Людський капітал і партнерство – головні ресурси громадських організацій і аналітичних центрів
Виконавчий Віце-президент Центру Вудро Вілсона у Вашингтоні Ендрю Сілі розповів українським аналітикам і громадським активістам про основні критерії дієвості аналітичних центрів. Перш ніж ...
Додано:
Тіна Пересунько
Виконавчий Віце-президент Центру Вудро Вілсона у Вашингтоні Ендрю Сілі розповів українським аналітикам і громадським активістам про основні критерії дієвості аналітичних центрів.
Перш ніж створювати формальну платформу діяльності для громадських лідерів необхідно відповісти на ряд принципових питань. Про це йдеться в монографії What Should Think Tanks Do? автора чисельних публікацій на тему американо-мексиканських відносин, імміграційної політики та місцевого самоврядування Ендрю Сілі.
Громадський Простір відвідав тренінг-лекцію американського аналітика, який пройшов 24 листопада в Американському Домі, і рекомендує своїм читачам 5 головних критеріїв ефективності громадсько-аналітичної роботи.
Місія, цілі, завдання. Яке ваше призначення?
Спершу треба чітко означити стратегічні цілі та завдання організації, а також загальну місію. Цілі мають бути досяжними в коротко і довгостроковій перспективі. Завдання, які ставить собі майбутня організація чи аналітичний центр, мають бути амбітними, але спроможними до виконання.
Унікальні функції. Що саме ви робите найкраще?
По-друге, потрібно визначити специфікацію, унікальний напрямок діяльності запланованого центру. Необхідно прояснити і сфокусувати основну діяльність на тій сфері, яку ваша організація може робити найкраще і яка не дублюється іншими організаціями. Це може вузька специфічна ділянка роботи, або особлива авторська методика і підходи. В будь-якому разі унікальність і специфікація власної діяльності є важливою для створення ефективної практики.
Цільова аудиторія. Для кого ви працюєте?
По-третє, необхідно чітко визначити, і це здійснюється на кожному етапі роботи організації, цільову аудиторію вашого проекту. Продукт, який виробляє організація, повинен бути спрямований на конкретні групи отримувачів. Найщільніший контакт з кожною групою і навіть особою є важливим ресурсом ефективності. Нові інформаційні технології (соціальні медіа, корпоративні івенти тощо) повинні використовуватись для підвищення взаємодії з читачами і аудиторією ваших проектів.
Ресурси (люди, репутація, партнерство і гроші). Які ключові ресурси вам потрібні?
ЛЮДИ. Часто вважається, що гроші є ключовим ресурсом для реалізації проектів громадських лідерів. Натомість найважливішим ресурсом є людський та інтелектуальний капітал. Якість залучених професіоналів є визначальною. Ви можете не мати наперед визначеної ділянки чи виписаної посадової інструкції для ваших співробітників, але завжди варто залучати креативних людей, адже кожен такий професіонал здатен в процесі співпраці з вами виробити свій графік і функціональні обов’язки, які допоможуть в найкращий спосіб реалізувати цілі організації. Окрім того, люди, з якими ви співпрацюєте, не обов’язково мають бути на спільній з вами географічній території, глобальна інформаційна співпраця з активістами з різних кінців світу є важливішою.
Репутація. Наступним важливим ресурсом для громадських організацій та аналітичних центрів є репутаційний капітал. Напрацьована репутація створює простір широких можливостей впливу.
Партнерство. Окремим організаційним ресурсом є партнерство. Більша кількість партнерів і взаємодій створює ефект синергії.
ГРОШІ. Грошовий ресурс також важливий, але ключовим підходом у використанні фінансових надходжень має бути прозорість і підзвітність. Аби підтримувати клімат довіри з вашими партнерами та цільовою аудиторією.
Оцінка. Як ви оцінюєте свій результат і вплив?
Необхідно виробити систему оцінювання ефективності власної роботи. І хоча часом важко оцінити свій внесок, особливо у випадку довготермінових проектів, найголовніше – виробити свої власні критерії оцінки. Наприклад, не завжди кількість вподобань і посилань в соціальних медіа є ознакою гарного результату. Часто результатом ефективної роботи організації є професійна команда і партнерські зв’язки.
Тож завжди важливо будувати роботу аналітичних центрів і громадських організацій з огляду на людський капітал, креативність і партнерство.