Пам’ятка для активного мешканця

"Своя сорочка ближча до тіла", "По моему хотению, по депутатскому велению :)"  - це та багато інших відомих висловлювань дуже точно описують той стан коли ти читаєш допис свідомого, публічного ...

po-shtuchyemu-veleniyu“Своя сорочка ближча до тіла”, “По моему хотению, по депутатскому велению :)”  – це та багато інших відомих висловлювань дуже точно описують той стан коли ти читаєш допис свідомого, публічного посадовця чи депутата про, наприклад, зарибнення ставка, а під цим постом десятки коментарів і жодного про рибу. І всі на кшалт:

- краще би дорогу зробили

- а коли дорожні знаки поставите

- о, тільки цим і залишилося займатися ніби інших важливіших справ немає і т.і

Вимагаючи від тих, кого ж самі обрали і не роблячи нічого самими для того, щоб щось змінювати, ми так і залишимося в стані агресивного словесного пінг-понгу, який одних залишить на позиції “Що не роби, дяка однака”, а інших “Уууу, і ці нічого робити не хочуть”, тільки було би правильніше додати ще…замість мене. Чомусь виборець вважає, що він лежачі на дивані і гортаючи соцмережі може написати, прокоментувати щось, що має такого самого мешканця як він, тільки із депутатським значком на лацкані підірвати з іншого дивану і побігти щось робити замість ініціатора фото, новини чи коментаря. 

Тому підготував коротенький алгоритм більш дієвих і відповідальних і саме головне результативних дій для двох типових ситуацій:

- проблемної, – ідейної

Якщо ви помітили якусь незручність, проблему чи маєте в чомусь потребу то ви ще не активний ні виборець ні мешканець. Ви просто уважні чи щось хочете.

Процес перетворення  активного і відповідального мешканця зовсім безболісний і він значно довший ніж:

Написав у ФБ

Там же вимагав у депутата щось для себе зробити.

Він виглядає у найпростіший спосіб так:

1.Якщо ви помітили незручність і хочете її позбутися в інтересах себе та інших мешканців.

А) Помітили, сфотографували, описали – розмістили у ФБ, сайтах, газеті. Примітка – якщо впевнені що все саме так і є.

Б)Цей крок краще робити самим першим – з’ясували хто відповідає за ту ділянку де виявлена незручність. Дізналися контакти і: написали, подзвонили, завітали і все розповіли і вказали ДІЮ, яку б ви хотіли щоб була зроблена по усуненню незручності. Попросили поінформувати вас коли незручність буде усунута або буде прийняте якесь рішення щодо цього.

В)                    Ось тепер можете писати. Заодно додати як ви вплинули на вирішення цієї ситуації або що вам пообіцяли і заохотити інших проконтролювати це разом із вами.

Г) Минув обумовлений час і нічого не змінилося – ось саме час потурбувати депутата з вашого округу і не під його постом про відпочинок, а написавши нормального ввічливоо короткого листа чи повідомлення. Депутати всі, окрім ВРУ – це такі самі  як і ви в частині наявності у них своєї роботи, сім’ї, вільного часу. Частину із якого на безоплатній основі вони витрачають для того щоб чути своїх виборців і РАЗОМ із ними допомагати вирішувати питання які їх турбують. Це не пожежно-рятувальні загони, а звичайні ваші земляки і сусіди. Депутат може включити наявні у нього інструменти і пришвидшити вирішення питання.

Д) Можете описати ситуацію, весь шлях вирішення – щоб інші мали інструкцію до дій в наступний раз.

  1. Якщо ви вважаєте що у вас є ідея, яка допоможе вам і співгромадянам.

А) З’ясуйте скільки це може коштувати і як реалізовано в інших громадах.

Б) З’ясуйте, які інструменти є у вашій громаді, щоб реалізувати цю ідею: громадський бюджет, електронні петиції, конкурс грантів тощо.

В) Поділіться ідеєю з іншими, шукайте союзників.

Г)Коли маєте уявлення що у вас дійсно є ідея, вона ще комусь цікава, ви уявляєте що це можливо і де таке реалізовувалось можете звернутися до депутата вашої місцевої ради, щоб ОБГОВОРИТИ із ним можливість реалізації цієї ідеї та її користі для громади.

Д)Можете писати у ФБ про свій шлях реалізації чи відкладення ідеї до кращих часів та через які обставини.

 

Так, саме так ви будете значимою частиною, ініціатором і співвідповідальним громадянином і виборцем у своїй громаді.

 


Останні публікації цього розділу:

Як готувати молодіжні інклюзивні проєкти: чекліст

Як залучати молодь до своїх проєктів та активностей

Проблема 21 травня. Легітимний президент чи стан interregnum*?

Напрями безбар’єрності в молодіжній роботі

Що не є форум-театром або культура поваги до авторських методик

Як громадським і благодійним організаціями покращити комунікацію?