Як британська поліція взаємодіє з громадою онлайн? Успішні практики

Злагоджена внутрішня комунікація - запорука успішної зовнішньої комунікації. Зокрема з громадою. І поки Національна поліція України шукає шляхи поліпшення роботи всередині системи, поліція Британії ...

6(2)!
Як британська поліція взаємодіє з громадою онлайн? Успішні практики

Злагоджена внутрішня комунікація – запорука успішної зовнішньої комунікації. Зокрема з громадою. І поки Національна поліція України шукає шляхи поліпшення роботи всередині системи, поліція Британії демонструє один з хороших прикладів, як можна ефективно застосовувати інформаційні технології у роботі правоохоронців. 

Ступінь відкритості та прозорості дій правоохоронців для мешканців міст та сіл вимірюється зокрема і тим, наскільки інформаційно доступним та зручним є сайт поліції та яка інформація на ньому оприлюднена. Ми вирішили проаналізувати, яким чином функціонує сайт Поліції Ейвона та Сомерсета (Велика Британія) — поліція працює на території таких британських міст, як Бристоль, Бат та Уеллс, а також в сільській місцевості Сомерсета і Південного Глостершира.

Зайшовши на інтернет-сторінку Поліції Ейвона та Сомерсета, відразу ж помітили різноманітність та численність запропонованих опцій: “Звернутись до поліції”, “Повідомити про злочин”, “Дискримінація”, “Як знайти найближчий поліцейський відділок”, “Як повідомити про проблеми у Вашому районі”, “Поради щодо безпеки”, “Зброя та наркотики”, “Користування дорогами” тощо. Розділи є змістовними та чіткими за своїм наповненням. Всі вони побудовані таким чином, що дозволяють мешканцю (користувачу) активно брати участь у дотриманні правопорядку своєї громади допомагаючи поліцейським бути більш ефективними у своїй роботі.

Домашня сторінка

На Домашній сторінці крім новин, контактної інформації та порад від поліції щодо власної безпеки, можна отримати інформацію про людину, що зникла, або перебуває у розшуку, а також оперативно повідомити онлайн про злочин. Ознайомитись з інформацією про те, де шукати, у разі потреби, найближчий поліцейський відділок.

2 (1)!

Мовна доступність

Перевагою цього інтернет-ресурсу також можна вважати можливість отримати інформацією рідною мовою для тих національних меншин або іноземних громадян, які проживають або перебувають у цій місцевості, і не володіють англійською. Крім англійської найважливіша інформація дублюється іспанською, португальською, румунською, словацькою, сомалійською, арабською, японською та іншими мовами світу. Також наявні деякі інформаційні відео мовою жестів.

1 (2)!

Послуги, які надаються населенню

За допомогою онлайн-ресурсу місцевої поліції мешканці можуть не виходячи з дому стежити за перебігом справ, що їх цікавлять, надсилати запит щодо тієї інформації, якою володіє поліція про них, мають право та можливість відправляти свої документи до поліції електронною поштою. А ще — купувати онлайн речі, які залишились у поліції, бо так і не відгукнувся їхній колишній власник. Або долучитись до патрулювання околиць, ферм, громадських місць, доріг тощо. Іноземні громадяни, у разі потреби, можуть дізнатися на сайті більше про те, як пройти реєстрацію та отримати візу. Цікавим видається інформування населення щодо можливостей відвідувати “Тренувальну школу полісменів”, відкриту і для громадськості. На сайті поліції також міститься інформація для тих, хто хоче стати перекладачем.

3(2)!

Поліція — найкращий порадник

У розділі “Поради” мешканці знайдуть практичну та докладну інформацію про те, як поводитись в різних життєвих ситуаціях, де має місце вуличне та сімейне насильство, злочини та вбивства, злочини на ґрунті ненависті, мова ворожнечі, інтернет-злочинність, антисоціальна поведінка, жебракування, проституція, шахрайство тощо. Повідомити онлайн можна як про злочин, так і про випадок зникнення людини. Також за допомогою онлайн-системи сайту поліції можна оперативно перевірити інформацію щодо того, чи є на Вас ордер на арешт та знайти інформацію про те, що робити, якщо Ви отримали повістку.

4(2)!

Поліція та громада вирішують проблеми спільно

За допомогою сервісу “Ваш район” активні мешканці мають можливість винести на обговорення проблему, що існує у їхньому районі, та за допомогою програми Partners and Communities Together спільно з іншими небайдужими мешканцями та поліцією шукати оптимальні варіанти її вирішення. Важливою інформацією з сайту місцевої поліції можна оперативно ділитись з іншими за допомогою спеціально передбачених опцій на ньому, а також через електронну пошту.

5(2)!

Новини про рівень безпеки та злочинності

Розділ присвячено інформуванню мешканців про те, хто перебуває у розшуку, які судові справи розглядаються, наскільки успішно проходить розслідування тих чи інших злочинів. Кожен охочий може долучитися та допомогти поліції — наприклад, поліція шукає свідків вбивства або додаткову інформацію про обставини злочину. Тут розміщується фото людей та інформація про них.

6(2)!

Контакти

На сайті представлено чимало контактної інформації, яка супроводжується детальним поясненням про те, куди (територіально) і за яким номером телефону варто звертатися у виникненні тієї чи іншої критичної ситуації. Цікаво, що існує градація звернень громадян до поліції за важливістю — у разі виникнення екстреної ситуації рекомендовано телефонувати за вказаними номерами, якщо ж ситуація важлива, але не критична — пропонується заповнити відповідну онлайн-форму на сайті, на яку правоохоронці обов’язково відредагують трохи згодом.

7(2)!

Програма Асоціації УМДПЛ “Відкритість правоохоронної системи”
Макетування світлин: Іван Юрчик


Останні публікації цього розділу:

Громадська участь: купа цегли чи затишний дім?

Як готувати молодіжні інклюзивні проєкти: чекліст

Як залучати молодь до своїх проєктів та активностей

Проблема 21 травня. Легітимний президент чи стан interregnum*?

Напрями безбар’єрності в молодіжній роботі

Що не є форум-театром або культура поваги до авторських методик

  • O P

    Дякую авторці за змістовну та цікаву статтю. Безперечно, комунікація правоохоронних органів з громадою є запорукою підвищення продуктивності їхньої діяльності у розкритті злочинів, здійснені превентивних заходах, а також запорукою високої довіри з боку населення до поліції. На жаль, довіра до української поліції настільки низька, що із власного досвіду скажу – намагаюсь уникнути будь-якої комунікації з поліцейськими. Сайти – незручні, неінформативні, і ніяким чином не сприяють комунікації. “Новій” поліії є чого вчитись

  • Виктория Хренова

    Дякую за інформативний матеріал! Крутий досвід – це те, що можна використовувати і ним потрібно ділитися. Також погоджуюся з попереднім коментарем щодо відсутності довіри до української поліції. Процес налагодження комунікації буде тривалим і непростим.