Тенденції в PR. Як перемагати в часи змін?

Світу властиво змінюватися. Сфера комунікацій при своїй гнучкості і вразливості від різних подій трансформується однією з перших. Які зміни вже відбулися? На що це вплинуло? І як нам бути?Про ...

Golova-i-litso-na-risunochnom-teste-CHelovek-okonchanie
Тенденції в PR. Як перемагати в часи змін?

Світу властиво змінюватися. Сфера комунікацій при своїй гнучкості і вразливості від різних подій трансформується однією з перших. Які зміни вже відбулися? На що це вплинуло? І як нам бути?

Про тенденції можна говорити. Тенденції можна задавати. Можна їх відстежувати. І непогано було би брати їх до уваги для того, щоби не втрачати грунт під ногами в той час, як рухаються PR-плити. Цього разу розповім про те, які тенденції помітила в середовищі комунікацій я, і як це вплинуло на мою роботу. 

bUUWLdhf2aw

ЗБІЛЬШЕННЯ ШВИДКОСТІ КОМУНІКАЦІЙ

Як наслідок збільшення швидкості життя, поспіху у прийнятті рішень, у діях – від готування їжі до запуску проектів, прискорюється і система спілкування. А, кажучи ширше, система комунікацій. На те, аби звернути увагу на щось – часу стає все менше.  Замість тренінгів в опен-спейсі – вебінари, замість оренди офісів – робота віддалено, переговори через месенджери, а привітання, співчуття через смайлик або гіфку. Іноді складається враження, що сучасні комунікації відбуваються немов через гумові рукавички, аби не “вимазати руки” чимочь чужим.

Піар-матеріалам доведеться завойовувати увагу аудиторій так само, як і рекламним. Пам’ятайте з історії? – спочатку і вся пропаганда з’їдалася за милу душу, і все дивилися рекламу по телевізору товщиною в півметра. Потім на інтернет-рекламу поставили блоки і плагіни. Що, в свою чергу, перетворилося в хороший бізнес-проект. Після цього стала зразковою і при цьому дуже дорогою нативна реклама.

Наразі можна говорити про перенасиченість різними видами промоушену. Тому навіть м’якому, а не агресивного піару потрібно боротися за ефективне існування. По-новому. Адже ваші клієнти вже пройшли ті ж тренінги з реклами та PR, що і ви.

СКЛАДНІСТЬ ПРОГНОЗУВАННЯ РЕАКЦІЇ ГРОМАДСЬКОСТІ

Часи, коли діяли безвідмовно старі маркетингові прийоми, минули. Тепер єдине, з чим можна працювати – вихідні дані, тобто результат. Аgile-підхід затвердиться замість довгострокового планування. Все частіше доводиться міняти, або, принаймні, допрацьовувати тактики на колінах. 

СПІЛКУВАННЯ З ЦА НА РІВНИХ

Golova-i-litso-na-risunochnom-teste-CHelovek-okonchanie

Допоки ви спостерігаєте за своїми ЦА, за вами як за своєю ЦА спостерігає хтось ще.

Спілкування з клієнтами та іншими аудиторіями, з якими ви працюєте, на рівних партнерських умовах. Не потрібно ставити з себе продавців, а їх покупцями (навіть якщо це так і є). Не варто вчителям бути стандартними вчителями, а ставити дітей у позицію нічого не тямущої зелені. Це зовсім не працює. Ера чесності та прямоти. Чесність це навіть коли ви чесно говорите: я не хочу бути чесним.

Ваш клієнт – розумний клієнт. Він буде перевіряти і думати. А іноді і підказувати вам рішення. Сьогодні багато людей створюють свої мікро-бізнеси бодай в інтернеті, тож у них також є системне мислення, амбітність, цілі, енергія діяти. Проте часто ми бачимо стіну (хоча б і прозору, проте стіну) між організацією та аудиторією.

У мене є приклад, коли клієнти компанії знали про ринок більше, ніж сама компанія, яка пропонує їм послуги і рішення. Кожен другий дзвінок “купівлі-продажу” був просто безкоштовною консультацією з боку самих клієнтів. Вони викладали все: свій розпорядок дня, свої побоювання і розчарування, радості і перемоги, скаржилися на наших конкурентів по ринку, когось із них хвалили. І ми все жадібно записували з їхніх вуст, таким чином стаючи ближче до своєю аудиторії. У мене була можливість просто бути подружкою по телефону для клієнтів. Раптово допомогти вибрати їм туфлі і фото на аватарку, поспівчувати, дати надію, з годинку повисіти “на лінії” …

Кілька наших клієнтів зацікавилися з нами справжньою співпрацею. Самостійно запропонували нову модель, захотіли привести нових людей, при цьому виступивши їх менеджерами і взявши на себе обов’язки … Такий ініціативний поворот сподобається не кожному керівникові. Що сталося і в моїй ситуації. Але я зуміла показати шефові плюси цього варіанта і ми погодилися на експеримент. 

