Старший_а менеджер_ка IT проектів напрямку розвитку електронних сервісів

ЗАВЕРШЕНО

Зафіксувати у Google календарі!


Додано:
Eurasia Foundation

EF_logo-horizontal-a
Старший_а менеджер_ка IT проектів напрямку розвитку електронних сервісів

Місцезнаходження: Київ, Україна

Тип роботи: Річне офіційне працевлаштування, повна зайнятість, гібридний режим

ДОВІДКА

Фонд Євразія (ФЄ), міжнародна  неприбуткова організація, розташована в США, що сприяє реформі ефективного врядування та розвитку громадянського суспільства, оголошує конкурс на посаду старшого менеджера ІТ-проектів у сфері розвитку електронних послуг для проекту “Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах” (TAPAS), що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та Міністерством закордонних справ Великої Британії.

Метою проекту TAPAS є надання фінансової підтримки громадянам України та Уряду України для зменшення або усунення корупції у ключових органах та службах державного управління, а також зміцнення довіри українців до свого уряду на основі продемонстрованої прозорості, підзвітності та покращення якості послуг. Діяльність зосереджена на трьох напрямках: 1) широкомасштабне використання електронних закупівель в Україні; 2) ефективна програма відкритих даних; 3) прозорі та ефективні державні послуги у формі електронних сервісів. Більше про діяльність TAPAS: www.tapas.org.ua

Старший менеджер ІТ-проекту електронних послуг відповідатиме за повний цикл ІТ-управління впровадження нових електронних послуг. Основні функції включають проектування програмного забезпечення, розробку та тестування технічних рішень, забезпечення доступності та розподілу ресурсів, збір зворотного зв’язку від державних бенефіціарів та користувачів електронних послуг.

Ця посада підпорядковується керівнику напрямку розвитку електронних сервісів. 

Опис посадових обов’язків та вимоги до кандидатат далі англійською.

DUTIES

  • Implement a comprehensive plan to support the digitization of public services in Ukraine; 
  • Define the priorities and elaboration of specific activities necessary to achieve planned goals and fulfill program KPIs; 
  • Lead a small team of business analysts and technology experts working on the services’ digitization; 
  • Coordinate the Software Development Life Cycle (SDLC) of eServices transforming under TAPAS activity using an Agile approach and Scrum/Kanban/XP etc. methodologies, ensuring timely and accurate monitoring, tracking and reporting;
  • Work with 3rd party software development companies to digitize state services; 
  • Develop scope of work and contract specifications for contractors; 
  • Keep track of program activities and timely inform of any delays, pendings, risks if any;
  • Control the budget allocated for the specific project and control the payments to the contractors;
  • Monitor software development of products to ensure the quality; 
  • Liaise with eServices component partners and recipients to ensure smooth and productive cooperation;
  • Present program activities and results to the stakeholder;  
  • Contribute to strategic planning for the eServices component, participate in the development of work plans, concept notes, program narratives; 
  • Contribute to program monitoring, evaluation and reporting, ensure timely and accurate information provided; 
  • Support the legal specialists in development of legislative acts regulating the provision of public eServices;
  • Other duties as assigned. 

QUALIFICATIONS 

  • Master’s degree in management, IT, Social Sciences, other; A combination of relevant academic qualifications and experience in the eServices implementation may be accepted in lieu of advanced university degree; 
  • At least 5 (five) years of respective work experience; 
  • Proven experience of software development of services and products; 
  • Understanding of innovative IT tools and knowledge sharing mechanisms; 
  • Professional skills working with JIRA/Confluence and other online project management tools – mandatory; 
  • Excellent knowledge of Agile approaches, like Scrum, Kanban, Crystal, FDD, XP, etc;
  • Demonstrated understanding of core enabling technology, such as interoperability solutions, or experience developing specific eServices; 
  • Demonstrated knowledge of the main eServices stakeholders, the status of implementation as well as the challenges and needs facing the sector; 
  • Excellent organizational skills and attention to details; 
  • Native Ukrainian required; English writing and spoken proficiency required. 

APPLY

Please apply via EF career platform: https://www.eurasia.org/careers/9200533369560_1/

Resume and Cover Letter are required as attached documents alongside the application form.

Application deadline: May 26th, 2023. Only shortlisted candidates will be contacted.


Останні публікації цього розділу:

Вакансія: Inclusion Advisor

Вакансія: Facilities and Inventory Management Lead

DAI Global LLC шукає Technical Copy Editor

Press and Media Coordinator - Посольства США

Public Health Specialist (Strategic Information) - Посольство США

Administrative Assistant in the Community Liaison Office (Посольство США)