Людські історії — обличчя учасників проекту “Домашня опіка”
Громадський Простір часто пише про важливі соціальні проекти громадських та благодійних організацій, які роблять в рази більше й ефективніше ніж "відповідальні від держави". Одним з таких є програма ...
Додано:
Громадський Простір
Громадський Простір часто пише про важливі соціальні проекти громадських та благодійних організацій, які роблять в рази більше й ефективніше ніж “відповідальні від держави”. Одним з таких є програма “Домашня опіка” Карітас України. Детальніше – безпосередньо з вуст людей, що стали учасниками цієї програми.
Перша сім’я, яку ми відвідали, мала свої проблеми. Це були мати і син. В обох інсульт. На щастя, син ще може ходити, мати — ні.
Про проблеми цих людей та допомогу “Домашньої опіки” на відео.
Підопічна програми розповідає, що завдяки Карітасу в цієї сім’ї з’явилася можливість відчути себе комфортніше. Окрім Карітасу на проблеми цієї сім’ї звернув увагу також Червоний хрест. Однак медичні заклади сім років зволікали та не допомагали.
Ми запитали в них про допомогу Карітасу, проблеми та сьогоднішні можливості.
Чи можете Ви перелічити яку саме допомогу надають працівники Домашньої опіки?
– Працівник Карітасу допомагає “стати на ноги”; ми робимо вправи, зарядку. Я думаю, що я тепер в надійних руках.
Чи допомагають Вам соціальні служби?
– Ні, не допомагають.
В чому полягають Ваші основні потреби?
– Для мене основне, щоб приходив і допомагав працівник Карітасу. Це мій останній шанс.
“Я б так не вижила. Абсолютно без людей”, – каже вона.
3. Ми в черговому будинку. Тут живе одинока жінка, що має вади зору. Це — особлива категорія людей, яким потрібна допомога. Без допомоги Карітасу такі люди не зможуть здійснювати багатьох буденних справ. Саме завдяки програмі “Домашня опіка”, як каже сама підопічна, їй вдається відчувати себе цілком здоровою.
“Жаль, що буде закінчуватися проект. Потім, що робити — невідомо”, – таку думку висловила ця людина щодо можливості згортання проекту.
“Це (травма — авт.) трапилося вже давно, адже Карітас обслуговує цього підопічного вже близько 10 років”, – каже працівник, що обслуговує цього чоловіка.
Оскільки він обслуговується декілька разів на тиждень виникає запитання: як допомогти собі в інші дні? “Що зроблю сам то зроблю, а не зможу то чекаю”, – каже підопічний щодо цієї ситуації.
Загалом, підопічні Карітасу можуть обслуговуватися з різною періодичністю: від 1-3 до 5-7 разів на тиждень. Тут все залежить від важкості того чи іншого підопічного, кажуть в Карітасі.
До теми
“Домашня опіка” — важливий соціальний проект допомоги людям похилого віку