Road Ahead 2022: пошук нової практичності у все ще непевні часи
Вакцинація, послаблення жорстких обмежень та ледь-ледь відчутний вищий рівень “впевненості-нормальності” — все це приніс нам 2021 рік. Навіть почалися розмови про відновлення та певне планування на ...
Додано:
Громадський Простір
Вакцинація, послаблення жорстких обмежень та ледь-ледь відчутний вищий рівень “впевненості-нормальності” — все це приніс нам 2021 рік. Навіть почалися розмови про відновлення та певне планування на майбутнє. Однак з початком 2022 року нас знову охопила чергова невизначеність — наша й так нестабільна основа похитнулися новим, більш стійким до вакцини, варіантом коронавірусу, політичною турбулентністю та військовими загрозами.
То як сьогодні планувати майбутнє, коли під сумнівом плани на наступний тиждень, як організаціям розвиватися та допомагати іншим, коли насущне питання в тому, як втриматися на плаву?
Про тренди та можливості для НУО сектору — йдеться у свіжому аналізі “Road Ahead 2022. Пошук нової практичності в невизначені часи” від британської “Національної ради волонтерських організацій” (NCVO). У Великій Британії NCVO — головна організація волонтерського та громадського сектору, що об’єднує понад 16 000 організацій, ком’юніті груп та соціальних підприємств.
Road Ahead (в перекладі з англ. подальші перспективи) — це щорічний аналіз головних трендів, можливостей та подій, які вплинуть на благодійність та волонтерство в наступному році. Як і в попередні роки, цей звіт розроблений з використанням PESTEL-аналізу, щоб виділити ключові чинники, що формують сектор у шести сферах (політичній, економічній, соціальній, технологічній, екологічній, юридичній). Звіт сфокусований на загальних тенденціях і факторах, які можуть вплинути на широкий спектр організацій у цьому секторі.
У промові для звіту “Road Ahead 2022: Finding a new practicality through uncertain times” експерт NCVO Алекс Фарроу (керівник відділу мереж та впливу) аналізує шість сфер й те, що може вплинути на формування майбутнього для неприбуткового сектору Великої Британії.
“Коли ми наближаємося до другої річниці пандемії, глибоке виснаження послаблює наш ентузіазм щодо нових змін. Десь між переломними точками пандемії та нашим відчайдушним прагненням до нормальності з’являється нова практичність (англ. new practicality). І пам’ятайте, що ми краще підготовлені для боротьби з новими варіантами вірусу та хвилями зараження, ніж будь-коли раніше. Ми можемо швидше переорієнтувати наші організації, адаптувати наші послуги та перефокусувати кампанії. Ми можемо менше боятися майбутнього….
Створивши цей аналіз, ми надіємося, що допоможемо тим, хто працює та волонтерує у цьому секторі, а також нашим спільнотам ухвалювати обґрунтовані рішення щодо свого майбутнього. Ми не безсилі. У нас все ще є інструменти та можливість вибору…”, — Алекс Фарроу, керівник відділу мереж та впливу NCVO.
Нижче ми подаємо головні коментарі-меседжі експерта NCVO, а також важливі дані з аналізу Road Ahead, що будуть корисними й для громадського сектору України.
Спроби нас розділити або ж “культурні війни” продовжуються
НУО, поряд з іншими інституціями, все більше потрапляють у центр уваги “культурної війни”. Культурну війну можна широко визначити як конфлікт між тими, хто має різні погляди на ідентичність, цінності та культуру.
Так звані культурні війни — це те, де питання «ідентичності, цінностей та культури» використовуються для розколу громадськості заради політичної вигоди.
У волонтерському секторі (зокрема, Великої Британії) спостерігалося, як політики критикували деякі благодійні організації за позицію щодо певних питань. Політики, ймовірно, продовжуватимуть шукати лінії розриву (розділення) там, де вони відчувають, що в цьому є політична перевага. Тому очікується, що культурні війни стануть частиною політичного середовища в наступні роки.
Керівник відділу мереж та впливу NCVO наголошує:
- Там, де існують розриви, благодійні організації відіграють життєво важливу роль, щоб допомогти подолати ці розриви. Глибокі розмови (те, що в чому добре розуміються благодійні організації, волонтери та активісти) можуть суттєво змінити думку людей.
