Як українським громадським організаціям отримати донейти від американців та європейців
Британська незалежна організація Humanitarian Outcomes провела дослідження, результати якого показали, що з початку повномасштабного російського вторгнення практично вся гуманітарна допомога в ...
Додано:
Maryna Hovorukhina
Британська незалежна організація Humanitarian Outcomes провела дослідження, результати якого показали, що з початку повномасштабного російського вторгнення практично вся гуманітарна допомога в Україні була організована та реалізована місцевими громадськими організаціями.
Тим не менш, найбільше грошей для підтримки України отримали Червоний хрест та агентства ООН.
Як і чи можливо змагатися за донації українським організаціям з міжнародними гігантами? Давайте розглянемо конкретні рекомендації.
Що таке краудфандинг і в чому різниця між ним і фандрейзингом?
Фандрейзинг – це подання заявок до благодійних донорських організацій, де ви покладаєтеся на великих донорів щоб забезпечити більшу частину фінансування, яке підтримуватиме вашу організацію в довгостроковій перспективі.
Краудфандинг – це інша форма збору коштів. Це звернення до якомога більшої кількості людей та отримання від них мікровнесків. Це спосіб залучити нових прихильників, нових людей, які шукають інші способи допомогти, і ви можете розповісти їм переконливу історію про те, наскільки важливою є робота, яку ви робите.
Так, в 2020 році, незважаючи на пандемію, більше ніж три з десяти дорослих у всьому світі пожертвували гроші на благодійність, і більше трьох мільярдів людей у всьому світі допомагали тим, кого вони не знали.
Чому варто просити гроші у американців та європейців
Культура давати і просити дійсно глибоко нормалізована на заході. Просити гроші тут нормально і навіть вітається.
У Сполучених Штатах люди починають просити гроші в інших людей з раннього віку. Уже у початковій чи середній школі ви проводите збір коштів на ту чи іншу справу: на форму для вашої спортивної команди, чи на поїздку, яку хоче здійснити ваш клас, чи навіть на випускний вечір, про який увесь світ знає з американських телешоу та мильних опер.
Збір коштів дуже нормалізований у Сполучених Штатах. І головна причина полягає в тому, що держава тут дуже мало робить для людей щодо фінансової підтримки. Тож люди звикли заповнювати ці прогалини шляхом збору коштів.
Щодня в поштові скриньки американців потрапляють листи про збір коштів. А ще й на електронну пошту. Крім того, існують податкові пільги, для тих, хто зробив пожертву на благодійництво – особливо в США. Тож для людей, які мають гроші, це чудова можливість дати гроші на те, у що вони вірять, а не платити податки, що є важливим стимулом для багатьох людей.
Тому не бійтеся просити гроші у ваших друзів чи знайомих з Європи та Штатів, бо вони можуть сприйняти це якось неправильно. Просіть їх та закликайте долучати їх друзів чи знайомих.
Чому люди хочуть жертвувати гроші?
Причина номер один – участь. Люди хочуть бути частиною чогось більшого, ніж вони самі.
По-друге, люди вас знають і довіряють вам. Ваші друзі, сусіди – вони бачать, що ви робите і готові вас підтримати.
Третє — мета. Люди вони вірять у цілі кампанії та хочуть допомогти просунути ці цілі вперед.
І четверте – вигода. Але не обов’язково податкова. Коли люди відчувають, що вони купують або роблять внесок у щось конкретне, скажімо, тисяча доларів йде на купівлю одного нового ліжка в притулку, це мотивує людей.
Що заважає українським організаціям займатися краудфандингом за кордоном.
- відсутність міжнародних контактів.
- відсутність стратегії стратегії збору коштів
- незнання місцевих платформ
Кожен з цих викликів ми зараз розглянемо.
Міжнародні контакти і де їх брати
Сформуйте базу людей, яких ви знаєте та запишіть їх імена. Радники,члени правління або люди, яким ви довіряєте, які працювали з вашою організацією на неформальній чи офіційній основі. Можливо, це партнерські організації, з якими ви працюєте. Запишіть імена цих людей. Хто саме є в цих партнерських організаціях?
А як щодо людей, які перебувають у громадах діаспори? Люди, яких можна сказати, що ви так чи інакше знаєте особисто, але вони вже не в Україні.
Ви здивуєтесь, але цей список великий, у вас є потрібні контакти щоб почати краудфандинг.
А далі напишіть цим людям, зв’яжіться з ними. І це повідомлення має бути особистим.
«Привіт, Елен, було чудово спілкуватися з тобою шість місяців тому. Як там твій котик? Сподіваюся у тебе усе добре. Пишу тобі з наступного приводу”. Це дуже важливо.
Стратегія збору коштів і SMART
Specific
цілі мають бути конкретними. Для чого вам ці гроші? На що вони підуть? Ви збираєте кошти на притулок? Чим конкретніше запит, тим більше шансів, що люди дадуть вам підтримку.
Приклад неконкретної мети: ми хочемо зібрати кошти для України.
