Як активізувати та заохотити громаду?

Для кожної організації, чи то комерційної, чи то громадської, невід`ємною частиною є залучення громади (групи людей, пов`язаних спільними ознаками, ідеєю, інтересами, цінностями тощо) та її ...

чвмсч
Як активізувати та заохотити громаду?

Для кожної організації, чи то комерційної, чи то громадської, невід`ємною частиною є залучення громади (групи людей, пов`язаних спільними ознаками, ідеєю, інтересами, цінностями тощо) та її активізація. Говорячи про діяльність НУО, PR треба робити не власне організації, а її добрим справам.

Процес активізації будь-якої аудиторії включає у себе наступні етапи:

– інформування;

– отримання зворотнього зв`язку (реакції) від цільової аудиторії (ЦА);

– діалог з ЦА (спілкування, спільне планування);

– партнерство з ЦА.

Щоб закцентувати увагу громади, треба сфокусувати її увагу на спільному. Для ефективного залучення ЦА необхідно знати, ХТО вона є, ЩО вона хоче, чому вона може сказати «НІ» та як зробити, щоб почути «ТАК»?

Вкладення громади (прибирання місцевого парку, проведення безкоштовних лекцій, організація ярмарку тощо) у діяльність НУО часто є волонтерськими – добровільними і неоплачуваними. Волонтерська робота завжди є дуже цінною, адже  у неї вкладено найдорожче – час та здібності добровольців. Щоб спонукати громадськість до дій, необхідно знайти такі стимули (заохочення), які для певних цільових аудиторій є найпривабливішими. Наприклад, для молоді тригером є можливість кар`єрного зростання, тобто, амбітність роботи, а також отримання досвіду, який можна буде зазначити у своєму резюме. Для літніх людей часто актуальним є відчувати подяку людей, доброзичлива атмосфера роботи.

Тому завжди варто пам`ятати про заохочення  і винагороди: подяки, грамоти, рекомендації, вручення значка з логотипом організації та інших фірмових речей НУО, розсилання листівок із Днем народження, запрошення на неофіційні зустрічі команди та корпоративні свята,  допомога в підвищенні кваліфікації, безкоштовне навчання та інші.

Серед варіантів, які привертають увагу громади та активізують її, є наступні:

– влаштування дискусій, обговорень, поставивши ЦА у бажану для неї роль експерта-консультанта;

– організація заходів, що будуть цікаві та корисні вашій ЦА;

– проведення акцій та місцевих ініціатив;

– міксування корисного з приємним – подача інформації креативними способами, інтерактивними методиками (форум-театр, виставки, скетчинг та фланерство);

– роздача нативних рекламних матеріалів – таких, які містять корисну інформацію та не сприймаються як пряма або агресивна реклама;

– влаштування громадських слухань, загальних зборів;

– робота дорадчих комісій, консультацій, комітетів і рад;

– наявність омбудсменів – захисників прав громадян на місцевому рівні;

– інформування про  роботу «гарячих ліній»;

– проведення опитувань, анкетувань, публічних дебатів, засідання “круглих столів” для вирішення важливих питань;

– просвітництво громади – проведення безкоштовних тренінгів, семінарів, форумів;

– проведення конкурсів серед громади з чіткими цілями та прозорими намірами;

– створення скриньки для пропозицій та робота з листами-зверненнями від громади;

– друковані, Інтернет-, теле-, радіоінтерв`ю з громадою.

Організаторам треба заздалегідь продумувати, як вони працюватимуть зі своєю ЦА, які перспективи цієї співпраці: необхідні ресурси, співвідношення сподівань ЦА з реаліями, координація роботи тощо. І, перш за все, необхідно спиратися на такі “залізні принципи” як відкритість, об`єктивність, відповідальність за слова та вчинки, чітка координованість дій, компетентність, толерантність.

 

photo by role_model


Останні публікації цього розділу:

Громадська участь: купа цегли чи затишний дім?

Як готувати молодіжні інклюзивні проєкти: чекліст

Як залучати молодь до своїх проєктів та активностей

Проблема 21 травня. Легітимний президент чи стан interregnum*?

Напрями безбар’єрності в молодіжній роботі

Що не є форум-театром або культура поваги до авторських методик