- Там, де нас зі злим умислом намагаються розділити, наша роль повинна полягати в тому, щоб назвати своїм іменем те, що відбувається, і ставити питання — “а хто, ймовірно, виграє від цього?”
Благодійні організації повинні робити те, що вони вважають правильним для підтримки своїх цілей, що іноді може означати прийняття непопулярних позицій.
Більш жорсткий тиск на вартість життя та скорочення пожертвувань
У Великій Британії багато організацій повідомили про зростання фінансової вразливості, житлових проблем, бездомності та відсутності роботи серед користувачів їхніх послуг у 2021 році.
- Хоча економічна картина має ознаки відновлення, зростання інфляції означатиме підвищення рахунків домогосподарств, що непропорційно вплине на тих, хто вже має низькі доходи та нестабільну роботу.
- Хоча пандемія посилила існуючу нерівність, вона відкрила шляхи для змін. Швидка цифровізація послуг — благодійних, бізнесових та державних – зробила речі доступнішими та створила нові можливості.
Неоднозначними є дані щодо тенденцій у сфері благодійності. За даними Charities Aid Foundation (CAF), у 2020 році люди пожертвували більше грошей, ніж у 2019 році, але наприкінці 2020 року та на початку 2021 року цей показник зменшився. Кількість людей, які кажуть, що вони нещодавно зробили пожертви на благодійність, також зменшується, і дві п’ятих людей повідомили, що вони скорочують пожертвування на благодійність.
Незважаючи на зростання довіри громадськості до благодійних організацій, тиск на доходи домогосподарств і повільне відновлення споживчих витрат, ймовірно, призведе до того, що в 2022 році менше людей будуть робити пожертви на благодійність.
Незважаючи на те, що під час карантину заходи зі збору коштів були значно скорочені, спостерігалося «значне та стійке» збільшення безготівкових пожертвувань – тенденція, яка й надалі залишиться. Імовірно, буде постійне збільшення цифрових та гібридних заходів зі збору коштів, а соціальні медіа й надалі залишатимуться критичним простором для підвищення обізнаності та отримання пожертв.
Ці тренди викликають питання про те, наскільки підготовленим є цифрове планування громадського сектору. Хоча кількість НУО, які використовують цифрові технології для надання послуг, подвоїлася, більшість із них стверджують, що їхній персонал і волонтери тепер потребують підвищених цифрових навичок. 1 з 5 організацій повідомляє, що поточні навички співробітників/волонтерів є найбільшою перешкодою для використання цифрових технологій.
Гнучкі можливості для волонтерства та роботи у секторі
Під час пандемії рівень формального волонтерства (через договір з БО) знизився у Великій Британії. Згідно з опитуванням Community Life Survey, що охоплює 2020/21 роки, кількість тих, кому більше 16 років, хто був волонтером принаймні раз на місяць у офіційній організації, зменшився до 17% з 23% у 2019/20 роках, а кількість тих, хто був волонтером принаймні раз на рік знизилася до 30% з 37%.
Найбільше скорочення волонтерської діяльності відбулося серед людей похилого віку та людей з обмеженими можливостями, тоді як більша частка молодих людей зголосилася поволонтерити вперше. Ці зміни з часом можуть вплинути на різноманітність волонтерської діяльності, і організаціям, які залучають волонтерів, доведеться обдумати те, як вони створюють та управляють можливостями, які є інклюзивними та доступними.
Більша частка волонтерів загалом мотивована почуттям причетності до своєї громади та бажанням захистити сусідів, й організаціям, можливо, доведеться розглянути можливість адаптації своєї пропозиції або розробки нових можливостей для волонтерів, щоб вони були більш гнучкі у своїй активності.
Благодійним організаціям варто подумати про специфічні бар’єри, які можуть бути у потенційних волонтерів при долученні в цей сектор, зокрема:
- процес прийому на роботу
- можливості оплати
- професійний розвиток та розвиток навичок
- гнучкість
- адаптація щодо годин волонтерства та врахування особистих обставин
- потенціал для внутрішнього просування
Дослідження ONS стверджує, що протягом 2020 року у Великій Британії 37% населення в якийсь момент працювало вдома. Коли почався вихід із локдауну, люди, які працювали віддалено, відчували певний тиск щодо повернення на робоче місце. Це встановило розрив між правом просити працювати віддалено та заохоченням права працювати віддалено.
