Бухгалтер/ка до SavED/Accountant at SavED
ЗАВЕРШЕНО
English text below
Міжнародний благодійний фонд savED (надалі – фонд) – це українська благодійна організація, створена в липні 2022 року для реагування на нагальні потреби освітньої галузі, яка серйозно постраждала від російської агресії. savED була однією з перших українських організацій, яка безпосередньо взаємодіяла з постраждалими від війни та нещодавно звільненими громадами (в першу чергу, Київської та Чернігівської областей) для проведення оцінки потреб в освітньому секторі та підготовки приблизних обчислень збитків, завданих українським закладам освіти (школам, дитячим садочкам, закладам професійної та вищої освіти).
Фонд оголошує конкурс пропозицій на заміщення посади Бухгалтера для проєкту “Стійка освіта в умовах війни” (надалі – проєкт). Даний проєкт реалізується за фінансової підтримки KNH (надалі – донор).
Зацікавлених кандидатів просимо відправляти свої пропозиції на електронну адресу [email protected] з темою листа “Бухгалтер_Стійка освіта в умовах війни”. Пропозиція має включати резюме кандидата.
Пропозиції будуть прийматись до 19 лютого 2024 року, до 12:00 (Київський час). Тільки відібрані кандидати отримають повідомлення в рамках даного оголошення.
Опис проєкту:
Проєкт покликаний забезпечити дітей Миколаївщини доступом до освіти. У межах проєкту будуть облаштовані укриття в школі 42 в Миколаєві та укриття в садочку в Баштанці. В освітніх центрах в укриттях діятиме додаткова програма з тьюторами для учнів цих закладів. Також у межах проєкту для підтримки сталості освіти буде реалізована програма психо-емоційної підтримки для освітян.
Тривалість проєкту: 12 місяців
Передбачений гонорар: 19 970 грн в місяць.
Зайнятість: часткова
Опис вакансії:
Бухгалтер буде відповідати за бухгалтерський та податковий облік в рамках проєкту, роботу з постачальниками та підрядниками. Бухгалтер допомагатиме готувати фінансові звіти для донора, щоб забезпечити виконання всіх фінансових зобов’язань відповідно до законодавства та нормативних актів України.
Бухгалтер буде підзвітний та підконтрольний Проєктному менеджеру.
Основні обов’язки:
- Здійснювати організацію бухгалтерського обліку в межах проєкту та контроль за використанням матеріальних, трудових та фінансових ресурсів;
- Організовувати облік майна, зобов’язань і операцій, основних засобів, що надходять, товарно-матеріальних цінностей і коштів, облік витрат виробництва і обороту, виконання кошторисних витрат, виконання робіт, результатів господарсько-фінансової діяльності проєкту;
- Забезпечувати законність, своєчасність і правильність оформлення документів, складання економічно обґрунтованих звітних калькуляцій собівартості продукції, виконуваних робіт (послуг) в межах проєкту;
- Здійснювати розрахунки по заробітній платі, правильне нарахування і перерахування податків і зборів у державний і місцевий бюджети, страхових внесків у державні позабюджетні соціальні фонди тощо;
- Контролювати належне проведення розрахунків по оплаті товарів, робіт та послуг, відповідність перерахованих коштів обсягам виконаних робіт, придбаних товарів чи наданих послуг згідно з укладеними у ході проєкту договорами;
- Тісно співпрацювати із фахівцем із закупівель, для оформлення фінансової документації та звітності для донора;
- Проводити вибіркові перевірки на місцях, пов’язані з бухгалтерським обліком, якщо необхідно, вживати заходів в межах своїх повноважень;
- Надавати підтримку та тісно співпрацювати з Операційним менеджером в розробці плану закупівель, підготовки наративних та фінансових звітів;
- Виконувати всі вказівки та інструкції фонду, пов’язані із дотриманням прав дитини та захистом від сексуальної експлуатації та наруги, слідкувати за дотриманням відповідних норм та положень з боку представників постачальників / підрядників;
- Тісно співпрацювати із бухгалтером проекту, щоб переконатися, що всі фінансові документи з підрядниками належним чином підготовлені, рахунки вчасно оплачені, звітна документація від підрядників оформлена належним чином та вчасно передана фонду;
- Забезпечувати високу якість роботи, що відповідає стандартам якості фонду та донора;
- Виконувати інші завдання, які випливають із суті та предмету проєкту.
Кваліфікаційні вимоги до учасників конкурсу:
До участі у конкурсі запрошуються юридичні особи та фізичні особи – підприємці усіх форм власності, які відповідають наведеним кваліфікаційним вимогам:
- Освіта вища, рівень магістр або бакалавр.
- Вільне володіння українською мовою. Знання англійської мови рівень А2-B2.
- Досвід роботи у сфері бухгалтерського обліку або фінансового контролю.
- Вміння працювати з бухгалтерськими системами.
Пропозиції повинні супроводжуватись повним пакетом документів, які підтверджують правовий статус надавача послуг:
– фізична особа – підприємець (ФОП) – копії свідоцтва про державну реєстрацію (для зареєстрованих до 07.05.2011 року, якщо їм не було видано Виписку) або Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
– юридична особа – копії свідоцтва про державну реєстрацію (для зареєстрованих до 07.05.2011 року, якщо їм не було видано Виписку) або Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, копія Статуту.
