Конкурс «Залучення громадянського суспільства до процесів відновлення та розвитку громад»

Зафіксувати у Google календарі!


Додано:
Mazypchuk

prostirgrant grant_tender_29.03_
Конкурс «Залучення громадянського суспільства до процесів відновлення та розвитку громад»

1. ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ

Цей грантовий конкурс організований Проєктом ПРООН «Підтримка громадянського суспільства та молоді», що фінансується Міністерством закордонних справ Данії  це 4-річна національна програма, яка триватиме з 1 січня 2023 року до 31 грудня 2026 року.  

Проєкт «Підтримка громадянського суспільства та молоді» (CSYP) ґрунтується на багаторічній співпраці Міністерства закордонних справ Данії та ПРООН, спрямованій на підтримку громадянського суспільства та розширення прав і можливостей молоді. CSYP сприяє досягненню наступного довгострокового результату: «Громадянське суспільство та молодь України є впливовими гравцями у зміцненні стійкості та відновленні країни, розвитку демократії та прав людини, включаючи питання поваги до різноманіття, прав жінок та соціальної згуртованості».  

Проєкт має тривимірний підхід. По-перше, він має на меті посилити організації громадянського суспільства: зосередившись насамперед на локальному рівні, щоб уможливити активну участь громадянського суспільства у зміцненні стійкості України, процесах сталого відновлення та розвитку, налагодити зв’язок між існуючими ОГС та молодіжними групами, особливо новоствореними ініціативами (після лютого 2022 року), щоб забезпечити взаємне збагачення навичками та вміннями.  

По-друге, проєкт працюватиме на центральному рівні для створення більш сприятливого середовища для ОГС та підтримки інфраструктури молодіжної роботи. CSYP надаватиме підтримку ОГС у розробці та моніторингу впровадження політик на національному та місцевому рівні.  

По-третє, проєкт CSYP покликаний підтримати активну участь української молоді у відновленні України шляхом розвитку навичок громадянської участі та лідерства. Проєкт підтримуватиме молодіжні проекти та ознайомлюватиме молодих жінок і чоловіків з тим, як працюють органи місцевого самоврядування для реалізації ініціатив, що відповідають місцевим потребам.  

З моменту вторгнення Росії в Україну у лютому 2022 року країна зіткнулася з глибокими економічними, соціальними та політичними викликами. Цей конфлікт спричинив переміщення мільйонів людей, завдав суттєвих пошкоджень інфраструктурі та значної шкоди навколишньому середовищу, а також серйозно порушив економічну стабільність та соціальну згуртованість. Гуманітарні наслідки є жахливими: тисячі людей загинули, а безліч інших дістали поранень і пережили травми. Військовий конфлікт розділив родини і громади, а величезні площі сільськогосподарських угідь і лісів тепер становлять смертельну небезпеку через наявність мін.  

У цій кризовій ситуації організації громадянського суспільства стали важливими гравцями, які надають необхідну допомогу постраждалим громадам і захищають їхні права. Вони відіграють ключову роль у зміцненні стійкості та сприянні сталому відновленню в умовах конфлікту, який триває. Завдяки невтомній адвокації ці групи звернули увагу громадськості на глибокий вплив війни, мобілізували ресурси для тих, хто потребує допомоги, а також допомогли, аби голоси найбільш постраждалих були почуті під час прийняття рішень. Їхня адаптивність і швидке реагування на нові виклики підкреслюють їхню важливу роль у формуванні довгострокових стратегій відновлення. 

Незважаючи на численні виклики та перешкоди на шляху прискореного розвитку та відновлення через тривалу війну, органи місцевого самоврядування по всій Україні активно планують своє бачення сталого розвитку та ефективного відновлення. Це вимагає створення документів стратегічного планування, політик і проектів та їхньої реалізації. Однак необхідна підтримка, щоб надати місцевій владі можливість ефективно планувати, впроваджувати та контролювати процес прийняття рішень, особливо у сферах відновлення та стратегічного розвитку. Це передбачає прийняття інклюзивних підходів до управління за участі громадськості, створення середовища, яке дозволяє громадянському суспільству виступати ключовими партнерами та агентами змін у місцевих зусиллях з відновлення.   

Визнання потенціалу громадських лідерів щодо залучення різних груп населення, зокрема вразливих верств та молоді, має важливе значення для розробки проєктів відновлення, орієнтованих на людей і спрямованих на задоволення конкретних потреб громади. Крім того, критично важливо мобілізувати партнерів і ресурси для їхньої реалізації. Упродовж 2023-2024 років ПРООН надавала підтримку українському уряду, зокрема Міністерству з питань відновлення, спрямовуючи муніципалітети на інклюзивний, прозорий та підзвітний процес відновлення. Це заклало основу для комплексних та інклюзивних зусиль з відновлення, забезпечивши необхідні методології та практики для довгострокового відновлення.  

