У Києві презентували Зелену книгу української благодійності – 2013
Власне, це вже другий щорічний аналітичний документ, який базується на національному експертному опитуванні «Благодійність в Україні – 2013», що вже третій рік поспіль проводять Асоціація ...
Додано:
Громадський Простір
Власне, це вже другий щорічний аналітичний документ, який базується на національному експертному опитуванні «Благодійність в Україні – 2013», що вже третій рік поспіль проводять Асоціація благодійників України з ІАЦ «Громадський простір».
Не дивлячись на всі наші складні обставини, важливо бути ефективними кожен на своєму місці. Саме тому, задекларувавши системний підхід, де важливо робити аналіз та оцінку безперервно, організаторам вдалось провести і експертне опитування, і вчасно підготувати зріз всього важливого, що відбувалось у благодійній сфері 2013 р – Зелену книгу.
На сьогодні це чи не єдина спроба комплексно проаналізувати благодійний поступ, виміряти його і якісно, і кількісно – і з цим цьогоріч нам допомогли упоратись 45 експертів. Зелена книга має дуже чітку практичну цінність, бо допомагає швидко зорієнтуватися на ключовому. Це зокрема відмінний гайд для журналістів, які пишуть на соціальну тематику, представників соціально відповідального бізнесу, соцпрацівників тощо.
Думками та оцінками щодо основних здобутків та викликів у сфері доброчинності ділились -Олександр Максимчук, президент Асоціації благодійників України; Лариса Мудрак, заступник голови Національної ради з питань телебачення та радіомовлення; Анжеліка Рудницька, член Наглядової ради Асоціації благодійників України; Олександр Олійник, віце-президент Асоціації благодійників України; Алла Прунь, виконавчий директор ІАЦ «Громадський простір», Маргарита Січкар, член наглядової ради Асоціації благодійників.
Презентуючи Зелену книгу 2013, говорили також і про позитивні очікування щодо року 2014. Бо саме цей рік зафіксує результат змін від потужної суспільної хвилі Майдану. Велике сподівання, що революція гідності переросте в революцію ефективності, – хочеться вірити і в благодійній сфері зокрема.
Те, що відбулось з нами і триває досі, має і трагічну, і піднесену ноту – але стрибок, який виніс нас на новий рівень, змушує творити нову якість.
Хто б рік тому зміг подумати, що прості українці за власний кошт відновлюватимуть цілу армію! Більше 130 млн лише у рамках однієї акції «Підтримай Українську армію» вже надійшло на рахунки Міністерства оборони. А скільки всього жертвується і напряму доставляється в гарячі місця України. Скільки коштів продовжують жертвувати героям Майдану, сім’ям героїв, які вже не з нами, на різні Майдан-активності…
Ми яскраво довели, що можемо позбуватись думок – хтось-колись-за нас щось зробить. Так, це ентузіазм, це піднесення, які звісно дещо знизять свій темп і розмах, але суть і головно – відчуття нас самих – єдності – не зникне. Власне, під впливом зовнішньої небезпеки процес дооб’єднання українців триватиме.
І тих, що поза Україною включно. Нарешті викристалізувалася наша діаспора, ми побачили, що це не просто люди, які раз на рік одягають вишиванку, а ті, хто щиро і завзято творили Майдани зарубіжжя, витрачали свій час та гроші на всіляку підтримку, і роблять це креативно.
А світ досі вражено дивиться на нас, дивується тій силі самоорганізації, сміливості братися за непідйомні речі, а тепер ще й протистояти агресору. Тепер важливо, щоб організоване громадянське суспільство, системна благодійність, НУО, БО, усвідомили нову якість суспільства, врахували це у своїй діяльності. Для цього вони мусять дорости до майданівського рівня, мабуть, варто зробити це еталоном якості, щирості, сили й віри робити важливі речі.
Заклик до медіа – творити професіонально інформаційний простір. Ми й так у стані інформаційної війни проти України, а внутрішній допомагають певні укрмедіа – безпідставно, бездоказово займаючись кіллерством, вбиваючи і так, на жаль, слабку довіру до сфери благодійності, в пошуках сенсації… Дійсно, не все бездоганно і тут, але коли в інфопростір запускаються неаргументовані вкиди, як це спостерігаємо вже і відносно волонтерів Майдану, суспільство чутливо реагує, а страждають вся активність і добрі діла.
Можливо, якби благодійна організована спільнота в Україні була більш згуртованою, було б простіше упереджувати такі ситуації, виступаючи єдиним фронтом.
__ Ключові цитати ___
“Наше опитування цінне тим, що показує тенденції розвитку благодійного середовища з точки зору самого середовища», – підкреслив Олександр Олійник.
«Роль відомих особистостей у промоції благодійності – у тому, щоб «протоптати стежку», якою люди потім будуть ходити, – сказала Анжеліка Рудницька.
«Ми сподіваємося, що ця робота, яку Асоціація проводить вже третій рік поспіль, і другий рік – у форматі «Зеленої книги», виллється у створення повноцінної «Білої книги української благодійності», – сказав Олександр Максимчук.
“Ми проживаємо час відновлених істин. А коли з’являється сенсовність, ефективність дії зростає в рази. І це точно буде набагато цікавіше аналізувати наступного року”, – зауважила Алла Прунь.
Зелена книга української благодійності – 2013