Надсилаючи заявку, кандидат дає згоду на обробку персональних даних виключно в рамках процедур найму у фонді.
Примітка щодо запобігання сексуальній експлуатації та нарузі:
Сексуальна експлуатація та наруга заборонені в усіх формах. МБФ «СЕЙВД» впроваджує політику запобігання сексуальним домаганням, сексуальній експлуатації та нарузі, в тому числі на робочому місці. Процедури регулюються відповідно до політики ЗСЕН та внутрішніх правил і положень організації.
International Charitable Fund savED is a Ukrainian charitable organization, incorporated in July 2022 to respond to urgent needs of the educational sector seriously affected by russian aggression. savED was one of the first Ukrainian organizations engaged in direct interaction with war-affected and recently liberated communities (in Kyiv and Chernihiv regions) to conduct a needs assessment in the educational sector and prepare estimated calculations of the infrastructural damage to Ukrainian preschools, schools and VET institutions.
To ensure continuity and resilience of Ukrainian education in times of war, ICF savED settles and launches Digital Learning Centers (DLCs) – the fast response to restore children’s access to quality education in areas where face-to-face education is limited or absent.
ICF savED (the Fund) is seeking qualified candidates for the Accountant position for the project “Resilient education in times of war“ (the project). The project is implemented under the financial support of the KNH (the donor).
Interested candidates should send their applications to [email protected] with letterhead “Accountant Sustainable education in war conditions”. An application shall include a CV and the the cost of the services provided (monthly fee).
Applications will be accepted until February 19, 2024, by 12 p.m. (Kyiv time). Only shortlisted candidates will be contacted in response to this job advertisement.
Project Background:
The project is designed to ensure access to education for the children of the Mykolaiv region. As part of the project, there will be limited shelters at school 44 in Mykolaiv and shelters at a kindergarten in Bashtanka. In educational centers in shelters, an additional program with student tutors for these institutions will operate. Also, within the framework of the project to support the sustainability of education, a program of psycho-emotional support for education will be implemented.
Position Overview:
The Accountant will be responsible for accounting, suppliers processing, taxation within the project, working with suppliers and contractors. The accountant will help prepare financial reports for the donor to ensure that all financial obligations are met in accordance with the laws and regulations of Ukraine.
The accountant will be accountable and under the control of the Project Manager
Duration of the project: 12 months
Estimated fee: UAH 19,970 per month.
Employment: partial
Position Duties and Responsibilities:
- To organize accounting within the project and control over the use of material, labor and financial resources;
- To organize accounting of property, liabilities and operations, incoming fixed assets, commodity values and funds, accounting of production and turnover costs, execution of estimated costs, execution of works, results of economic and financial activity of the project;
- To ensure the legality, timeliness and correctness of the preparation of documents, the preparation of economically justified reporting calculations of the cost of products, performed works (services) within the scope of the project
- To perform salary calculations, correct calculation and transfer of taxes and fees to state and local budgets, insurance contributions to state extra-budgetary social funds, etc.;
- To monitor the proper execution of calculations for payment of goods, works and services, compliance of the transferred funds with the volumes of completed works, purchased goods or services provided in accordance with the contracts concluded during the project;
- To work closely with the Procurement Specialist to prepare financial documentation and reporting for the donor;
- To conduct random on-site audits related to accounting, if necessary, take measures within the scope of their authority;
- To provide support and closely cooperate with the Operations Manager in the development of the procurement plan, preparation of the narrative and financial reports;
- To follow all instructions of the Fund’s team related to child protection and safeguarding and protection from sexual exploitation and abuse; monitor compliance with relevant norms and regulations by representatives of suppliers/contractors;
- To work closely with the project accountant to ensure that all financial documents are correctly prepared, invoices are paid on time, and reporting documentation from contractors is properly executed and submitted to the Fund on time;
- To ensure high quality of work that meets the Fund’s and donor’s quality standards;
- To execute other tasks arising from the project’s essence and subject.
Qualifications:
Legal entities and individual entrepreneurs of all forms of ownership who meet the following qualification requirements are invited to participate in the tender:
1.1. Higher education, master’s or bachelor’s degree.
1.2. Fluency in the Ukrainian language. Knowledge of English level A2-B2.
1.3. Experience in accounting and financial control.
1.4. Proven knowledge of working with accounting systems.
Proposals must be accompanied by a complete package of documents confirming the legal status of the service provider:
– individual entrepreneur – copies of the certificate of state registration (for those registered before 07.05.2011, if they were not issued an extract) or an extract from the Unified State Register of Legal Entities and Individual Entrepreneurs.
– legal entities – copies of the certificate of state registration (for those registered before 07.05.2011, if they were not issued an extract) or an extract from the Unified State Register of Legal Entities and Individual Entrepreneurs, a copy of the Charter.
By sending the application, the candidate solely consents to the personal data processing for recruitment processes.
Note about Prevention of sexual exploitation and abuse:
Sexual exploitation and sexual abuse are prohibited in all its forms. ICF savED implements policies to prevent sexual harassment in the workplace, sexual exploitation and abuse. The procedures are regulated according to the PSEA policy and organizational rules and regulations.