Проєкт ПРООН «Підтримка громадянського суспільства та молоді» у співпраці з проєктом «Трансформаційне відновлення задля безпеки людей в Україні» планує підтримувати громадську участь, а також сприяти міжсекторальному партнерству і здійсненню контролю за соціально-орієнтованими ініціативами відновлення та розвитку шляхом розширення можливостей громадянського суспільства активно брати участь у процесах прийняття рішень (як-от стратегічний розвиток, муніципальне планування, відновлення).  

Залучення громадян до прийняття рішень є важливим для демократичного суспільства, оскільки воно сприяє соціальному діалогу з важливих питань і посилює довіру до державних установ. Коли різноманітні групи мають можливість висловити свої погляди і взяти участь в обговоренні важливих рішень і напрямів політики, які впливають на їхнє життя, вони, ймовірніше, погодяться з цими рішеннями, тим самим підвищуючи прозорість і відповідальність органів місцевого самоврядування.  

  1. МЕТА КОНКУРСУ 

Проєктна пропозиція повинна охоплювати щонайменше 10 громад (з 20 обраних Мінрозвитком; перелік громад подано нижче) в усіх куточках України, де проєкт ПРООН «Трансформаційне відновлення задля безпеки людей в Україні» допомагає органам місцевого самоврядування формулювати стратегічні документи і плани місцевого відновлення та розвитку, а також розробляти і впроваджувати проєкти з відновлення та розвитку, залучати партнерів і мобілізувати ресурси, посилювати спроможність посадовців органів місцевого самоврядування до управління кризовими ситуаціями і відновленням, а також впроваджувати антикорупційні заходи задля забезпечення доброчесності та прозорості місцевого управління. Цей цілісний підхід сприяє сталому розвитку і зміцнює довіру громадськості до місцевих інституцій.  

З огляду на це проєкт ПРООН «Підтримка громадянського суспільства та молоді » шукає партнерську ОГС, яка сприятиме розширенню можливостей  громадянського суспільства у вказаних громадах для участі у процесах місцевого відновлення і стратегічного розвитку, ефективної взаємодії з органами місцевого самоврядування, донорськими організаціями та іншими зацікавленими сторонами з метою розробки та реалізації проєктів і ініціатив з відновлення та розвитку. Успішні пропозиції мають зосереджуватися, але не обмежуватися такими напрямами діяльності:  

  • Посилення спроможності органів місцевого самоврядування у сфері долучення до інклюзивного відновлення та стратегічного розвитку, що базуються на фактичних даних. Підкреслення важливості участі громади та інклюзивного прийняття рішень у місцевих процесах стратегічного планування та планування відновлення, розробці та впровадженні місцевих проєктів та ініціатив з відновлення та розвитку.  
  • Посилення спроможності громадянського суспільства брати участь у прийнятті місцевих рішень (включаючи стратегічний розвиток, муніципальне планування і відновлення), наданні ресурсів і підтримки органам місцевого самоврядування; взаємодія з органами місцевого самоврядування та бізнесом шляхом  крос-секторального партнерства та спільна розробка пріоритетних, соціально-орієнтованих проєктів відновлення та розвитку, їхнє впровадження, мобілізація ресурсів і моніторинг. Зміцнення ролі громадського суспільства у здійсненні контролю за прийняттям рішень і розробкою політики органами місцевого самоврядування, посилення спроможності громадянських акторів (активних громадян, ОГС, активістів громад і лідерів) ставати лідерами та рушіями змін.  
  • Сприяння співпраці між місцевими зацікавленими сторонами, у тому числі державними органами, неприбутковими організаціями, бізнесом та мешканцями, для спільного вирішення місцевих найгостріших питань, досягнення консенсусу щодо пріоритетів відновлення та розвитку, а також відповідних проєктів, аби вони відображали потреби різних груп населення.  
  • Посилення прозорості, відповідальності та належного врядування у загальному процесі прийняття місцевих рішень, у тому числі у плануванні місцевого відновлення та розвитку. Підтримка ініціатив, пріоритетом яких є відкритий діалог між місцевою владою та активними громадянами, прийняття рішень на основі даних і механізми громадського контролю, аби забезпечити, що зусилля з відновлення є інклюзивними, справедливими, а також такими, які враховують потреби громади.  

