Для чого НУО знати свій найкращий пост? Покрокова інструкція аудиту соцмереж
А чи знаєте ви, яка соціальна мережа є найефективнішою для вашої організації? Який тип контенту найкраще спрацьовує для вашої аудиторії на різних платформах, а якій взагалі не працює? Що нового можна ...
Додано:
Громадський Простір

А чи знаєте ви, яка соціальна мережа є найефективнішою для вашої організації? Який тип контенту найкраще спрацьовує для вашої аудиторії на різних платформах, а якій взагалі не працює? Що нового можна зробити, аби досягти кращих результатів?
Пропонуємо вам подумати над таким процесом як аудит соціальних мереж. Зробивши його, ви отримаєте чітке розуміння того, де ваша організація знаходиться зараз та які кроки потрібно зробити для свого розвитку у соцмережах.
Для чого НУО проводити аудит соціальних мереж?
Аудит соціальних медіа — це збір та аналіз інформації про ваші облікові записи на всіх платформах, що дозволить оцінити їх ефективність. Він визначає сильні й слабкі сторони, сфери для вдосконалення та наступні кроки.
Після ретельного аудиту соціальних медіа ви матимете всю інформацію, необхідну для оптимізації вашої стратегії у соціальних медіа. Зокрема ви знатимете:
- Ваші найефективніші платформи;
- Що ваша цільова аудиторія хоче бачити в кожній мережі;
- Хто ваша аудиторія (демографічні показники тощо);
- Що допомагає розширити вашу аудиторію (а що ні);
- Як кожна платформа сприяє досягненню ваших цілей;
- Які нові ідеї допоможуть вам розвиватися;
- На що звернути увагу далі.
6 кроків, щоб провести аудит соціальних медіа
1. Складіть список усіх ваших облікових записів у соцмережах
Для початку запишіть усі свої облікові записи в соціальних мережах — від платформ, якими ви користуєтеся щодня, до тих, якими, можливо, нехтували. Активні чи неактивні, важливо зробити повний список вашої онлайн-присутності у рамках аудиту соціальних мереж.
Цей список може бути приблизно такий: Facebook, Instagram, YouTube, Twitter/X, WhatsApp, TikTok, Linkedin, Telegram, Viber, Pinterest…
Вам не обов’язково бути активними у кожній мережі, але аудит — це гарна можливість додати нові ідеї до вашої майбутньої стратегії у соціальних мережах.
Зробіть моніторинг у кожній соцмережі щодо своєї присутності. Ви зможете не лише виявити давно забуті групи у Facebook, але також фейкові облікові записи щодо вашого організації.
Також подумайте про платформи, де вас ще немає. Чи ваша НУО повинна бути там?
2. Перевірте своє брендування
Перевірте кожен із ваших облікових записів у соцмережах на відповідність вимогам стилю вашого бренду.
Ключові моменти, які слід перевірити:
- Зображення профілю та обкладинки. Переконайтеся, що ваші зображення відображають ваш поточний бренд і відповідають вимогам кожної соцмережі до розміру зображення.
- Текст профілю/ біо. Чи всі поля щодо вашої НУО в соціальних мережах заповнено правильно? Чи відповідає текст вашому тону та голосу?
- Ім’я користувача. Намагайтеся використовувати одне й те саме ім’я користувача в усіх соціальних платформах. Мати кілька акаунтів в одній соцмережі — це також ок, якщо вони виконують різні функції. Наприклад, Громадський Простір має два акаунти у фейсбуці — ProstirUA та EUProstir.
- Контактна інформація та посилання. Чи веде URL-адреса у вашому профілі на правильний веб-сайт або лендінгову сторінку? Чи актуальні ваш номер телефону та контактна електронна адреса?
- Закріплені пости (якщо такі є): переконайтеся, що вони все ще доречні та актуальні.
- Верифікація. Чи має ваш обліковий запис синю позначку, яка підтверджує пройдення автентифікації? Якщо ні, то можливо варто спробувати?
3. Визначте свій найуспішніший контент у соцмережах
Наступний крок — аудит вашого контенту у соцмережах. Для кожного профілю складіть список з п’яти найуспішніших постів. Додайте посилання на кожен пост, щоб ви могли легко переглянути їх пізніше.
Що таке «найуспішніший пост»? Це залежить! Спробуйте оцінити пости за рівнем залученості, щоб побачити, що найбільше подобається вашій аудиторії. Залежно від ваших цілей для конкретної платформи, ви можете зосередитися на іншому ключовому показнику, наприклад, на кількості кліків на посилання або конверсіях.
Перегляньте свої найпопулярніші пости, щоб виявити шаблони. Потім запитайте себе:
- Який тип контенту викликає потрібну реакцію: пости з фото, відео, чи, можливо, пости в стрічці, Stories або Reels?
- Який стиль контенту має найвищі показники взаємодії: відвертий і спонтанний, закулісний контент чи може відшліфовані й професійні пости?
- Чи люди однаково реагують у всіх соцмережах? Чи є конкретний контент, який працює краще на одній платформі, ніж на інших?
- Чи взаємодіють люди з вашими постами, якщо ви ставите запитання?
- Чи відповідають ваші ТОП-пости вашому поточному тону бренду? Якщо ні, а пости добре працюють, можливо, настав час переглянути цей тон.
