Ребрендинг НУО: змінити лого, аби змінити бачення — і навпаки
Український сектор благодійності проходить фазу стрімкого розвитку, НУО відіграють все більш активну роль у формуванні політики, культури, освіти. Разом із цим, нестабільна ситуація останніми роками ...
Додано:
Юлія Гаврилюк

Український сектор благодійності проходить фазу стрімкого розвитку, НУО відіграють все більш активну роль у формуванні політики, культури, освіти. Разом із цим, нестабільна ситуація останніми роками спричинила сейсмічні зміни у секторі: одні благодійні організації припинили роботу, інші – зміцніли.
Причини для ребредингу можуть бути різні: нове позиціонування, новий менеджер з комунікацій, злиття з іншою організацією або навпаки відгалуження, просто зміна старого логотипу, який більше нікому не подобається. Деякі благодійні організації під час турбулентності використовують ребрединг для збереження статус-кво.
Якою б не була причина, ви повинні знати, що це вплине не тільки на візуальні компоненти вашої ідентичності, але й на культуру, яка є коренем вашої організації. У цій колонці розповідаємо історію ребрендингу Українського форуму благодійників.
Ребрендинг – це не нове лого, це нова культура
Ми провели ребрединг, бо це давно пора було зробити. Наш логотип виглядав старомодно – він розроблявся ще у 2005-му. Логотипи проектів були стилістично та ідеологічно відірвані. Усі елементи нашої айдентики ніяк не були поєднані ідеєю. Наш старий брендинг показував про нас одне: ми – це відсутність системи.
Нижче ми покажемо що змінилось, та важливіше те, чому змінилось саме так?
Коло на логотипі має подвійний зміст: це і сонце – старослов’янський символ початку, створення світу. УФБ було створено саме для розбудови нового – культури благодійності в Україні. А також це круглий стіл, за яким сидять учасники Форуму.
Кольори
Червоний залишили, бо він впізнаваний, є асоціація з УФБ. З темно-блакитним історія цікавіша. УФБ вже третій рік реалізовує партнерський проект «Соціальне підприємництво». Основна кольорова гама візуальної айдентики проекту – блакитна. Проте майже ніхто у секторі не знає, що це наш проект. Він ніби живе своїм життям, є організації-партнери, що теж його реалізовують. А УФБ? Залишається невидимим. Додавши блакитний до нової айдентики ми виправили цю випадкову несправедливість.
Решта кольорів та відтінків (жовтий, оранжевий, темно-бордовий, світло-блакитний) компліментарні і створюють приємну оку палітру.
Форма
Рамки – бо ми працюємо за чіткими політиками і процедурами. Зображення, що виходять за рамки – експериментуємо з новими форматами та ідеями. Лаконічний дизайн каже про прозорість, яку УФБ промотує і підтримує.
Було
Стало
Ребрендинг – це більш як змінювати шкіру, а не одяг
Організація проходить різні етапи розвитку, і на одному з них ви можете сказати: «Це вже не наші цінності. У нас поглибилось бачення. Ми змінюємо акцент». Під час ребрендингу ми зрозуміли, що нам доведеться мати справу з речами, які є набагато глибшими, ніж просто зміна кольорів на лого. Ми повинні були працювати над своєю внутрішньою культурою так само, як і на нашому брендовому матеріалі. Можливо навіть більше.
Ви будете ребрендувати культуру
Ви не можете вирішити проблему внутрішньої культури просто змінивши свій логотип. Ви повинні почати розмови і залучати людей. Ви повинні встановити ліміти. Ви повинні виділити достатньо часу.
Стало
Що ми недоробили?
Ми зібрали команду і виділили час, щоб проговорити кожен аспект. Проте вже зараз побачили, що копнули недостатньо глибоко: ми не підняли наші внутрішні проблеми, недоозвучили, що болить і турбує. Адже саме зустріч віч-на-віч зі своїми “демонами” робить справжню організацію, а не макет.
Вчіться на наших помилках! Проговорюйте глибоко і багато. Бо потім на це не буде часу.
Було
Стало
5 речей, про які варто подумати перед ребрендингом
Ребрендинг УФБ почався як невеликий проект, де ми хотіли вирішити те, що називається Дизайном Франкенштейна. Ми хотіли мати більш послідовну візуальну ідентичність, з чітким мистецьким напрямком. Наприкінці це був набагато більший проект, що вплинув на повсякденне життя нашої команди. Наразі ми починаємо підготовку до зміни веб-сайту, перед нами ще купа роботи.
ЧОМУ? а не ЯК?
Фокусуючись на тому, ЧОМУ ваша організація прагне досягти своєї місії є більш потужною цінністю, і дає простір для змін.
Було
Стало
5 важливих питань
Якщо ви задумуєтесь про ребрендинг вашої організації, вам необхідно розглянути п’ять ключових елементів. Якщо ви можете відповісти «так» на всі ці елементи, ви готові до ребрендингу.
- Чи готові ви почати розмови на болючі теми? Подумайте про компенсацію, відпустки, робоче середовище тощо.
- Чи готові ви вкласти час у навчання? У працівників з’являться нові інструменти, нові шаблони, і їм потрібна допомога.
- Чи готові ви витратити час на те, щоб пояснити своє бачення і відповісти на багато питань, які неминуче виникнуть у ваших колег?
- Чи готові ви витрачати менше часу на програмні аспекти і більше на культурні аспекти?
- Чи насправді добре ви розумієте мету вашої організації, її місію? І чи зумієте пояснити колегам, які не розуміють?
І наостанок: робіть це раз і надовго.