(Анти)конкурс історій “(Не) дитячий погляд на війну”

ЗАВЕРШЕНО

Зафіксувати у Google календарі!


Додано:
asiakhmil

22811402_775546539296269_606447345_n
(Анти)конкурс історій “(Не) дитячий погляд на війну”

Всеукраїнська Асоціація викладачів історії та суспільних дисциплін «Нова Доба», в межах Програми освітньої, психологічної та інтеграційної допомоги дітям, які постраждали від збройного конфлікту на Сході України та анексії Криму  «Інтеграція через діалог», що здійснюється за підтримки Європейського Союзу, оголошує (анти)конкурс історій «(Не)дитячий погляд на війну»

Чому (анти)конкурс?

Тому, що будь-який конкурс передбачає наявність переможців і переможених. Наше ж завдання – надати слово новочасним «дітям війни», яким дано сприймати сьогоднішній конфлікт у всій його об’єктивній реальності. І розповісти про події останніх років вустами їхніх наймолодших очевидців. Ці історії заслуговують на те, щоб бути почутими. Щоб подолати протиріччя. І щоб подібна трагедія більше ніколи не повторилася.

 Хто може взяти участь?

Запрошення до (анти)конкурсу – для школярів, студентів та активної молоді. Для тих, кого війна зачепила безпосередньо і хто чув про неї, здебільшого, з екрану телевізора. Для тих, хто був змушений покинути домівку, і хто сприяв адаптації переселенців на нових теренах. Для тих, хто безпосередньо зіштовхнувся з реаліями окупації, і чиї батьки сприяють захисту українських земель. Для всіх, кому є, що сказати, і тих, про чиї історії просто не можна мовчати. 

Яка кінцева мета акції?

Ми прагнемо спільно з юними авторами створити книгу життєвих історій останніх років. Вона буде призначена як для дітей, так і для дорослих. Для безпосередніх учасників згаданих подій і тих, хто воліє їх не помічати. Для активістів і байдужих. Для кожного, хто, сам того не усвідомлюючи, є частинкою сили, від якої залежить майбутнє нашої країни.

 Як долучитися до (анти)конкурсу?

Для участі в проекті, оберіть тему для новели чи есе (або запропонуйте власну). Орієнтуючись на навідні питання, розкажіть свою історію:

«Якби не війна…»

  • Яким було моє життя до конфлікту?
  • Що саме в ньому змінилося останніми роками?
  • Чи про всі події, пов’язані з війною, я шкодую? Чому?

«Життя з чистої сторінки: історія вимушеного переселенця»

  • Якими були перші ознаки приходу війни для мене і моїх знайомих?
  • Як ми ставилися до конфлікту, що спалахнув?
  • Чому ми вирішили переїхати?
  • Що вплинуло на вибір нового місця проживання?
  • Чи місце переїзду стало остаточним?
  • Якими були уявлення про місцевих мешканців? Чи вони виправдались?
  • Як складалися стосунки з ровесниками у новій школі?
  • Які моменти найбільше запам’яталися? Чому?
  • Яким я собі уявляю майбутнє?

«По той бік фронту: моє життя (не) в Україні»

  • Якою є передісторія конфлікту для мене та мого оточення?
  • Як ми зустріли події, що розгорнулися в перші роки протистояння?
  • Чи велися дискусії щодо можливості переїзду?
  • Чим керувалися ті, хто покинув мій населений пункт?
  • Що сталося з друзями?
  • Як виглядає наше щоденне життя?
  • Які зміни прийшли до школи?
  • Яким є моє ставлення до них?
  • Де мені хотілося б навчатися в майбутньому? Чому?
  • З чим для мене та мого оточення асоціюється Україна?
  • Чи відрізняються наші мрії сьогодні від тих, що були до війни?

«Мій батько (був) на війні. Історія дітей воїнів АТО»

  • Яким було життя моєї сім’ї до війни?
  • Що для мене означає бути патріотом?
  • Хто з моєї родини став захисником України?
  • Що вплинуло на такий вибір?
  • Як я ставлюся до цього факту?
  • Як інші реагують на цей вибір?
  • Чи змінилося ставлення оточення до мене з початком війни?
  • Чи розповідають мені рідні про війну?
  • Що я думаю про події на Сході України / в Криму?
  • Як ми зв’язувалися з батьком / матір’ю у цей період?
  • В які моменти особливо відчувається відсутність рідної людини поруч?
  • Що мені хотілося б сказати своїм співвітчизникам, якби з’явилася така можливість?

