5 місійних слів і стильні громадські online комунікації
Ми, громадський сектор, почали більше звертати уваги на важливість ефективних НУО комунікацій, зокрема і в рамках цієї Бази знань на Порталі "Громадський Простір". Але завжди не зайве щось додати. ...
Додано:
Громадський Простір
Ми, громадський сектор, почали більше звертати уваги на важливість ефективних НУО комунікацій, зокрема і в рамках цієї Бази знань на Порталі “Громадський Простір”. Але завжди не зайве щось додати. Пропонуємо до вашої уваги цікаві і безсумнівно корисні поради про 5 вдалих стилів онлайн комунікації для громадських організацій, які занотували з посібника “A How-To Fundraising Guide for Nonprofits”.
Після того, як Ваша організація вибудувала власну контент-стратегію та створила тематичний план (дуже віримо, що так воно і є!), наступний важливий крок – визначитись зі стилістикою вашого контенту. Що є не менш важливим аспектом в комунікаційній справі.
Найпростіший спосіб виробити такий тон і не зайти кудись на “чужі” території – це керуватися місією вашої організації. Якщо ваша НУО займається питаннями прав людини чи соціально незахищених – то, як правило, тон передачі вашого контенту буде серйозним, інтелектуальним та наштовхуватиме на роздуми. Якщо ваша організація займається захистом довкілля чи тварин, тон повинен бути інформативним, рішучим, навіть трохи з почуттям гумору. Якщо ж ви працюєте з темами мистецтва або культури, подумайте над тим, як зробити стиль, у якому ви звертаєтесь до аудиторії, креативним, дотепним та розважливим.
Запитайте себе: які 5 слів чітко характеризують місію або культуру, атмсоферу вашої організації? А потім просто використовуйте ці слова, щоб випрацювати свою тональність.
Ми, в Громадському Просторі, готуючи цей матеріал, по ходу – провели свій швидкий асоціативний міні-брейнштормінг, і маємо такі 5 слів: Відкритість, НУО-Можливості, Допомога, Дружність, Повітря
Ваша стилістика в результаті повинна стати контекстною, на якій ґрунтується інформація, яку ви поширюєте. При написанні та обробці контенту, не забувайте про ці п’ять слів та зробіть їх синонімами вашого бренду. Адже брендинг – це не тільки візуальний аспект. Це також інтелектуальний (лексичний). Від стилю, бренду вашої організації буде залежати наскільки активно ви будете використовувати 5 основних комунікативних стилів для вашої організації.
У нашому випадку, стиль storytelling, або розповідь своєї історії, має бути в пріоритеті, але переплітатися з наступними чотирма, про які ми розповімо далі.
- Storytelling/Розповідь
Розказування історій, або storytelling, вашою організацією – є найбільш потужним засобом, щоб надихнути ваших донорів та прихильників. Якщо це виходить вдало – розповідь викликатиме емоції: емпатію, гнів. Це стимулюватиме ваших донорів та фоловерів вжити певних заходів на користь вашої організації. Насправді, 56% людей, які читають ГОшки в соцмережах приймають подальше рішення, наприклад пожертвування, після того, як вони прочитали захоплюючу історію, опубліковану вашою організацією. Вміння розповідати хорошу історію вимагає креативності, відмінних письменницьких навичок, а також редагувати та створювати брендову символіку.
- Marketing/Маркетинг
Маркетинг — це стратегія виграшного використання контенту та каналів зв’язку. Якщо говорити про бізнес сектор, то це продаж товарів та послуг. Що стосується неприбуткового сектору, то йдеться про залучення більшої кількості донорів, читачів вашої електронної розсилки, учасників ваших заходів тощо. Багато НУО, які є новачками в соціальних медіа, надають перевагу маркетинговій стратегії – шляхом постійного запрошення донорів, читачів, учасників заходів, але при цьому забуваючи про storytelling, а це приречено на поразку. Маркетинг в неприбутковому секторі не повинен бути нав’язливим, адже більшість донорів та “саппортерів” не сприймають, коли їм щось хочуть “продати”. Прямі прохання та заклики до дії є дієвими лише в тому випадку, коли збалансовані зі storytelling.
- Fundrising/Фандрайзинг
Фандрайзинговий контент вашої організації має включати в себе і storytelling, і маркетингову концепцію, але відмінність лише в тому, що ця тактика спрямована на залучення коштів для вашої ГО від донорів, які вас читають. Опублікована в блозі хороша історія, що має достатньо переглядів та стратегічно містить кнопку donation, може принести невелику кількість пасивних пожертвувань, але фандрайзинговий контент існує для того, щоб установити зв’язок з основними характеристиками, які мотивують донорів жертвувати онлайн, і не лише один раз.
- Engagement/Залучення
Протягом багатьох років ключовим показником того, наскільки успішно громадські організації використовують соціальні медіа, є “залучення”. Але залучення заради залучання є помилковим. Надмірне рекламування позитивних відгуків є, на жаль, доволі поширеною практикою серед громадських організацій, де поститься та ретвітиться кожне “Дякую”. Для ефективної взаємодії із читачами вашої організації, потрібно щиро відповідати на питання і коментарі, та сприяти покращенню комунікації ваших фоловерів. За одним із опитувань 2000 осіб, які підтримують громадські організації в соціальних мережах, на питання, що їх найбільше надихнуло на пожертвування або волонтерство чи відвідання якогось заходу, не вказали, що це через те, що підписані на них в соцмережах.
- Curation/Відслідковування
Для неприбуткових організацій, яким складно регулярно створювати унікальний контент, “відслідковування” може заповнити прогалини у власній контент-стратегії. У соціальних медіа, не важливо хто постить, твітить чи ретвітить. Бо просто завжди перемагає найкращий контент! Якщо ви не можете залучити дизайнера, який би створив інфографіку, але схожа на вас ГОшка може, ретвітьте те, що актуально для вас. Аналогічно з відео, брендовою символікою, тематичними дослідженнями тощо. Ваші донори та саппортери читають вас в соціальних медіа – в першу чергу тому, що підтримують місію, яку відстоює ваша організація. Таким чином, немає зупину високоякісному контенту, що зможе підняти ваш бренд та надихнути ваших прихильників.
Підготувала - Слава Сергійчук