Консультант з менеджменту асоціацій в програму USAID DOBRE
ЗАВЕРШЕНО
Організація «Глобал Комьюнітіз» шукає кваліфікованих консультантів для роботи на короткотерміновій основі для Програми «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність» (DOBRE), яка фінансується USAID.
ПОСАДА: Консультант з менеджменту асоціацій / Консультант для реалізації Програми підвищення спроможності асоціацій органів місцевого самоврядування
ПЕРІОД ВИКОНАННЯ ОБОВ’ЯЗКІВ: упродовж 12 місяців
КОЛО ПОВНОВАЖЕНЬ
Загальні відомості
Організація «Глобал Комьюнітіз» реалізує в Україні Програму «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність» (DOBRE), яка фінансується USAID. Цей п’ятирічний проект, започаткований у 2016 року, допомагає керівникам новостворених об’єднаних територіальних громад (ОТГ) ефективно управляти ресурсами, підвищувати якість публічних послуг, стимулювати місцеву економіку та збільшити залученість громадян. DOBRE допомагає зацікавленим сторонам у громадах через партисипативний процес стратегічного планування, у рамках якого відбуваються залучення громадян, виявлення проблем і розподіл ресурсів. На підставі отриманого стратегічного плану розвитку DOBRE допомагає лідерам громад формувати та впроваджувати програми та проекти, що відповідають пріоритетним потребам громад.
Беручи за основу процес стратегічного планування та індекс спроможності місцевої влади, DOBRE зараз надає різноманітну консультативно-методичну допомогу об’єднаним громадам безпосередньо. Але для забезпечення консультативно-методичної допомоги громадам в довгостроковій перспективі, цю роль мають виконувати асоціації органів місцевого самоврядування, оскільки вони представляють інтереси об’єднаних громад та мають допомагати їм задовольняти їх спільні потреби і розбудовувати їх спроможність. З огляду на це, DOBRE розробила програму підвищення спроможності асоціацій органів місцевого самоврядування (організації, які побудовані за принципом членства), що представляють об’єднані громади, яка підвищить їхню здатність представляти спільні інтереси та надавати громадам послуги своєчасно і на постійній основі в довготерміновій перспективі.
Опис проекту DOBRE
DOBRE працює з новооб’єднаними територіальними громадами у Харківській, Дніпропетровській, Херсонській, Кіровоградській, Миколаївській, Івано-Франківській та Тернопільській областях. Дослідження та оцінювання вказують на те, що громади часто зіштовхуються з однаковими проблемами, їм бракує тих самих навичок і знань, але різною мірою. Вирішення спільних проблем може стати набагато простішим через таку форму об’єднання, як «асоціація». Кількість асоціацій органів місцевого самоврядування зросла протягом минулого року, але вони створені нещодавно та потребують допомоги у запровадженні найкращих практик управління асоціаціями. На тлі реформи децентралізації в новостворених об’єднаних громад виникають потреби в дуже специфічних знаннях, досвіді, інструментах та методологіях, які необхідні їм для того, щоб правильно налагодити роботу органів місцевого самоврядування.
Очолюваний «Глобал Комьюнітіз» консорціум DOBRE, що складається з міжнародних та українських організацій, поєднує широкий спектр знань та досвіду у сфері децентралізації та розвитку громад. DOBRE організовує низку практичних тренінгів, консультацій в громадах та інших місцях, а також інші заходи, які поліпшують надання послуг, місцевий економічний і громадський розвиток ОТГ. Ініційовані в громадах процеси та впроваджений DOBRE індекс спроможності місцевої влади закладають основу для створення програм та індивідуальних проектів, що поліпшують надання публічних послуг, стимулюють економічний розвиток і підвищують якість життя в громадах. Щоб вирішувати спільні проблеми, громади мають діяти через об’єднання, яке допомагає зробити їхні голоси більш чутними та становить більш ефективний засіб забезпечення довготривалого розвитку ОТГ. Для того, щоб ОТГ були в змозі розширювати власні можливості, асоціація має перетворитися на організацію, яка забезпечує громадам повний комплекс консультативно-методичного обслуговування. Вона повинна мати й накопичувати повний спектр експертних знань, досвіду, інструментів, методологій, інформації тощо, аби забезпечувати потреби ОТГ зараз і в майбутньому.
Обсяг роботи та результати
Організація «Глобал Комьюнітіз» розпочинає програму підвищення спроможності асоціацій органів місцевого самоврядування, які представляють інтереси об’єднаних громад. Програма покликана покращити інфраструктуру для об’єднаних громад в Україні з метою зробити голос громад більш чутним на всіх рівнях влади та створити сприятливі умов для розвитку громад.
Програма допоможе
- Досягти зміцнення та подальшої інституціоналізації в Україні асоціацій органів місцевого самоврядування з різним статусом, забезпечити їх незалежність, забезпечити рівність прав членів, самоврядування на правильних принципах і підзвітність перед своїми членами – громадами та громадянами України.
