Чому українці не хочуть ставати членами громадських організацій
Я зрозуміла, чому громадські організації у Україні не надто популярні, чому українці не поспішають ставати їх членами, волонтерами чи підтримувати фінансово.Відповідь проста – ви не вмієте говорити ...
Додано:
Maryna Hovorukhina
Я зрозуміла, чому громадські організації у Україні не надто популярні, чому українці не поспішають ставати їх членами, волонтерами чи підтримувати фінансово.
Відповідь проста – ви не вмієте говорити просто, так, аби вас почули і зрозуміли. Громадські організації, які працюють в інтересах громади, не можуть пояснити людям, що вони роблять і навіщо вони потрібні. Логічно, що громадяни, які не розуміють хто ви і чим ви корисні, не будуть вас підтримувати.
Все починається з місії. Друзі, у 90% громадських організацій місію не можуть повторити самі її творці. А ну спитайте своїх колег, яка ваша місія? Просто зараз?
Місії найуспішніших компаній світу відповідають на запитання «Чим вони можуть бути мені корисні, як вони змінять моє життя на краще». Місії громадських організацій часто відповідають на запитання «яке ідеальне майбутнє вони для мене бачать», або чого хочуть досягнути вони. А де в цих місіях люди? Хочете прикладів?
Місії бізнесу:
Місія Best Buy: «Ми вирішуємо незадоволені потреби наших покупців за допомогою кмітливості наших співробітників»
Місія Google: «Зручно організувати всю інформацію в світі і зробити її доступною і корисною кожному»
Місія Twitter: «Миттєво з’єднувати людей всюди»
Місія Adidas: «Стати кращим спортивним брендом у світі. ніколи не порівнювати кількість з якістю. Спортсмен завжди на першому місці»
Місії громадських організацій
Українська Гельсінська спілка з прав людини «сприяє розвитку гуманного суспільства, що базується на повазі до людського життя, гідності та гармонійних стосунків між людиною, державою і природою через створення платформи для співпраці між членами Спілки та іншими учасниками правозахисного руху».
Центр політико-правових реформ «сприяння впровадженню інституційних реформ, здатних забезпечити утвердження демократії, верховенства права та належного урядування в Україні».
Лабораторія законодавчих ініціатив «сприяння утвердженню демократичних цінностей, розвитку політичної культури та правової свідомості громадян і політиків, розповсюдження кращих світових практик для формування ефективних державних інституцій, сприяння євроінтеграційному вектору розвитку України».
А ваша організація теж сприяє?
Сумно, не цікаво, складно. Всі слова абстрактні. В голові людини не вимальовується жодної картинки, емоції окрім «нудно».
«Підтримувати НУО? Та краще піду щось в Адідас куплю. Там я на першому місці. А тут про якусь правову свідомість громадян кажуть. Такоє».
Емоції приймають рішення за людей. Емоції керують нами, коли ми обираємо що дивитися, куди йти, як витрачати гроші. На нудьгу витрачати гроші ніхто не буде. Навіть якщо це дуже правильна, політкоректна та виважено сформульована нудьга.
Хочете з цим попрацювати?
Сформулюйте те, що ви робите однією фразою. Не можете? Тоді продовжуйте працювати в тіні організацій, які змогли. Таких як «Таблеточки» – міжнародний благодійний фонд, який захищає інтереси дітей з онкологічними захворюваннями в Україні.
Хочете ще порад? Починайте працювати з будь-яким проектом зі слів «Чим ми можемо бути корисні людям», «Яку проблему ми допоможемо вирішити». Не кидайте в мене абстракцію на кшталт «Ми боремося за права людини», «Ми відстоюємо верховенство права», ми «посилюємо громадянську свідомість». Розкажіть людям, як те, що ви робите покращить їх життя. Або як їх життя може погіршитись, якщо вони не візьмуть участь в роботі організації.
«Ми боремося з корупцією та безвідповідальністю влади», – пояснюють мені колеги суть своє діяльності під час тренінгу.
І що мені з цього? Запитую я.
Ну я же ж! Корупція і безвідповідальність – це погано.
Як погано? В чому це проявляється?
Ну, у нас в місті в жодній школі немає пожежної сигналізації, наприклад.
Так це ж воно! Ви боретеся за те, аби в кожній школі нашого міста була пожежна сигналізація, за те, щоб батьки, діти та вчителі почувалися у безпеці. І цей меседж отримає підтримку громадян. Бо він конкретний і зрозумілий.
Напишіть, як ваша організація змінить життя людей, для яких ви працюєте на краще. А не можете це сформулювати – знайдіть гроші на фахівця, який допоможе вам у цьому. Інакше зі своїми формулюваннями та меседжами ви будете тихо-мирно працювати за гроші донорів (що теж непогано). Але без підтримки людей, для яких ви працюєте.