Щасливий працівник – реальність. Доведено кращими!
Не секрет, що особливу увагу успішні компанії приділяють корпоративній політиці. А чи знаєте ви, що частина з них, наприклад Pinterest та Asana, наймають цілі відділи, що відповідають за «щастя» ...
Додано:
Вікторія
Не секрет, що особливу увагу успішні компанії приділяють корпоративній політиці. А чи знаєте ви, що частина з них, наприклад Pinterest та Asana, наймають цілі відділи, що відповідають за «щастя» персоналу? Громадські організації як ніхто потребують злагодженої команди та працівників, що “горять своєю справою”. Можливо, ви ще не готові до таких масштабних дій, але є речі, втілити в життя які ви можете вже сьогодні. Тому пропоную вам цікаві «фішки» успішних компаній з оригінальною та, головне, дієвою корпоративною політикою.
В офісі Google для створення невимушеної атмосфери прибрали традиційні перегородки, а замість стільців поставили резинові гімнастині кулі, а біля потужних комп’ютерів з’явилися лавові лампи. В компанію також запросили шеф-кухаря, котрий використовує набір рецептів, що стимулюють імунітет. Працівники компанії можуть двічі на тиждень грати в хокей на роликах на автостоянці. Але це не головні бонуси компанії. Важливо, що кожен працівник може відкрито обговорювати свої думки та ідеї, як із колегами, так і з засновниками. Атмосфера в компанії може бути неформальною, проте коли в кафе, на зустрічі або в тренажерному залі виникають ідеї, вони обговорюються, тестуються і втілюються в життя із запаморочливою швидкістю, і можуть виявитися трампліном для нового проекту, який завоює весь світ.
В компанії Zappos для підбору «правильних людей» використовується ряд незвичайних методів. Наприклад, найчастіше співбесіду проходять в невеликому залі, в якому звучить музика, і стоять столи з напоями та наїдками. HR-менеджери і претенденти вільно спілкуються у форматі фуршету. Якщо кандидат прибуває з іншого регіону, Zappos відправляє за ним машину в аеропорт. Спілкування з водієм цієї машини – важливий фактор. Якщо водій каже, що привезена ним в офіс людина була груба, роботи в Zappos їй не бачити. Після співбесід кожен кандидат у співробітники Zappos проходить чотиритижневе навчання. Крім традиційного вивчення стратегії компанії, її культури та філософії обслуговування клієнтів, два тижні кандидати проводять в call-центрі для того, щоб вони могли зрозуміти клієнтів компанії. У ході навчання Zappos пропонує кандидатам 4000 доларів за те, щоб ті негайно відмовилися від роботи в Zappos. Тоні Шей ввів такий метод, оскільки це дозволяє знайти людей, які приходять в Zappos не заради заробітної плати, а для того, щоб внести вклад в компанію, реалізувати свій потенціал і отримати від усього цього задоволення. За статистикою, 2-3% кандидатів беруть 4000 доларів і йдуть, інші залишаються.
У відчайдушних спробах зберегти дух інновацій багато технологічні компанії експериментують з різними моделями управління. Але компанія Valve, розробник комп’ютерних ігор, зайшла у цьому чи не найдалі. Ньюелл придумав Valve як місце, де немає ієрархії і ніякого формального менеджменту, начальників і підлеглих, посад і кар’єрного зростання. Деякі співробітники Valve змушені самостійно вигадувати назву своїх посад, щоб було що написати на візитних картках: інакше люди з інших компаній відмовляються сприймати їх серйозно. Оскільки в Valve немає фіксованих ролей і всі повинні самі вирішувати, де вони можуть стати в нагоді найбільше, столи в штаб-квартирі компанії обладнані коліщатками. Це дозволяє співробітникам швидко пересувати їх по всьому офісу, організуючись в команди під проекти, що їх цікавлять. Хочеш змінити заняття? Передвинь стіл. Інструкція по пересуванню столів в посібнику для новачків говорить: «Вийміть вилку з розетки. Перемістіть свій стіл. Вставте вилку в розетку. Повертайтеся до роботи ».
Усередині команд, які в Valve називаються Cabals («Кліки»), розподілом обов’язків займаються самі співробітники. Вони ж вирішують, хто буде виконувати роль неформального лідера, завдання якого – координувати зусилля, тримаючи в голові всю інформацію про проект. Лідери служать команді, а не навпаки. При цьому Valve стимулює кліки частіше міняти свій склад і конфігурацію. В іншому випадку «бюрократичні структури неминуче починають переслідувати власні інтереси, а не інтереси користувачів».
Співробітникам Twitter важко зупинитися захоплюватися культурою компанії. Зустрічі на даху, дружні колеги та командно-орієнтоване середовище, в якому кожен мотивований цілями компанії, викликають тільки похвалу. Співробітники Twitter також можуть розраховувати на безкоштовне харчування в штаб-квартирі в Сан-Франциско, тут вони можуть займатися йогою і користуватися іншими перевагами роботи в компанії. Але основна ідея в тому, що ви нічого не зможете зробити з командою, в якій всі дуже добре ставляться один до одного і їм подобається те, що вони роблять. Жодна програма або правила не зроблять співробітників настільки щасливими, як розуміння для чого вони працюють.
А які цікавинки ви впроваджуєте в своїх компаніях?
Поділіться в коментарях.