Як зареєструвати неприбуткову організацію в умовах війни
Ніколи не сподівалась, що прийдеться таку тему озвучувати. Ми спокійно жили, працювали, дотримувались українського законодавства, але життя внесло свої корективи. Сьогодення вимагає швидких та ...
Додано:
Лариса Шкурка
Ніколи не сподівалась, що прийдеться таку тему озвучувати. Ми спокійно жили, працювали, дотримувались українського законодавства, але життя внесло свої корективи. Сьогодення вимагає швидких та прискорених дій. Допомоги, як цивільному населенню, так і військовим. Не дивлячись на військовий стан, українці звикли працювати тільки в рамках законодавства.
06 березня 2022 року Кабінет Міністрів України прийняв Постанову «Деякі питання державної реєстрації в умовах воєнного стану та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 164».
Даною постановою Уряд України встановив, що в умовах воєнного стану державна реєстрація юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі – державна реєстрація) проводиться з урахуванням певних особливостей.
Хто має право проводити реєстрацію?
Державна реєстрація проводиться виключно:
- державними реєстраторами юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців, (далі — державні реєстратори),
-посадовими особами Міністерства юстиції, його територіальних органів (далі — посадові особи), включеними до затвердженого Міністерством юстиції переліку державних реєстраторів та посадових осіб (далі — перелік),
Даним особам в умовах воєнного стану надається доступ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі — реєстри). Перелік може передбачати обмеження (умови) проведення (прийняття) включеними до нього державними реєстраторами, посадовими особами реєстраційних дій (рішень про державну реєстрацію прав);
Посадові особи мають право проводити реєстраційні дії щодо фізичних осіб – підприємців, усіх видів юридичних осіб та громадських формувань, якщо відповідні обмеження (умови) не передбачено переліком;
Як буде проводитись реєстрація?
Державна реєстрація юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань може проводитися на підставі надісланих заявником державному реєстратору, посадовій особі електронною поштою або за допомогою інших засобів зв’язку документів в електронній формі, що створені з дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг та законодавства про електронні документи та електронний документообіг, або електронних копій документів в паперовій формі.
Електронні копії документів в паперовій формі приймаються за умови підписання таких копій з використанням кваліфікованого електронного підпису заявника. Державний реєстратор, посадова особа проводить перевірку такого підпису через офіційний веб-сайт центрального засвідчувального органу та завантажує результати такої перевірки до реєстру, крім випадків відсутності доступу до зазначеного веб-сайту;
Як довго проводиться реєстрація?
Державна реєстрація проводиться невідкладно після отримання у повному обсязі належних документів для державної реєстрації.
Документи для державної реєстрації, які подані не у повному обсязі або не відповідають законодавству, не розглядаються та повертаються заявникові без оформлення відповідного рішення з одночасним усним повідомленням заявнику про повний перелік документів, що повинні бути подані, та/або вимоги законодавства, що повинні бути дотримані.
Якщо документи для державної реєстрації надіслано електронною поштою або за допомогою інших засобів зв’язку, таке повідомлення заявнику здійснюється електронною поштою або за допомогою інших засобів зв’язку;
За якою адресою можна зареєструватись?
Державна реєстрація проводиться незалежно від місцезнаходження юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців чи громадських формувань, якщо відповідні обмеження (умови) не передбачено переліком;
Скільки коштує реєстрація?
Адміністративний збір не справляється за державну реєстрацію благодійних організацій, громадських об’єднань, предметом діяльності яких є надання допомоги Збройним Силам, іншим військовим формуванням, правоохоронним (спеціальним) органам, органам цивільного захисту, добровольчим формуванням територіальних громад, іншим особам, які забезпечують національну безпеку і оборону, відсіч і стримування збройної агресії іноземної держави, а також особам, які постраждали чи можуть постраждати від такої збройної агресії;
Чи потрібно нотаріально посвідчувати документи?
Вимоги законодавства щодо необхідності нотаріального засвідчення справжності підпису на документі для державної реєстрації не застосовуються у разі, коли такий підпис виконано у присутності державного реєстратора, посадової особи із встановленням особи підписанта на підставі документа, що посвідчує особу, передбаченого Законом України “Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус”, якщо відповідні обмеження (умови) не передбачено переліком.
Які пункти передбачити у статуті в даних умовах, буду озвучувати в наступних дописах.
З вами на зв’язку Лариса Шкурка https://www.facebook.com/larisa.shkurka/ , директорка Аудиторської компанії Compass Group, аудиторка, консультантка з фінансового менеджменту та організаційного розвитку. http://kompas.com.ua/ua
Слава Україні!