Гайд із креативності. Вправи на відкопування у собі оригінальності

Оригінальність як панацея. Вона не для всіх. І ця стаття не для всіх. Тільки для тих, хто нутром відчуває відмінності між банальним і глибоким. І, більш того, хоче бути творцем другого.Існує цікаве ...

1_TDR6nfMjuvdMruL--7vFYQ
Гайд із креативності. Вправи на відкопування у собі оригінальності

Оригінальність як панацея. Вона не для всіх. І ця стаття не для всіх. Тільки для тих, хто нутром відчуває відмінності між банальним і глибоким. І, більш того, хоче бути творцем другого.

1_TDR6nfMjuvdMruL--7vFYQ

Існує цікаве дослідження, що меншість людей на планеті виробляють більшість найвеличніших ідей. Тобто весь наш світ, в якому ми живемо, створений не 100% населення, а одиницями, які грандіозно впливають на все, що нас оточує.

 

 

КРЕАТИВНІСТЬ – ПАНАЦЕЯ ЛЮДЕЙ НОВОГО ПОКОЛІННЯ

Якщо в попередніх епохах і тисячоліттях креативність була, скажімо, просто сприятливим “побічним ефектом” активності мозку, через її низьку утилітарність, то, розмінявши третє тисячоліття, бути оригінальним і усвідомленим = виживати.

Створювати оригінал = усвідомлювати

Усвідомлювати відмінності, унікальність, особливості в чомусь. Відчувати їх. Це майже інстинкт – ми підсвідомо шукаємо унікальність у всьому. Щось говорить нам, що це має більше шансів бути цікавим, корисним, вигідним, затребуваним, а, значить, кращим.

 

Оригінальне. Нове. Незвичайне

Ми тягнемося до такого. До оригінального, нового і незвичайного: у людях, місцях, їжі, ідеях, бізнесі, задачах.

 

Як почати бути оригінальним ні з понеділка, а зараз?

Є потенціал. А є його розкриття. Я просто дам вправу, яка чітко покаже, в який бік можна тренуватися. Не більше. Як саме ви будете тренуватися і чи будете взагалі – залишається за вашими особистими лаштунками.

Ось у вас є ВОГОНЬ-ПРОДУКТ (організація, послуга, персона, товар тощо) . І потрібні неординарні, унікальні ідеї. Тут часто приходить ступор. Здається, що вже все придумано. Здається, що це не для нас. Здається, що це безглуздо. 

 

Потрібно взяти вашу ідею / продукт / послугу / особу / стартап, і копнути якомога глибше і обходячи все стандартне. Вивчити то, що вже є, і придумати ідею НАВПАКИ.

 

ФІЛЬТРИ КРЕАТИВНОСТІ. DO OR DIE ©

 

 

Вам потрібно до свого продукту застосувати такі дії. Провести його через “КРЕАТИВНІ ФІЛЬТРИ”. Придумати ТЕКСТ / КАРТИНКУ / МЕЛОДІЮ / ДІЮ / ОБРАЗ (що завгодно) за такими критеріями-фільтрами:

 

  • Обмежте себе в характеристиці свого продукту 5 фразами, які, на вашу думку, ідеально б розкривали його. Потренируйтесь з обмежувачами в кількості фраз, слів, малюнків, часу з будь-яким іншим продуктом, людиною, ідеєю, дією. Також хорошою ідеєю є залучити до цієї вправи вашу цільову аудиторію, клієнтів, підписників, партнерів тощо.
  • Колективна казка. Складіть легенду – від будь-якої особи – 1, 2 або 3. зробіть це в колективі, з яким ви працюєте над цим продуктом. 
  • Розкажіть про свій продукт від імені цього продукту. Наприклад, «я твоє крісло. як тобі на мені сидиться? а ти ніколи не питав мене … мені здається, мені пора на манікюр. своїх мізинців ти пооббивав мої ніжні ніжки
  • Розповідь про продукт в стилі жахів. Спробуйте по-справжньому налякати тих, хто почує або прочитає вашу історію. Допоки у вас самого не виступить піт і ви не покриєтеся “мурашками” – це просто дитячий садок. Чи, може, у вас цільова аудиторія дошкільнята?
  • Розповідь про продукт у стилі хокку.
  • Розповідь про продукт в найдрібніших подробицях – скільки шерстинок у килимі біля вхідних дверей? А скільки атомів вуглекислого газу виробляють ваші колеги за робочий день …?
  • Відверто вульгарна розповідь про ваш продукт. 
  • Вигадайте 5 новин про ваш продукт. Від негативних до супер-позитивних. Розробіть заголовки, тези матеріалу, пофантазуйте про фото, які будуть в цьому матеріалі. Можете навіть зробити їх за допомогу фотошопа або написати цілу статтю, але і лише одних ідей і заголовків буде досить. 
  • Сміх та сльози! Викличте емоції! Багато емоцій! Дуууже багато. Шокуйте. Розізлість. Розсмішіть. Дайте надію. Викличте азарт.
  • Ідеї з вашим продуктом від зворотнього: «я (ми) б ніколи не …» (зробили чогось).Нна практиці, багато з таких ідей можуть бути трансформовані і впроваджені в життя, Часом навіть в оригінальному контексті «ніколи не». Тож, ніколи не кажіть ніколи – окрім цієї вправи;)
  • Спроектуйте 3 реальності вашого продукту: ідеальний хід розвитку подій, нейтральний і жахливий. Або ж просто дайте однакове завдання спрогнозувати майбутнє компанії оптимісту, песимісту і реалісту;)
  • Розхваліть свій продукт як початківець-копірайтер. А потім розкритикує свій продукт, насміхайтеся над ним і, загалом, розважайтеся.
  • Сross-thinking – перехресне мислення. Візьміть ваш продукт і з’єднайте його з річчю, яка взагалі ніяк не пов’язана з ним. З’єднайте їх в ідеї. 

Експериментуйте, будьте сміливішими, йдіть на ризик, шукайте власний стиль!

Більше PR-порад у блозі ГО про PR PRUF

 

 

 

 


Останні публікації цього розділу:

Громадська участь: купа цегли чи затишний дім?

Як готувати молодіжні інклюзивні проєкти: чекліст

Як залучати молодь до своїх проєктів та активностей

Проблема 21 травня. Легітимний президент чи стан interregnum*?

Напрями безбар’єрності в молодіжній роботі

Що не є форум-театром або культура поваги до авторських методик

  • Cегрей Сергеевич Кунатенко

    Цікаво