Запишіть свої думки в колонці нотаток у документі аудиту.
Щоб знайти найпопулярніші пости за вибраним ключовим показником, використовуйте вбудовані інструменти аналітики для кожної соцмережі. Проаналізуйте ефективність контенту за основними метриками: перегляди, взаємодії (коментарі, вподобайки, збереження тощо), охоплення.
4. Оцініть результативність кожного каналу
Тепер настав час для фактичного «аудиту» цього всього. Підготуйтеся оцінити, як кожен канал сприяє досягненню ваших цілей.
Кілька облікових записів можуть мати схожі цілі, як-от залучення трафіку на ваш веб-сайт, збільшення конверсій. Інші можуть бути виключно для цілей надання послуг чи підвищення поінформованості про вашу організацію.
Для кожного каналу вкажіть його цілі та відстежуйте свій прогрес у їх досягненні. Для вимірних цілей запишіть фактичні цифри. Скільки відвідувань веб-сайту прийшло з Instagram/Facebook?
Для цілей без кількісно визначених даних запишіть підтверджуючі докази. Якщо ваш обліковий запис Facebook призначений для впізнаваності бренду, то чи збільшилася кількість ваших підписників? Ви збільшили своє органічне чи платне охоплення?
Загалом існує чимало інструментів (безкоштовних та платних), які допоможуть вам зібрати дані. Наприклад, для цілей трафіку та конверсій спробуйте використовувати Google Analytics.
5. Зрозумійте свою аудиторію на кожній платформі
Включення демографічних даних у ваш аудит є надзвичайно важливим. Ці дані покажуть, яким каналам соціальних медіа слід віддати пріоритет у вашій стратегії.
Досліджуйте демографічні показники вашої унікальної аудиторії на кожній платформі та використовуйте ці дані, разом із типами постів, яким вони віддають перевагу, для створення “профілів” ваших користувачів.
Демографічні дані ви можете знайти у власній аналітиці кожної платформи.
А нижче наведемо деякі дані про користування соцмережами в Україні.
Наприклад, у травні 2024 року YouTube був найпопулярнішою соцмережею в Україні, на нього припало 37,8% усіх відвідувань соцмереж в країні.
Джерело: www.statista.com
Жінки віком від 25 до 34 років складали найбільшу частку аудиторії Facebook в Україні станом на жовтень 2024 року — 12,6%. Для порівняння, чоловіки віком від 25 до 34 років становили близько 10,2% користувачів.
Станом на січень 2024 року найбільша частка чоловіків-користувачів соціальних мереж в Україні була зафіксована на LinkedIn, де вони становили понад 51% від загальної кількості. Instagram, Facebook Messenger та Facebook здебільшого використовувалися жінками по всій країні.
За даними ОПОРА щодо медіаспоживання українців, рейтинг найпопулярніших соціальних мереж в Україні майже не змінився за останні три роки. Лідером рейтингу є Telegram (78,1%), за ним йдуть YouTube (59,5%) та Facebook (44,6%). Трохи більше 42% респондентів читають новини у Viber, 29,6% — в Instagram, 26,8% — в TikTok, 7,8% — в X (Twitter).
6. Дійте: оновіть свою стратегію в соціальних мережах
Тепер, коли ви знаєте, на якому етапі перебуваєте, подумайте про способи покращити свої показники в соцмережах. Час повернутися до нотаток, які ви зробили раніше!
Ось кілька запитань, які варто поставити собі:
- Які платформи приносять найбільше результатів?
- Чи є нові соцмережі, які варто почати використовувати? (Можливо варто дослідити TikTok, Threads тощо?)
- Чи ігноруєте ви якісь платформи? Чи потрібні вони вам взагалі, чи краще відмовитися від них і зосередитися на більш ефективних?
- Які типи контенту працюють найкраще зараз? Як ви можете створювати більше такого контенту?
- Чи резонує ваш контент з очікуваними демографічними групами аудиторії, чи з’явився новий потенційний “профіль” користувача?
! Подумайте про нові ідеї для контенту та інфокампаній, врахувавши дані, які ви дізналися на третьому етапі аудиту. Наприклад, якщо відео має великий успіх, запишіть конкретну стратегію для цього: наприклад, «публікувати 3 нових Reels на тиждень» або «переробити наявне довге відео на короткі 15-секундні ролики для соцмереж». Кожну нову ідею запишіть у свій план стратегії для соціальних мереж. Не бійтеся тестувати та експериментувати, щоб знайти те, що працює для вашої аудиторії.
Також не забудьте взяти до уваги всі ваші наявні ресурси: час, можливості команди та кошти.
І звісно, щоб покращувати свою стратегію та досягати кращих результатів у соцмережах, такі аудити мають стати регулярними для вашої НУО.
Так виглядає контрольний список для проведення аудиту соціальних мереж:
А також шаблон аудиту соцмереж, який варто налаштувати саме для вашої організації:
За інформацією:
How to conduct a speedy social media audit
5 Types of Nonprofit Communications and Marketing Audits
How to Conduct a Social Media Audit for Your Nonprofit (with free template)
How to conduct a speedy social media audit
How to Perform a Social Media Audit in 2024 (+ FREE Template)