10 кроків для покращення комунікації чиновника з громадським активістом
Що за несправедливість!? Ви подивіться скільки освітніх ресурсів та можливостей для громадських активістів і як мало для чиновників!Ну так, вступаючи на посаду у багатьох виникає відчуття, що вони ...
Додано:
Максим Черкашин
Що за несправедливість!? Ви подивіться скільки освітніх ресурсів та можливостей для громадських активістів і як мало для чиновників!
Ну так, вступаючи на посаду у багатьох виникає відчуття, що вони все знають і вміють. А щоб навчатись чомусь новому – у першу чергу, потрібна мотивація і зізнання самому собі, що ти не все знаєш.
Так от, цей пост присвячую державним службовцям та службовцям органів місцевого самоврядування, які хочуть трішки покращити комунікацію з громадськими активістами. Писатиму не книжними словами, а виключно з власної практики, оскільки побував по обидві сторони “барикад”.
Що ми знаємо про активістів, або як боротись зі стереотипами? Для службовців – закрийте очі і пригадайте, чи траплялось таке з вами? Активісти – спробуйте поставити себе на місце державних мужів та допоможіть їм вам допомогти.
Отож, громадські активісти, не завжди але часто:
- Приходять з проектом сьогодні на завтра. В середу просять приміщення на п’ятницю. Так, державна машина то бюрократична установа, яка в т.ч. потребує й часу для розгляду звернень та прийняття рішень.
- Мало що вміють робити якісно. Пригадайте 5-7 локальних організацій, чи є вони вузькопрофільними? Що вміють робити справді добре?
- Не вміють \ не хочуть письмово викласти суть прохання. Ну ми ж усно попросили, чому цього недостатньо? ))
- Відповідальність за їх провал ляже на ВАС. Саме так, якщо міська рада підтримає проект, а він стане провальним – усіх собак повішають саме на владу.
- Хочуть 100% фінансування. Сьогодні ця тенденція змінюється на краще, і активісти шукають й інші джерела ресурсів.
- Звертаються не за адресою. В міськради просять в оренду Драмтеатр, який на балансі обласної ради.
- Забувають звітувати. Ну а чого, проект провели і забули!
- Не вміють планувати (на місяць, квартал, рік). Коли ви просите принести план заходів на наступний рік – пропонують мінімум. Про сьогодні на завтра ми вже говорили)
- Відсутня юридична особа. Приходить Іван Іванов з класним проектом, а угоду підписати немає з ким!
10 кроків, як покращити комунікацію чиновника з громадським активістом:
- Пояснити чим займається ваш підрозділ, а чим ні, які ресурси має в наявності, а які ні.
- Розробити типовий електронний варіант звернення \ прохання. Так, художники – малюють, спортсмени – виграють медалі і не всі вони вміють писати прохання та звернення.
- Частіше спілкуватись. Як би банально це не звучало, але більшість проблем просто від відсутності нормального спілкування.
- Не ставитись зверхньо. Типу, о…знову прийшли щось просити! Активісти не просять собі квартиру чи землю. Активісти пропонують допомогти спільно вирішити важливі проблеми. Про це варто пам’ятати.
- Якщо не володієте ресурсом – пояснити в кого він є.
- Залучати до розробки проектів документів, які їх стосуються. Ми часто знаємо, як зробити комусь добре не запитавши власне отримувачів цих “благ”.
- Не використовувати, а будувати довготривалі партнерські стосунки.
- Запропонувати \розробити \презентувати чіткі механізми отримання коштів на ініціативи. Бо типу гроші є, а як їх отримати не завжди відомо.
- Допомагати співпрацювати з іншими структурними підрозділами.
- Завести сторінку структурного підрозділу у соціальних мережах.
Проте, спостерігаючи за роботою деяких чиновників, підготував також поради, як провалити співпрацю з активістами:
- Ігнорувати і уникати зустрічі. Є такі “державні мужі”, які просто тікають від людей.
- Не братись за звернення поки не “підіжмуть” контрольні терміни. А що ж, 30 днів ще не минуло! І за 2 дні до заходу відписатись, що приміщення, яке хотіли активісти на ту дату вже зайняте, і нехай вони парять мізки, де знайти альтернативне!
- По будь-якому питанню пропонувати прийти в раду – і нехай зачекає під кабінетом. Це просто якийсь “біч” багатьох чиновників – покликати до себе, нехай людина чекає, потім ви проведете невелику нараду, збіжете до “голови”, а після цього за 3 хвилини скажете те, що можна було повідомити телефоном або повідомленням у FB.
- Розкажи, що ти хочеш зробити – і я поясню чому це неможливо. Є люди, які заточені на відмову, оскільки нові проекти – це нове навантаження при тій самій зарплаті.
- Працювати лише зі “своїми” (в т.ч. й нагороджувати). Це ж круто, поділити всіх на своїх і чужих з якими не варто працювати і підтримувати незалежно від якості проекту!
- “Відфутболювати” в інші підрозділи (переадресовувати). “Ми цим не займаємось, краще піди (до речі, чомусь на “ти”) до того або того”. Хоча частенько можуть і самі допомогти, або зателефонувати кому потрібно.
І контрольне питання, як для активістів так і чиновників, яке допоможе знайти підтримку або вирішити чи підтримати проект – “Яка користь для громади від реалізації проекту”?
Працюючи на тренінгах як з активістами так і з службовцями, ми завжди доходимо одного висновку – адекватні і нормальні люди є і серед політиків/чиновників так і серед громадських активістів. Саме таких потрібно шукати і з такими працювати.
Працюймо на користь своїх громад!