ПОПУЛЯРНІСТЬ ТЕМ ГРАЄ РОЛЬ

Дійсно є тематики, які автоматично дають більше шансів виграти контенту і, відповідно, піару. Котики сюди теж входять. Це як з бізнесом і його стартом. Починати бізнес з нуля популярно з франчайзингом, з брендом, який вже утвердився і який знають. Або в тих нішах, які, незважаючи на високу конкурентність, дають швидкий ефект і аудиторії не потрібно пояснювати, що це і навіщо потрібно.

Скільки б не було на ринку пропозицій, є ниші, де кожен знайде свого клієнта без особливих витрат тимчасових, фінансових. Так як ваш оффер буде яблучком, що автоматично потрапило до садка під час збору врожаю. Вже потім на базі свого досвіду, своїх зароблених грошей, з базою активних реальних клієнтів, амбасадорів, підписників, можна змінювати профіль, нішу і робити щось унікальне. Витрачати час і гроші на рекламу, промоушн, ​​піар, пояснення чому це нове унікальне дуже потрібно і важливо. Так само в піарі. Починаємо з базових речей. Зрозумілих і доступних кожному. Але, звичайно, це не панацея і не єдиний алгоритм – я, наприклад, поєдную обидва варіанти. 

Те ж і з соціальними та благодійними проектами. Як би цінично це не було, але існують “стандартно-гострі” сфери, які завжди потребуть допомоги. Існують завжди відкриті двері грантодавців для певних перманентних тематик проекту. Пам`ятаєте той чорний жарт, що люди завжди стрижуться, їдять та хворіють…? Так чи інакше, але до спекуляції як в бізнесових, так і в соціальних темах, громадськість вже теж звикла, її цим не здивуєш. Повірити у те, що компанія справді є такою, якою прагне здаватися та якою її робить красивий PR, все складніше. 

ОСОБИСТИЙ БРЕНД ФАХІВЦЯ

maxresdefault

Особистий бренд фахівця працює. Але не завжди. І не керовано. На моєму великому досвіді спілкування з рекрутерами та представниками організацій, перебільшеною є роль того, ким ви працювали і де, які зарубіжні вузи і тренінги закінчували. Вибір є завжди суб’єктивним, заснованим на особистих мотивах, персональному ставленні, інтуїції, антипатії або симпатії до кандидата.

Дати своє насичене резюме не дорівнює завоювати лояльність і авторитет. Особливо не існує авторитетів серед поколінь Y і Z. Варто просто знати, що вони не поставлять ваші думки і рішення вище своїх. Це ера великого его, яка проявляється в усьому: у стартапах, нових продуктах, послугах та їх філософії, цілях та місіях соціальних проектів тощо.

Важливим є те, що ви відчуваєте в кожен момент піару як процесу когось або чогось. Важливим є те, що відбувається з вашими навичками: вони залишаються на колишньому місці або якось змінюються. Що з вашою думкою стосовно процесів комунікації? Що вас тепер розчаровує, а що стало надихати? Ваш стиль роботи, ваші ідеї – прослідкуйте їх трансформації. Це все набагато цікавіше відстежувати, аніж збирати в стопку свої дипломи. Раніше я збирала. А потім, якийсь час, виходячи за поріг після закінчення тренінгу, рвала сертифікати на шматочки і підкидала вгору, кружляючи у шматочках целюлози, немов у снігопаді. Просто з метою показати самій собі, що навіть чиясь печатка і підпис про моє навчання нічого не означає.

работ

По тому, як ви піарите, можна багато сказати. Що вас гнітить у піарі … Що ви, навпаки, обожнюєте робити … На які ризики ви із задоволенням ідете? Адже немає ніяких залізних “необхідно” в PR. Кожен клієнт побачить “наручники” на ваших руках, надягнуті босом без вашого бажання – у кожному вашому повідомленні і в кожній фразі. Піар це як любов у плані постійних доказів діями своїх намірів, планів, почуттів і того, який ти є, хто ти є.

Любити піар прошу сюди – PRUF

 

 

 

 


Останні публікації цього розділу:

Як готувати молодіжні інклюзивні проєкти: чекліст

Як залучати молодь до своїх проєктів та активностей

Проблема 21 травня. Легітимний президент чи стан interregnum*?

Напрями безбар’єрності в молодіжній роботі

Що не є форум-театром або культура поваги до авторських методик

Як громадським і благодійним організаціями покращити комунікацію?