- Прискорити розроблення стратегічних документів і послуг, посилюючи спроможність асоціацій діяти як демократичні, легітимні, прозорі, ефективні та стійкі інституції, що надають послуги своїм членам і зміцнюють вплив громад на різних рівнях влади.
- Поліпшити функцію асоціацій органів місцевого самоврядування ефективно представляти інтереси своїх членів через поглиблення відповідних навичок працівників і комітетів асоціацій та зміцнення відносин між асоціаціями та ключовими зацікавленими сторонами (медіа, урядом, донорами).
- Розширити спектр послуг асоціацій з огляду на поточні зміни в потребах місцевого самоврядування через: а)оновлення послуг в різних сферах діяльності місцевого самоврядування, б) покращення мобілізації ресурсів і забезпечення фінансової спроможності; в) оновлення інформаційних і комунікаційних послуг.
З метою реалізації цієї програми «Глобал Комьюнітіз» бажає залучити консультантів – фізичних осіб, які матимуть два окремі кола повноважень. Обидва консультанти – консультант(и) з правових питань асоціацій і консультант(и) з менеджменту асоціацій – повинні спільно розробити комплексну програму розвитку для асоціацій органів місцевого самоврядування, що представляють інтереси об’єднаних громад. Консультант(и) з менеджменту асоціацій відповідатиме(-уть) за таку діяльність:
- Розроблення інструменту з оцінювання управління асоціацією.
- Оцінювання асоціацій-учасників за допомогою цього інструменту.
- Розроблення та проведення тренінгів з менеджменту асоціацій для працівників і членів правління асоціацій-учасників.
- Розроблення чи вдосконалення наявних стратегічних планів асоціацій-учасників.
- Консультативно-методична допомога в розробленні портфелю послуг асоціацій.
- Наставництво під час реалізації стратегічного плану.
- Розроблення короткого посібника з менеджменту асоціацій органів місцевого самоврядування, з використанням юридично-правових матеріалів, які надав консультант із правових питань.
Результати
Основні результати мають бути такі:
№ з/п |
Результат(и) |
Опис |
Максимальна тривалість |
Термін виконання |
1. |
Розроблення інструменту з оцінювання управління асоціацією |
|
3 дні |
Не пізніше ніж 30 робочих днів після підписання угоди |
2. |
Оцінювання асоціацій-учасників |
|
10 днів на кожну асоціацію |
Не пізніше ніж 30 робочих днів після затвердження інструменту оцінювання |
3. |
Розроблення навчальних модулів з менеджменту асоціацій: 1) для працівників; 2) для членів правління
|
|
10 днів
|
Не пізніше ніж 30 робочих днів після затвердження звіту з оцінки |
4. |
Проведення тренінгів з менеджменту асоціацій
|
|
4 дні на кожну асоціацію |
Не пізніше ніж 30 робочих днів після затвердження навчального модуля та плану |
5. |
Розроблення чи вдосконалення наявних стратегічних планів |
|
25 днів на кожну асоціацію |
Не пізніше ніж 90 днів після завершення тренінгів |
6. |
Консультативно-методична допомога в розробленні портфелю послуг асоціацій |
|
16 днів на кожну асоціацію |
Не пізніше ніж 90 днів після затвердження стратегічного плану асоціації |
7. |
Посібник з менеджменту асоціацій |
Короткий посібник/керівництво (українською мовою) з інструментами оцінювання асоціацій, методиками розбудови членства та розробкою послуг і найкращими стандартами менеджменту асоціацій (бажано не більше ніж 20 сторінок) |
15 днів |
Не пізніше ніж 90 днів після затвердження стратегічного плану асоціації |
8. |
Підсумковий звіт і повторне оцінювання із використанням інструменту з оцінювання управління асоціацією |
|
10 днів |
Не пізніше ніж 12 місяців після підписання угоди |
Кваліфікація і досвід викладачів/консультантів:
- Щонайменше п’ятирічний досвід роботи в сфері консультування підприємств, асоціацій і НУО з питань менеджменту.
- Щонайменше п’ятирічний досвід в менеджменті та управлінні бізнесом.
- Щонайменше п’ятирічний досвід проведення тренінгів з питань менеджменту, стратегічного планування, надання послуг тощо.
- Розуміння проблем, що постають перед асоціаціями, побудованими по принципу членства.
- Бажаним, але не обов’язковим, є досвід надання консультаційних послуг асоціаціям органів місцевого самоврядування, місцевим органам влади.
- Підтверджена репутація, що свідчить про професіоналізм та етичну поведінку.
- Знання англійської мови бажане, але не обов’язкове.
Тривалість: робота починається відразу після підписання договору і завершується не пізніше ніж через 12 місяців після підписання.
Процедура подання заявок
Заявки треба надсилати до 14 травня 2018 року в електронному вигляді на адресу [email protected], зазначаючи в темі листа «Консультант з менеджменту асоціацій – програма покращення спроможності асоціацій».
До всіх заявок потрібно додавати:
- Короткий опис (не більше ніж 3 сторінки) експертних знань і досвіду заявника, виділяючи ті аспекти, що є особливо важливі для цього завдання.
- Резюме (максимум 5 сторінок).
- Три відповідні рекомендації.