«На межі цивілізацій: життя на лінії зіткнення»

  • Якою є передісторія війни для мене та мого оточення?
  • Коли і як лінія розмежування пройшла моїм населеним пунктом?
  • Як ми зустріли зміни останніх років?
  • Чому моя сім’я вирішила залишитися?
  • Як виглядає наше щоденне життя?
  • Чи знаходяться поруч мінні поля?
  • Як впливає перебування поруч із лінією розмежування на ставлення до обох сторін конфлікту та жителів окупованих територій?
  • Як ЗМІ висвітлюють події на фронті?
  • Чи важко бути патріотом своєї країни в умовах війни?
  • Чи змінилися у мене та моїх земляків мрії і прагнення з початком конфлікту?

«Коли війна – це більше, аніж просто слово. Історія мого волонтерства»

  • Чи доводилося мені займатися волонтерською діяльністю до війни?
  • Що спричинило моє долучення до такої роботи?
  • Як це відобразилося на моєму світогляді?
  • Чому мені цікаво займатися волонтерством?
  • Як виглядає щоденне життя волонтера?
  • Чи допомагали мені подібні організації?
  • Чи існує «межа», яка означала б для мене, що волонтерський рух вичерпав себе?
  • Чи є для мене активна громадянська позиція свідченням зрілості суспільства? Чому?

«Далеко від фронту, але не від війни. Досвід мирних регіонів»

  • Чи моє оточення відчуло вплив війни безпосередньо? У чому це проявилося?
  • Звідки я отримую інформацію про війну? Наскільки вона є важливою для мене? 
  • Чи доводилося мені брати участь в акціях, приурочених до подій останніх років?
  • Яким було ставлення дорослих і дітей до переселенців? Чим це ставлення було продиктоване?
  • Як я зараз сприймаю вихідців з Донбасу? Що на це вплинуло?
  • Яким став досвід співжиття моїх земляків із переселенцями?

 Надішліть свій текст на e-mail [email protected] до 15 листопада 2017 р. (включно). Після завершення публічної кампанії, конкурсна комісія обере по 10 найкращих історій із кожної теми.

 Вимоги щодо оформлення:

  • Текст повинен мати обсяг приблизно 2-5 сторінок формату А4.
  • Робота може бути проілюстрована авторськими фото або малюнками.
  • Обов’язково повинна бути додана контактна інформація (П.І.Б., вік, місце проживання, номер телефону і, за нагоди, фото), із зазначенням Вашого рішення про можливість або заборону її публікації.

 Що отримають учасники?

Фіналісти конкурсу:

  • будуть запрошені на Десяту Молодіжну Академію, яка відбудеться 13-14 грудня 2017 р. у м. Києві(організатори забезпечують проїзд, харчування і проживання у готелі);
  • познайомляться з відомими особистостями;
  • будуть зазначені як співавтори книги «(Не)дитячий погляд на війну»;
  • візьмуть безпосередню участь у її майбутній презентації;
  • отримають власний примірник майбутнього видання;
  • будуть нагороджені іменними сертифікатами про участь у проекті під егідою ЄС;
  • отримають унікальні подарунки, купу вражень, а що найголовніше – досвід роботи над створенням власної книги.

 

При виникненні будь-яких запитань, просимо звертатися за адресою [email protected] А поки бажаємо всім потенційним учасникам успішної та по-справжньому цікавої роботи!

Сайт програми: http://dialogos.org.ua/


Останні публікації цього розділу:

Тендер на закупівлю обладнання (моноблок, павербанки, навушники, настільні лампи, ноутбуки)

Тендер на закупівлю робіт з проведення серії з трьох опитувань панелі експертів на суспільно-політичну, економічну та бізнес тематику

Конкурс на закупівлю закупівлю послуг з розробки та створення інформаційних продуктів для покращення видимості роботи гарячої лінії

Набір на довгострокове волонтерство до наукового центру “EXPERYMENT”

Конкурс на закупівлю комп’ютерного обладнання (ноутбуків)

Стипендіальна програма від Уряду Швеції в Українському Жіночому Фонді