Пропозиції мають бути розроблені так, щоб у них були відображені дві або більше з вищезазначених цілей й чітко викладено, як запропонований проєкт сприятиме сталому відновленню та зміцненню стійкості в умовах триваючої війни в Україні, забезпечуючи при цьому значущу участь громадян і молоді у цих процесах. Успішні пропозиції мають бути заснованими на чіткому розумінні потреб і прагнень громад, які постраждали від війни.  

  1. УЧАСНИКИ КОНКУРСУ 

Неприбуткові організації, зокрема благодійні організації, громадські об’єднання (в тому числі організації громадянського суспільства та спілки), які офіційно зареєстровані в Україні не менше двох років. Організація-заявник повинна мати підтверджений досвід у проведенні роботи щодо цільової розбудови потенціалу громадянського суспільства та волонтерських груп.  

У рамках конкурсу не надаються гранти прибутковим організаціям, політичним партіям, органам державної влади, органам місцевого самоврядування, релігійним громадам та приватним (фізичним) особам і підприємцям. 

3.1. ВИМОГИ ДО ОРГАНІЗАЦІЙ 

Критерії, які визначатимуть відповідність ОГС кваліфікаційним вимогам ПРООН, ґрунтуватимуться на шаблоні Запиту про надання інформації від ГО ( Додаток 5).  

3.2. Географія конкурсу 

ПРООН прийматиме заявки з усіх регіонів України. ОГС, що подають заявки, мають довести свою спроможність працювати на запропонованій території. Така спроможність буде оцінюватися Оціночниим Комітетом з відбору грантів. 

3.3. Цільові громади  

Проектна діяльність повинна бути реалізована в наступних громадах (проектна діяльність повинна охоплювати щонайменше 10 громад щонайменше з чотирьох різних областей):  

  • Березнянська громада, Чернігівська область  
  • Березняківська громада, Черкаська область  
  • Верхівцевська громада, Дніпропетровська область  
  • Малоданилівська громада, Харківська область  
  • Сахновщинська громада, Харківська область  
  • Старовижівська громада, Харківська область  
  • Обухівська міська громада, Київська область  
  • Бородянська громада, Київська область  
  • Броварська громада, Київська область  
  • Таїровська громада, Одеська область  
  • Теплодарська громада, Одеська область  
  • Фонтанська громада, Одеська область  
  • Лубенська громада, Полтавська область  
  • Ромоданська громада, Полтавська область  
  • Мачухівська громада, Полтавська область  
  • Бочечківська громада, Сумська область  
  • Іваничівська селищна громада, Волинська область  
  • Берестечківська громада, Волинська область  
  • Брацлавська громада, Вінницька область  
  • Наталинська громада, Харківська область  

4. БЮДЖЕТ ТА ДОЗВОЛЕНІ ВИТРАТИ:  

Прийнятними вважаються витрати, які:  

  • необхідні для виконання проєктної діяльності відповідно до Грантової угоди;  
  • відповідають принципам доцільності та відповідності витрат, включно з принципами «найвища якість за найнижчу ціну», й ефективності витрат;  
  • коректно задокументовані, обґрунтовані та зрозумілі, а також підкріплені відповідною документацією фінансово-бухгалтерської звітності.  

Кошти, надані в межах конкурсу, може бути використано винятково для оплати:  

  • заробітної плати персоналу та гонорарів експертів;  
  • закупівлі консультаційних послуг за умови, що вони є необхідними для досягнення цілей і завдань проекту;  
  • витратних матеріалів, включаючи незначні засоби індивідуального захисту;  
  • друку та копіювання;  
  • комунальних послуг;  
  • оренди, харчування та інших послуг, передбачених проєктною діяльністю;  
  • витрат на відрядження (за умови, що відрядження відповідають внутрішнім правилам UNDP).  

Неприйнятними є витрати, пов’язані з:  

  • витратами на підготовку проектної пропозиції;  
  • сплатою боргів;  
  • міжнародними поїздками;  
  • відшкодуванням витрат, пов’язаних з коливаннями валютних курсів;  
  • створенням та реєстрацією організації;  
  • прямою фіскальною підтримкою органів державної влади;  
  • політичною діяльністю;  
  • релігійною пропагандою;  
  • діяльністю, що веде до прямої або опосередкованої дискримінації будь-яких соціальних верств;  
  • проєктами, спрямованими на отримання прибутку від діяльності;  
  • будівництвом або ремонтними роботами;  
  • закупівлею транспортних засобів та/ чи предметів розкоші та відповідних послуг.  

5. ОБСЯГИ ФІНАНСУВАННЯ ТА ТЕРМІНИ ВИКОНАННЯ 

Передбачається, що бюджет проектної пропозиції повинен бути в межах 60,000-80,000 доларів США.   

