Фандрайзинг: як і де залучати ресурси громадським організаціям

Нестача коштів та інших ресурсів - дуже поширена ситуація для громадських організацій. Тож важливо навчитись грамотно шукати джерела фінансування. Громадський Простір відвідав інтенсив «Ефективні ...

together (64)

Громадський Простір

Нестача коштів та інших ресурсів – дуже поширена ситуація для громадських організацій. Тож важливо навчитись грамотно шукати джерела фінансування. 

Громадський Простір відвідав інтенсив «Ефективні комунікації в громадському секторі», організованому Pro bono club Ukraine та підготував серію матеріалів з практичними порадами.

Про ключові аспекти фандрайзингу розповіла Надія Чорна-Бохняк, спікерка інтенсиву.

А перший матеріал, про те, як громадським організаціям ефективно комунікувати – читайте тут.

Pro Bono Club Ukraine - це програма, за допомогою якої громадські організації та проекти, соціальні підприємці та некомерційні ініціативи тепер зможуть безкоштовно отримати професійні послуги або експертну допомогу від корпоративного сектора.

Інструменти фандрайзингу:

  1. Донорська інституційна допомога
  2. Державне фінансування
  3. Підтримка бізнесу, меценатів
  4. Фандрайзингові заходи
  5. Реклама. Кампанії
  6. Краудфандинг та фандрайзингові портали
  7. Соціальне підприємництво

Розглянемо ці інструменти детальніше

Коаліції, мережі, партнерства_ коли це працює_ (20)

НУО можуть отримати донорську інституційну допомогу, в тому числі від міжнародних організацій та фондів за умови успішного подання проектної завки. Для цього можна скористатись такими ресурсами, як, наприклад, Портал OpenAid. Він є найбільшою в Україні базою даних проектів і програм міжнародної допомоги, а також інформаційною системою управління цією допомогою.

Коаліції, мережі, партнерства_ коли це працює_ (24)

Фінансування для проектів децентралізації та місцевого самоврядування та інформацію про програми, що вже виконуються, можна отримати на сайті «Децентралізація».

Коаліції, мережі, партнерства_ коли це працює_ (25)

Щоб отримати підтримку від бізнесу та меценатів потрібно користуватись підходом «залучати, а не просити пожертву». Необхідно шукати партнерів, з якими співпадають цінності, будувати співпрацю на взаємній користі та робити доброчинність модною.

Чим Ви вигідні бізнесу?

  • популяризація бренду;
  • медійні приводи – можливість зазначати компанію у якості спонсора на медійних заходах, прес-конференція, тощо;
  • трафік онлайн – збільшення онлайн-охоплення компанією завдяки залученню аудиторії громадської організації та публікацій відповідних матеріалів;
  • корпоративна культура – залучення працівників компаній у якості волонтерів організації з метою тімбілдингу;
  • безкорисна соціальна відповідальність – формування позитивного іміджу компанії як такої, що займається доброчинністю, підтримує громадські ініціативи;
  • нетворкінг.

Шукайте вигоду очима партнерів та пам’ятайте, що ресурси – це не лише гроші. Часто значно простіше домовитись з бізнесом про дезоплатну допомогу у формі їхнього продукту, наприклад, пального, продуктів харчування чи напоїв, які можуть бути важливими для проведення необхідних організації заходів. 

Коаліції, мережі, партнерства_ коли це працює_ (26)

Фандрайзинговими заходами є також продаж брендованих речей, ярмарки, аукціони. Яскравим прикладом можна назвати аукціон Папи Римського щодо автомобіля, подарованого компанією Ламборґіні, з заявленим розподілом виручених коштів на конкретні ціллі благодійності.

Коаліції, мережі, партнерства_ коли це працює_ (27)

Щодо рекламних заходів, то українським громадським організаціям можуть стати в пригоді послуги Біржі соціальної реклами, які надаються безоплатно. Біржа виступає посередником між тими, кому потрібна якісна соціальна реклама, і тими, хто може її створити.

Також важливими є прес-тури, оскільки вони пояснюють цілі та особливості дільності організації, створюють суспільний вплив та цілісну глибину дільності, а також допомагають привернути партнерів та спонсорів, ЗМІ та інші цільові аудиторії.

При цьому, при організації публічних заходів завжди треба мати план Б та план кризових комунікацій.

Коаліції, мережі, партнерства_ коли це працює_ (28)

Краудфандинг являє собою співпрацю людей, які добровільно об’єднують свої грошові чи інші ресурси, як правило через Інтернет, аби підтримати зусилля інших людей або організацій.

Популярною українською краудфандинговою платформою є «Спільнокошт». На цьому сайті можна зібрати гроші на проект: знайти стартовий капітал для соціального бізнесу, кошти на розробку винаходу, зйомку фільму та інші ініціативи. 

Також варто згадати про інші фандрайзингові портали. Надія Чорна-Бохняк поділилась своїм списком корисних посилань.

Українські фандрайзингові платформи:

  • Українська Біржа Благодійності за 5 років від моменту заснування платформи їй вдалося зібрати більше 162 мільйонів грн.
  • Na-Starte (збір коштів для проектів та ініціатив);
  • GoFundEd (збір коштів для освітніх проектів);

Міжнародні фандрайзингові платформи:

  • Indiegogo (інновації, технології, дизайн);
  • Kickstarter (мистецтво, кіно, ігри, журналістика);
  • GlobalGiving (фінансування некомерційних організацій);
  • Crowdrise (збір коштів для некомерційних організацій);
  • Causes (збір коштів для вирішення соціальних, політичних та культурних питань);
  • FirstGiving (збір коштів для некомерційних організацій та шкіл);
  • GoFundMe (збір коштів для широкого спектру ініціатив).
  • Коаліції, мережі, партнерства_ коли це працює_ (30)

Соціальне підприємство – це бізнес, метою якого є вирішення соціальних проблем. Прибутки соціального підприємства спрямовуються головним чином на розвиток бізнесу, громадські справи чи на вирішення гострих суспільних проблем. 

_____________________________________________________________

І насамкінець – 10 простих порад Надії Чорної-Бохняк для успішного фандрайзингу:

  1. Розвивати цілеорієнтованість і креатив;
  2. Потурбуватись про позиціонування та репутацію;
  3. Мати візію та подальший план;
  4. Починати з невеликого, шукати ресурси поряд;
  5. Тверезо оцінювати можливості;
  6. Враховувати технології;
  7. Заручатись партнерством, розбудовувати мережу;
  8. Вміння спілкуватись мовою донорів і жертводавців, бути на рівні;
  9. Мати віру в успіх і зв’язок з реальністю;
  10. Вміти завершити розмову.

Підготувала: Наталія Патерук


Останні публікації цього розділу:

10 порад для ГО, які хочуть розробити civic tech-рішення

Реєстрація змін в громадських та благодійних організаціях: усе не так складно

11 ефективних порад для НУО в Instagram

Посилюємо видимість: ефективні стратегії для НУО у Facebook

Усе, що потрібно знати про бронювання працівників НУО

Як НУО спілкуватись із ШІ: цінні поради для ефективних запитів