Який фестиваль потрібен вашому місту?

Спеціально не писав детально про панельну дискусію «Який фестиваль потрібен Вашому місту?», яка відбулась в рамках ТурЕКСПО у Львові 16 жовтня, щоб не було дуже емоційно і критично. Тоді, після самої ...

44185935_1468334763305433_4687815589354274816_n
Який фестиваль потрібен вашому місту?

Спеціально не писав детально про панельну дискусію «Який фестиваль потрібен Вашому місту?», яка відбулась в рамках ТурЕКСПО у Львові 16 жовтня, щоб не було дуже емоційно і критично. Тоді, після самої дискусії, один колега запитав “Чи жінка мене годує?” бо дуже злий був.

Насправді був не злим, а просто захопився темою, оскільки наразі унікальний час для вітчизняних фестивалів та туризму загалом, який просто не можна проґавити.

І ось чому, в тезах:

Про Україну

  • В Україні активно створюються об’єднані громади, які напрацьовують стратегії власного розвитку та мають ресурси для їх реалізації. Практично кожна друга громада, принаймні на заході України, туризм визначає як пріоритетний напрямок розвитку, у тому числі й подієвий. Проте, не завжди в бюджеті закладені кошти на реалізацію цього напрямку.
  • В Україні продовжують сповідувати радянську систему за якою профільне управління визначає напрямки заходів, має бюджетне фінансування та власними силами їх реалізовує. У результаті ми маємо близький до нуля за якістю продукт з аналогічним просуванням. І це, до речі, також за бюджетні кошти.
  • І наче в паралельній реальності працюють творчі люди та команди, які намагаються створити якісний продукт і просунути його на Всеукраїнський та міжнародний рівень. Вони, окрім того що створюють власне продукт, ще шукають спонсорів, бігають по владним кабінетам за десятками папірців і намагаються займатись ефективним маркетингом.

 А що там у Європі?44115373_1266728393503421_9046395160644026368_n

Якщо ознайомитись з європейською картою фестивалів то ми побачимо, що вона уся покрита великими і маленькими, етно-, спортивними-, театральними- гостро- та іншими фестивалями. Більшу частину з яких реалізовує не місцева влада, а творчі організації, бізнес-структури чи спеціальні агенції.

Як висновок

Ситуація не всюди однакова і є справді класні кейси співпраці влади, представників творчої індустрії та бізнесу – проте, це наразі швидше виключення з правил. Місцевим владам потрібно кардинально змінити підхід до підтримки та розвитку культури і туризму у своїх громадах, вчитись у своїх європейських та прогресивних вітчизняних колег і все що можливо – віддавати на аутсьорсинг!  

Враховуючи ситуацію в Україні наступну дискусію варто назвати не «Який фестиваль потрібен Вашому місту?» а «Яке місто потрібне Вашому фестивалю?» ;)


Останні публікації цього розділу:

Громадська участь: купа цегли чи затишний дім?

Як готувати молодіжні інклюзивні проєкти: чекліст

Як залучати молодь до своїх проєктів та активностей

Проблема 21 травня. Легітимний президент чи стан interregnum*?

Напрями безбар’єрності в молодіжній роботі

Що не є форум-театром або культура поваги до авторських методик