Максимальний термін реалізації проекту - 12 місяців. 

Внесок від організації-виконавця або з інших джерел буде розглядатися і вважатиметься перевагою для заявника. Цей внесок може бути зроблений як у фінансовій, так і в нефінансовій формі (наприклад, оплата праці персоналу організації, надання офісу або обладнання для виконання завдань проекту тощо). 

6. ПОРЯДОК ПОДАННЯ ПРОПОЗИЦІЙ 

Проектні пропозиції подаються українською мовою та надсилаються електронною поштою на адреси: [email protected] та [email protected]  із зазначенням у темі листа назви конкурсу «Інклюзивне планування відновлення».  

Кінцевий термін подання заявок - 17 листопада 2024 року. 

Контактні особи:  

  • Вікторія Демидова, менеджерка проєкту ПРООН «Підтримка громадянського суспільства та молоді»: [email protected]  
  • Максим Мазипчук, спеціаліст з розвитку ОГС та звʼязкам з громадськістю: [email protected] 

7. ПРОЦЕДУРА ВІДБОРУ 

7.1. Процедура оцінки 

Спеціалісти ПРООН проведуть попередню перевірку на відповідність технічним критеріям. На цьому етапі ПРООН може запросити додаткову інформацію на свій розсуд.  

Для забезпечення повної прозорості процесу, ПРООН формує Оцінковий Комітет (ОК), який оцінюватиме ті пропозиції, що пройшли перший етап. ОК – повноважний тимчасовий орган, який відповідає за розгляд, відбір та рекомендацію декількох проєктів до підтримки. ОК залишає за собою право отримати незалежну експертну думку в ході оцінки і відбору проєктів.  

Крім того, для оцінки спроможності та потенціалу заявників реалізувати запропонований грант буде використано інструмент оцінки спроможності партнера (РСАТ), а також перевірку щодо питань боротьби з відмиванням коштів та PSEA спроможностей. Попередньо відібрані заявники також будуть зобов’язані надати команді проєкту сертифікати про проходження навчання з PSEA (ПРООН надасть посилання на онлайн-курс додатково) для всіх співробітників організації-заявника. 

7.2. Критерії оцінки письмових пропозицій 

Пропозиції будуть оцінюватись ОК за наступними критеріями:  

   Узагальнена форма для оцінки технічної пропозиції  Максимальний бал 
1.  Якість та відповідність проєктної пропозиції широким темам, виділеним у пункті 2 цього Конкурсу   25 
2.  Конкретність, доцільність та ефективність запланованих заходів проекту  25 
3.  Продемонстрована здатність запропонованої команди впоратися з обсягом робіт, описаним у проектній пропозиції;  25 
4.  Відповідність запланованих витрат і необхідних ресурсів очікуваним результатам;  15 
5.  Якість запропонованих мереж (включаючи кількість партнерів, запропонованих для впровадження, та вже існуючі мережі, пов’язані з головним заявником)  10 
   Загальний бал  100 

 

8. ЗВІТУВАННЯ, МОНІТОРИНГ ТА ОЦІНЮВАННЯ 

8.1. Моніторинг та оцінка, рамки для реалізації проекту 

Організація несе відповідальність за моніторинг виконання проєкту та оцінку його результатів. ПРООН здійснюватиме моніторинг проєкту через перевірку звітів грантоотримувачів, онлайн консультації, виїзди на місця, зустрічі з персоналом проєкту та зацікавленими сторонами, та участь у заходах проєкту. 

8.2. Звітування 

Організація подає такі звіти у форматі наданому ПРООН: 

  • короткі звіти на вимогу, які періодично вимагає ПРООН у випадках, коли інформація про реалізацію програми потрібна у період між звітними періодами; 
  • Проміжні описові та фінансові звіти відповідно з узгодженим графіком  
  • фінальний звіт, що включає підсумок діяльності та результатів, а також фінансовий звіт за загальну тривалість угоди. 

Завантажуйте форму проєктної пропозиції  тут. 

Завантажуйте додатки тут. 


Останні публікації цього розділу:

Тендер на надання юридичних послуг (нормопроєктування)

Тендер на надання експертних послуг з аналізу оцінки ефективності законодавства

Тендер на закупівлю меблів

Тендер на закупівлю транспортно-логістичних послуг м. Тернопіль (проект JERU 1032) подовження

Запит цінових пропозицій на закупівлю товарів для творчості, канцелярії, господарчих товарів, ігор та спорт товарів в рамках проекту CARE Danida 2

Тендер на закупівлю транспортно-логістичних послуг для пасажирських перевезень проектної команди