів. PR НУО: як посилити вплив громадських організацій

«- Доброго дня, а порадьте будь ласка школу для PR-менеджера, аби вона спеціалізувалась на громадських організаціях? -

А немає такої школи».

Діалог в фейсбуці.

Цей текст я пишу не для громадських організацій. Більшість з них вже давно зрозуміли, що PR –це важлива штука без якої далеко не заїдеш. Цей текст я пишу для донорів, які це, в принципі, теж розуміють, але якось не дуже.

Шановні представники донорських організацій, я часто з вами часто на цю тему спілкувалась, але, мабуть, була не настільки переконливою. Тож спробую це зробити письмово.

Отже, яка ситуація наразі в сфері PR в громадському секторі?

Чого немає?

Немає ЖОДНОЇ постійної школи, де піарники можуть навчатися чи піднімати свій професійний рівень. Якщо правозахисники, медіатори і т.п. щороку мають змогу навчатися та підвищувати кваліфікацію, піарники такої можливості не мають.

Запит на фахівців є. Потреба в ефективних комунікаціях є. Регулярного навчання нема.

Немає жодної конференції для PR в громадському секторі. Для порівняння, в бізнесі їх мінімум раз в квартал проводять.

Немає конкурсів на кращий PR проект, соціальну рекламу, PR-ника і т.п. А це б стимулювало розвиток, чи не так?

Немає жодної платформи, присвяченої виключно комунікаціям в громадській сфері, оглядам тенденцій, аналітиці тощо.

Що є?

Час від часу проводяться тренінги, курси на 2-3 дні максимум. І туди організатори намагаються вкласти ВСЬО-ВСЬО. Брендинг, СММ, комунікаційну стратегію. Нещодавно мені надійшов запит: «Марино, ти можеш розказати учасникам тренінгу, як побудувати комунікації для адвокасі-кампанії… За годину». Ні, не можу. І ті, хто кажуть, що зможуть це зробити – брешуть. За 2-3 дні людину PR не навчиш.

Є бізнес-школи, навчання в яких коштує від 7 до 110 тис. грн. Я порахувала, що витратила на навчання 45 тис. грн. Без жодної допомоги організації, в якій я працювала. Бо я фанат :) А чи багато колег може собі це дозволити?

Моя улюблена громадська організація ІСАР «Єднання» надає можливість організаціям запросити до себе фахового тренера, який навчить працювати в сфері комунікацій.

Є сайт prostir.ua де можна знайти багато корисних порад.

Можна читати книжки. Їх аж 2, які присвячені специфіці НУО  (може ще якісь підкажете?)

– PR в громадських організаціях (Андрій Куліш)

– «Заборонена книга: Практичний посібник «Комунікації в громадських організаціях» (ваша покірна слуга) –

Є група в фейсбуці PRанья, де з’являється цікава інфо для піарників НУО та ведеться спілкування між фахівцями.

Що буде?

З вересня цього року стартує Communication Laboratory (CLAB) для піарників громадських організацій. Місце для зустрічей та фахових обговорень, плюс будемо запрошувати спікерів від бізнесу та успішних в сфері комунікацій громадських організацій. Можливо це старт найбільшого та найважливішого в сфері PR для НУО проекту в Україні. І якщо ви хочете стати його частиною – приєднуйтесь до групи PRанья, там будуть всі новини.

Підтримати CLAB вже зголосилися ІСАР «Єднання» та prostir.ua. Ми сподіваємось, до проекту приєднаються і інші партнери. Нам необхідна підтримка, якщо ми бажаємо, аби громадський сектор України став більш впливовим. І ви можете цьому посприяти. Приєднуйтесь!

До зв’язку у фейсбуці, ваша Марина Говорухіна


Останні публікації цього розділу:

Громадська участь: купа цегли чи затишний дім?

Як готувати молодіжні інклюзивні проєкти: чекліст

Як залучати молодь до своїх проєктів та активностей

Проблема 21 травня. Легітимний президент чи стан interregnum*?

Напрями безбар’єрності в молодіжній роботі

Що не є форум-театром або культура поваги до авторських методик