Коли держава береться за розвиток громадянського суспільства

Чиновники це зрозуміли як придбання медальок та грамот обласної адміністрації на півмільйона грн. Підтвердження можна побачити на "прозорро" як послуги з організації та проведення заходів у рамках ...

44091291_1934504516597648_7422691433045295104_n
Коли держава береться за розвиток громадянського суспільства

Чиновники це зрозуміли як придбання медальок та грамот обласної адміністрації на півмільйона грн. Підтвердження можна побачити на “прозорро” як послуги з організації та проведення заходів у рамках виконання “Програми сприяння розвитку громадянського суспільства у Запорізькій області на 2017-2020 роки”. Так от чого не вистачає для розвитку громадянського суспільства! 

Перед очима промайнули числені семінари, круглі столи і т п. по взаємодії влади і громадянського суспільства, обговорення національної стратегії розвитку громадянського суспільства, пропозицій по її реалізації, промови шановних спікерів, закордонні поїздки активістів і чиновників і т.д. та сотні тисяч грантових євро та доларів на все це. І за цим святковим карнавалом вот така проза життя. Як сумарний практичний результат.

А це могло б бути близько 30 реалізованих міні-проектів тим же громадянським суспільством. Який керівник НКО вибере собі медальку замість ресурсів на діяльність? І чому досі кошти цільової програми можуть бути використані не на рішення місцевих питань за участю громадянського суспільства?

Хтось скаже, адже гроші НКО треба віддати, а замовлення медальок з картоном для чиновника звучить по-тепліше. Не виключено, однак проблема може виявитися ще гіршою, якщо в Департаменті інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю ЗОДА просто не знають і не вміють працювати інакше. І у мене є підстави для подібних сумнівів, причому це стосується не тільки ЗОДА.

На мій погляд, така ситуація вимагає від усіх тих, хто просував національну стратегію розвитку ГС та інших небайдужих провести уважний аналіз на що саме і наскільки ефективно виділялися кошти з бюджетів різних рівнів на “підтримку ГС” в т.ч. через “прозорро”. І добитися розбору польотів за участю КМУ з чіткими наслідками для всіх відповідальних. Або така практика трансформує всі витрачені зусилля в фейкову програму для списання бюджетних грошей, ще більше підриваючи довіру як до держави, так і здатності громадянського суспільства на що-небудь впливати.

А кому цікаво дізнатись докладніше про цю закупівлю ЗОДА:

посилання на джерело в прозорро https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-09-04-000422-c 

на відповідну статтю в “наші гроші” http://zp.nashigroshi.org/2018/10/09/oda-skupylasya-hramotamy-i-nahorodamy-v-blahodijnoji-orhanizatsiji-na-pivmiljona/

та пост Макса Нефьодова https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1934504513264315&set=a.357818284266287&type=3 з якого позичив ілюстрацію

P.S. Вже після публікації надійшла інформація, що начебто Андрей Крупник має грант від ПРООН на моніторинг стратегій на місцевому рівні. Поки що не побачив від нього підтвердження отримання цієї інформації, хто є з ним поруч – зверніть його увагу, будь ласка.


Останні публікації цього розділу:

Громадська участь: купа цегли чи затишний дім?

Як готувати молодіжні інклюзивні проєкти: чекліст

Як залучати молодь до своїх проєктів та активностей

Проблема 21 травня. Легітимний президент чи стан interregnum*?

Напрями безбар’єрності в молодіжній роботі

Що не є форум-театром або культура поваги до авторських методик