Згідно з опитуванням від Opinium, 89% респондентів підтримують повністю гнучкий підхід до повернення в офіс, а 75% – віддають перевагу наступному підходу: три дні в офісі та два дні вдома. Однак робота з дому все ще не є варіантом для більшості працівників, зокрема у тих сферах, де важливою є особиста взаємодія, яку не так легко відтворити віддалено, зокрема й у волонтерському секторі.
Дистанційна робота і безпека: НУО мають думати про захист
Складно забезпечити необхідний рівень захисту, коли команда знаходиться вдома і користується своїми домашніми мережами. Крім того, співробітники й волонтери можуть використовувати свої особисті пристрої для роботи. А це означає, що існує більший ризик передачі конфіденційних даних у незахищене середовище або спільні сервіси. Існують певні докази того, що за останній рік відбулося значне збільшення фішингових атак, що свідчить про те, що злочинці вже мають свої вигоди з цих ризиків.
Організації повинні переконатися, що їхні заходи кібербезпеки є надійними, щоб персонал і волонтери були належним чином навчені для безпечної дистанційної роботи. Це може включати впровадження нових заходів, таких як:
- двофакторна аутентифікація
- забезпечення новими пристроями
- додаткова ІТ-підтримка та рекомендації
- резервне копіювання
- або зміна постачальника послуг.
Нові технології — не лише можливості, але й нові ризики
Впровадження 5G має величезні позитивні наслідки для галузей, які покладаються на передачу великих обсягів даних. Очікується, що 5G зробить використання таких технологій, як штучний інтелект (AI) та машинне навчання (ML), набагато доступнішим у середньостроковій та довгостроковій перспективі. Однак використання машинного навчання та штучного інтелекту вимагає ретельного розгляду та розуміння.
Приклади того, як волонтерські організації можуть використовувати комбіновані технології, включають:
- використання дронів для моніторингу та підтримки природного середовища
- використання домашніх пристроїв для моніторингу та допомоги організаціями, які надають соціальну допомогу
- або навіть використання досвіду доповненої реальності в секторі мистецтв.
Регулювання соціальних мереж
Для багатьох організацій соціальні медіа є важливою частиною їхніх комунікацій, маркетингу та фандрейзингу. Однак у світі уряди починають серйозніше ставитися до регулювання соціальних мереж. Є занепокоєння з приводу того, як платформи надсилають та підбирають новини користувачам, і як швидко поширюються фейкові новини та шкідливий контент.
Вже є сигнали, що розглядається питання щодо припинення анонімності в соціальних мережах. Подібні дебати відбуваються в США, де неодноразові скандали, пов’язані із соцмережами, призвели до зростання закликів регулювати контент, підготовлений третьою стороною. Це матиме певні наслідки для активістів, інформаторів та тих, хто використовує анонімні облікові записи для особистого захисту — зокрема тих, хто живе в режимах, де комунікація контролюється або обмежується.
Крім того, все це може мати наслідки для організацій, які використовують функції соціальних мереж для таргетування публікацій на певну аудиторію або спільноту.
Зміщення розмов про клімат
Сьогодні політичні дискусії щодо зміни клімату перейшли від наукових обґрунтувань до того, які дії слід вжити для зменшення глобального потепління.
Наприклад, останні опитування у Великій Британії показують, що громадськість підтримує дії уряду, бізнесу, промисловості та постачальників енергії для боротьби зі зміною клімату. Розриви, які виникають щодо довкілля та зміни клімату, набагато більше пов’язані з рівнем, витратами й темпами змін та ступенем відповідальності різних секторів за забезпечення справедливого, інклюзивного переходу до зеленої економіки.
У всьому світі благодійні організації та громадянське суспільство продовжуватимуть відігравати важливу роль у впливі на дискусії з питань довкілля та зміни клімату.
⇒Детально з оглядом можна ознайомитися тут.
Як би нам не здавалося, але початок 2022 року не такий самий, як січень 2021 року. Попри те, що COVID-19 продовжуватиме домінувати в нашому житті, ми краще підготовлені для боротьби з новими варіантами та хвилями зараження, ніж будь-коли раніше. Експерти звіту Road Ahead прогнозують, що “можливо, 2022 рік буде легшим, вільнішим і більш відкритим”.