Це чудово. Очевидно, це те, чим всі ми займаємося. Кінцевим бенефіціаром вашого збору коштів є Україна. Однак люди, які отримають ваше прохання в папці “Вхідні”, люди, які отримають від вас пересланого електронного листа повинні знати дещо конкретніше про те, для чого ви збираєте кошти, тому що півтора мільйона людей збирають кошти для України, але лише ваша організація, наприклад, має справу з жінками, які зараз знаходяться на передовій. Тільки ваша організація може запропонувати це “щось” конкретне.
Ми хочемо фінансувати підтримку жіночого притулку для переміщених осіб на заході України – ця мета дуже конкретна.
Measurable
цілі мають вимірюватися. Ми хочемо зібрати якомога більше грошей на наш притулок.
Не дуже вимірюється, правда? У кожного з нас різні визначення того, що таке “якомога більше”.. Отже, прикладом вимірюваної цілі є те, що ми збираємо гроші, необхідні для того, щоб додати десять ліжок у притулок. Тепер це можна виміряти.
Achievable
цілі мають бути досяжними. Наприклад, протягом наступних тридцяти днів ми зберемо п’ять тисяч доларів, щоб покрити зарплати нашим соціальним працівникам — це цілком досяжно.
Relevant
Цілі мають бути значущими. Розкажіть, що зміниться для людей, для яких ви збираєте гроші. Як покращиться їх життя завдяки кожному внеску.
Time bound
цілі мають бути обмеженими в часі. Дослідження показують, що життєвий цикл краудфандингової кампанії становить сорок один день. Це означає, що з дня, коли ви надішлете свій перший електронний лист із пропозицією, швидше за все, ви отримаєте основну частину своєї пожертви впродовж першого тижня, а після 41 дня вам варто оновити, освіжити або перезапустити свою кампанію.
Де збирати гроші? Важливі нюанси, які треба знати
Зараз багато організацій в Україні поширюють свої банківські реквізити. І це система, яка добре працює всередині України, і вона також досить непогано працює в деяких європейських країнах, проте, не у всіх.
Для багатьох країн, наприклад, для Сполучених Штатів, людина, коли бачить довгі номери рахунків та SWIFT коди, вони не знають що з цим робити. Бо їх банківська система не працює за так само.
Плюс, за надання пожертви банк може стягнути ще й комісію. Ще й можливо, банк запитає у багато інформації у людини, яку вона не має із собою. Тому потрібно бути дуже мотивованою людиною, аби це все зробити.
На жаль, дев’яносто відсотків людей не будуть настільки мотивованим, тому що їхні діти кричать у сусідній кімнаті, їхній бос кричить на них і у них багато чого відбувається. Тому краще скористатися наступними платформами.
Для британців
Justgiving — це сайт, який використовується у Сполученому Королівстві. Також Justgiving — це та платформа, про яку всі знають.
Для американців
Gofundme — це платформа, яка найбільше відома в Америці.
Люди звикли, що багато їхніх пожертвувань некомерційним організаціям не підлягають оподаткуванню, а це означає, що в кінці року, коли людина сплачує податки на прибуток, то може сплатити менше податків уряду. І це можна зробити, довівши, що ви робили благодійні пожертви.У багатьох країнах є така практика.
Одним з варіантів спростити життя американцям, які хочуть пожертвувати вам кошти, є звернення до американської НУО з кодом 503(с)(3). Вони укладають контракт з вашою організацією в Україні і в ньому зазначають, що будь-які пожертви, які надходитимуть на вашу ініціативу, надсилатимуться безпосередньо на ваш банківський рахунок.
Часто організації, як і платформи, беруть відсоток за збір коштів. Але цю втрату можна перекрити – ви можете залучити набагато більше пожертв від людей, які знають, що вони можуть отримати податкову знижку.
А далі історія.
Загалом, ви маєте розказати одну історію, один наратив. І ця історія повертається до ваших мереж і ваших цілей. Це конкретна мета і конкретна історія. Наприклад, у вас зараз три соціальні працівники, які обслуговують сто людей, і цим соцпрацівникам два місяці не виплачують зарплату. Треба зараз компенсувати їм гроші, а також є два місяці, щоб зібрати кошти, аби наступні шість місяців соціальні працівники могли виконувати свою роботу, не хвилюючись, що їхні родини залишаться без грошей.
Матеріал підготовлений Comm Hub Ukraine за результатами воркшопу, що був проведений командою американської організації STROIKA, Inc. Їхня місія полягає в протидії зростанню авторитаризму по всьому світові. З лютого, вони проводили регулярні кампанії по збору коштів для українських громадських організацій.
Важливі посилання:
Відео воркшопу: https://www.youtube.com/watch?v=OWZ-5DnLuzQ&t=651s (англійською з українськими субтитрами)
Stroika Inc. (https://www.stroikainc.com)
Електронна таблиця краудфандингових платформ (https://docs.google.com/spreadsheets/d/1RW6g458dEh6Yohuh6XpYHKPi2eIFGUfY3A3YmmxTfHQ)
Хочете першими отримувати інформацію про корисні заходи та вебінари для вашої організації? Тоді напишіть нам [email protected]