Чому волонтери підуть від вас?

Нещодавно  студентська організація Українського католицького університету “Відлуння” запросили нашу ініціативу з розвитку якісного залучення Makitra провести для них стратегічну сесію, щоб зрозуміти ...

92211858_229483241627082_3703614792569716736_n
Чому волонтери підуть від вас?

Нещодавно  студентська організація Українського католицького університету “Відлуння” запросили нашу ініціативу з розвитку якісного залучення Makitra провести для них стратегічну сесію, щоб зрозуміти як якісно залучати членів і волонтерів до їхньої організації. “Відлуння” популяризує волонтерство серед студентів і допомагає людям у потребі.

Нещодавно голова “Відлуння” Орест Цебенко постукався до мене в месенджер із бажанням поділитися результатами свого цікавезного експерименту. Виявилося, Ореси надихнувся ідеєю якісного залучення і провів власне дослідження, щоб відчути як бути волонтером, якого неякісно залучають. 

Дуже хочу поділитися з вами уроками, які Орест виніс для себе. Вірю, вони будуть цінними і для вашої організації.92211858_229483241627082_3703614792569716736_n (1)

Історія від Ореста. Пряма мова.
Протягом останніх днів я досліджував в якості волонтера різні громадські організації та ініціативи Львова, які діють під час коронавірусу. Мені було цікаво, як вони ставляться до волонтерів і взаємодіють з ними.

Я розчарувався…
Я зрозумів, чому такий малий відсоток українців займаються активною волонтерською діяльністю. Ось кілька цінних уроків, які для себе виніс, чому люди не волонтерять?

Організації роблять волонтерство складним.

Щоб поволонтерити у одній організації, я мав зробити 4 різні дзвінки. Спершу координаторка Х дала мені номер координаторки І, а вона ж мені дала номер отця. Коли я приїхав у домовлене місце, то все було закрито і я подзвонив до отця. Він мені дав інший номер іншої контактної особи. Нарешті моє волонтерство почалося. Але якби не моє бажання досліджувати якість залучення, я б, мабуть, здався після першого дзвінка.

Організації не супроводжують та не турбуються про волонтерів.

Коли я волонтерив, то виникали різні складнощі: не міг знайти вулиці, мені не відповідали на дзвінки потребуючі люди. Так хотілося, щоб була людина в організації, до якої я б міг у разі необхідності звернутися.

Організації не цінують час волонтерів.

Мені повідомили, що моє волонтерство займе одну годину часу. Але воно в мене зайняло 4 години.

Організації байдужі до волонтера та не цінують його праці.

Я мав занести харчі по домівкам літніх людей. Мені дали 4 різних адреси і 4 пакунки для них. Дорогою в одному з пакетів розлився борщ. Ті, хто пакував, не дуже добре закрили посуд із борщем.

Усі адреси, які мені дали, знаходилися на вулицях, які добряче заховані і їх було важко знайти навіть за допомогою гугл карти. Тому я дзвонив людям, яким мав віднести харчі. Але 2 з 4-х номерів телефонів, які мені дала організація, були неправильні. Рррррррр.

Після волонтерства ніхто до мене не задзвонив, не запитав, чи все добре, чи я виконав своє завдання і як все пройшло. Я подзвонив їм сам. Проте мені так ніхто і не відповів та не передзвонив.

Організації не комунікують про вплив, який ти робиш завдяки волонтерству.

Одним із волонтерств, до якого я доєднався, було онлайн-волонтерство. Потрібно було перекладати інформаційні постери Всесвітньої організації охорони здоров’я про коронавірус. Я переклав один постер. Але досі не розумію, який вплив це дало для суспільства. Також я не розумію, що ця організація зробила з цим перекладом. Мені про це ніхто так і не сказав. Хоча я питав :)

Організації дають не точну інформацію про особливості волонтерства.

Я заповнив гугл форму про волонтерство, де обрав пункт: пакувати й доставляти їжу для потребуючих людей. Мені відписали, що моє завдання як волонтера – це фандрейзити ці продукти.

Організації ігнорують волонтерів.

Я заповнив форму однієї організації, у якій хотів поволонтерити. Мені ніхто не відписав. Проте наступного дня я знайшов інформацію, що ця організація все ж потребує волонтерів. Але спершу потрібно приєднатися до їхньої закритої фейсбук групи. Я подав запит у цю групу, але ще досі його ніхто не підтвердив.

***

За дні мого дослідження я зрозумів, що комусь допоміг і зробив добре діло. Але не полишає відчуття, що для організації волонтери – це цифри для звіту. Якби я не мав позитивного волонтерського досвіду, то б, напевно, після цих спроб поволонтерити у часи карантину, дуже розчарувався у волонтерстві. Й ніколи б ним не займався.

За час експерименту я зрозумів, що для того, щоб люди брали активну участь в громадському житті, потрібно нам, організаціям, вчитися якісно взаємодіяти з ними. Люди готові волонтерити, але ми, часто, не готові їх залучати.

Додам від себе:
Якщо раптом ви впізнали в котромусь із пунктів свою організацію, це добре. Бо тепер ви можете порозмірковувати, що можна “підрихтувати” у вашій взаємодії з волонтерською спільнотою.

А також ви можете скористатися можливістю від Makitra. На час карантину ми пропонуємо послугу з Оцінки будь-якого вашого проєкту чи кампанії, що передбачає залучення громадян/волонтерок, безкоштовно.

З 15 до 30 квітня ми будемо приділяти одну годину часу щодня, щоб провести 10 оцінок для 10 організацій чи ініціатив. Поспішайте, бо кількість місць обмежена. Для нас критерієм відбору буде якість ваших відповідей на запитання, які ви знайдете нижче.

Щоб отримати оцінку, напишіть нам до 12 квітня:
1. Ваше ім’я та прізвище.
2. Назву організації, ваша позиція в ній та посилання на сторінку організації.
3. Коротко про проєкт/кампанію, який/яку ви хочете проаналізувати. Нам дуже важливо дізнатися про його мету (що ви хочете змінити, якого впливу досягти), цілі і трішки про команду проєкту/кампанії.
4. Навіщо вам залучати людей до цього проєкту/кампанії.
5. З якими труднощами та викликами в залученні до цього проєкту/кампанії ви зіштовхуєтеся.

Напишіть лист із відповідями на ці питання на скриньку [email protected] до 12 квітня включно з темою листа “Хочу взяти участь в оцінці”

Що вам дасть оцінка?

  • Відповіді на ці та інші питання: Чому люди не роблять ті дії, які ми від них очікуємо? Чи правильно ми визначали цільові аудиторії та інсайти? До яких дій залучати людей? Як випрацювати довіру між нами і людьми?
  • Оцінку вашої спроможності у залученні.
  • Розуміння вашого потенціалу в залученні.
  • Спільний мозковий штурм із командою Makitra, як підсилити вашу спроможність у залученні.
  • Знайомство із Колесом Залучення – інструментом із планування та реалізації стратегій залучення людей до діяльності організацій.

Вірю, що в цій колонці ви знайдете для себе хоча б маленьку цінність, аби вже від завтра почати якісніше залучати волонтерів! 


Останні публікації цього розділу:

Громадська участь: купа цегли чи затишний дім?

Як готувати молодіжні інклюзивні проєкти: чекліст

Як залучати молодь до своїх проєктів та активностей

Проблема 21 травня. Легітимний президент чи стан interregnum*?

Напрями безбар’єрності в молодіжній роботі

Що не є форум-театром або культура поваги до авторських методик