Безпека як заручник забудовного безладу

Кілька років тому, такий собі "забудовник ТОВ "Пателі Лізинг" почав на розі столичних вулиць Нижній Вал та Костянтинівської будивництво чогось, що вельми швидко отримало в народі прізвисько ...

монстр
Безпека як заручник забудовного безладу

Кілька років тому, такий собі “забудовник ТОВ “Пателі Лізинг” почав на розі столичних вулиць Нижній Вал та Костянтинівської будивництво чогось, що вельми швидко отримало в народі прізвисько “будинок-монстр” (помилуватися можна на фото, рівно як і подумати, наскільки воно “вписується у Поділ”).

Було обурення, були протести, але будиночок ріс собі і ріс, доріс поволі до справді монструозних розмірів, а до того ж закрив один з виходів зі станції метро “Контрактова площа”.
Тепер прошу уваги. Тобто четвертий рік Україна веде війну проти зовнішньої агресії, міста перенасичені зброєю, час від часу щось десь вибухає, а терористи час від часу фонтанують погрозами – а у центрі столиці вже мабуть більше року перекрито вихід з однієї з центральних (знов-таки) станцій метрополітену – об’єкту підвищеної безпеки.

Відтак, до всяких-різних інстанцій писалися запити і звернення, вони обростали відписками, відмазками та іншими зразками творів епістолярного жанру. От, наприклад, КМДА ще у січні цього року пообіцяла, що “про стан введення в експлуатацію <...> буде поінформовано в термін до 10.04.2017″:

1

Оскільки “в термін до 10.04.2017″ чомусь ніякого поінформування халепно не сталося, довелося написати нового запита, відповідь на який від попередньої відповіді відрізняється (вигідно чи ні – складно сказати) меншою кількістю тексту і похмурою констатацією: “дату <...> відкриття виходу із підземного пішохідного переходу на перетині вулиць Нижній Вал та Костянтинівська не визначено”:

2

Іншими словами, коли буде усунено безпекову загрозу – бозна, бо “зачинено на період будівництва”, а “роботи призупинені”.

Автор дуже сподівається, що дмухає на воду. Але як на особистий посполитий погляд, у ситуації, коли незрозуміле (принаймні авторові) будівництво ставить під потенційну небезпеку пасажирів метро – не є, м’яко кажучи, нормальним. Залишаючи вже осторонь тут питання, з якої такої радости взагалі безпечна експлуатація метрополітену залежить від забудовницьких рухів якогось там ТОВ, іншими словами – хто те ТОВ на гарматний постріл підпустив до важливого муніципального транспортного об’єкту.

І, як на мою думку, попри введення-невведення в експлуатацію, зупинення-призупинення і навіть (страшно подумати!) судові процеси, давно мав би вже прийти державний “лісник” і забезпечити те, що має, бо ж сказано в Писанні (ст.3 Конституції України): “Людина, її життя і здоров’я <...> безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю”.
То що не зрозуміло?

Олександр Северин, к.ю.н.


Останні публікації цього розділу:

Як готувати молодіжні інклюзивні проєкти: чекліст

Як залучати молодь до своїх проєктів та активностей

Проблема 21 травня. Легітимний президент чи стан interregnum*?

Напрями безбар’єрності в молодіжній роботі

Що не є форум-театром або культура поваги до авторських методик

Як громадським і благодійним організаціями покращити комунікацію?