Посилюємо видимість: ефективні стратегії для НУО у Facebook
Facebook — гігант у світі соціальних медіа. Що б ви собі не думали, а Facebook все ще залишається найпопулярнішою соціальною платформою. За даними Statista, ця соцмережа продовжує займати перше місце ...
Додано:
Громадський Простір
Facebook — гігант у світі соціальних медіа. Що б ви собі не думали, а Facebook все ще залишається найпопулярнішою соціальною платформою. За даними Statista, ця соцмережа продовжує займати перше місце за кількістю користувачів, незважаючи на те, що на сцену виходять нові платформи. А за даними SimilarWeb, Facebook.com є третім за відвідуваністю веб-сайтом у світі — після Google (№1) та YouTube (№2).
Станом на січень 2024 року Facebook перевищив три мільярди активних користувачів на місяць. Аналітики прогнозують, що охоплення Facebook продовжуватиме зростати в наступні кілька років і до 2027 року може охопити 75,79% людей у всьому світі.
Те, що українські організації громадянського суспільства мають свої сторінки та групи у Facebook, вже давно стало нормою. Але й норма те, що ГО доводиться конкурувати з розважальним контентом та пробиватися у цьому масиві інформації до своєї аудиторії. І при цьому вони мають пристосовуватися до щоразу нових “алгоритмів”, щоб бути видимими.
У цьому матеріалі ми зібрали цікаві факти про Facebook, які можуть бути корисні для вашої організації, а також розкриємо важливі тактики для кращої видимості вашої НУО у цій соцмережі.
Оптимізуймося, щоб бути видимими
Facebook SEO — це полегшення пошуку вашого контенту у Facebook. Оптимізувавши ваші публікації та сторінку за допомогою правильних ключових слів і стратегій, ви можете підвищити свою видимість у Facebook і навіть з’явитися в результатах пошуку Google.
Виберіть вдалу назву для сторінки та ім’я користувача
Для SEO цілей назви відіграють важливу роль у пошуку вашої сторінки. Коли обираєте назву для своєї сторінки у Facebook (яка може бути очевидною), вам потрібно прокомунікувати — хто ви. Інколи можна додати й те, що ви робите, наприклад: [назва вашої організації] + [ваша пропозиція]).
Пошукові системи та соцплатформи люблять релевантні ключові слова, тож якщо ви зможете вписати якесь з них у назву своєї сторінки у Facebook, що також відповідає вашій діяльності, то це чудово.
Наприклад, Google вважає найважливішим перше слово назви сторінки Facebook.
Ім’я користувача вашої сторінки також важливе для SEO цілей. Ім’я користувача — це те, що використовується для URL-адреси вашої сторінки, яка відображатиметься в результатах пошуку. Також цілком ок, коли назва вашої організації співпадає з назвою вашої сторінки у Facebook.
Якщо маєте сумніви щодо своєї назви, вибирайте те, що читається природно.
Налаштуйте свою URL-адресу
Коли ви вперше створюєте свою сторінку у Facebook, вам буде призначено загальну URL-адресу, а це мікс цифр і символів, що виглядає не дуже. Тому, щоб покращити пошукові можливості, змініть цю загальну URL-адресу на спеціальну (фірмову) URL-адресу вашої організації.
Щоб створити спеціальну URL-адресу сторінки, вам просто потрібно змінити ім’я користувача Facebook — зайдіть у вкладку «Налаштування» > далі «Налаштування сторінки» > далі «Переглянути ім’я користувача сторінки», а потім «Редагувати». Змініть на щось коротке, брендове та додайте ключове слово.
Створіть переконливий опис про вашу організацію
Розділ «Інформація» (About) — це те, що найперше читатимуть відвідувачі вашої сторінки, особливо якщо вони вперше дізнаються про вас.
Розділ «Про себе» (Intro — прямо над деталями щодо вашої сторінки) також є можливістю створити влучний невеличкий опис, який дозволить відвідувачам знати, хто ви і чого вони можуть очікувати.
А загалом, ваша Facebook сторінка має бути повністю заповнена та оптимізована. А це означає заповнення всіх відповідних полів (веб-сайт, контактна інформація, опис про вас тощо).
Також не забудьте додати заклик до дії. Facebook полегшує це за допомогою опції Action Button. Ця кнопка містить пряме посилання на будь-яку дію, яку ви хочете, щоб люди виконали на вашій сторінці — наприклад, зв’язалася з вами, підписалася, дізналася більше… тощо.
Додайте ключові слова
Розділ «Інформація», опис, заголовок, підписи до фотографій, примітки та навіть оновлення — це все можливості для додавання ключових слів.
Ключові слова не лише повідомляють пошуковій системі Facebook про вашу сторінку, але також допомагають відвідувачам дізнатися, що ви робите (і яку цінність ви можете їм принести), якщо вони швидко прокручують вашу сторінку. Але надмірне використання ключових слів – це ні-ні. Це не тільки виглядає як спам, але й створює неприємні враження у користувачів. Використовуйте ключові слова стратегічно й економно.
Також, якщо хочете збільшити свої шанси на появу у стрічці, ви повинні постійно та неодноразово публікувати контент, багатий ключовими словами.
Якщо ви не впевнені, з чого почати дослідження ключових слів, стежте за тим, що ваша аудиторія шукає та про що говорить, і тут можна скористатися різними (здебільшого платними) інструментами для моніторингу бренду.
Цікаве про аудиторію у Facebook:
Чоловіки від 25 до 34 років — найбільша аудиторія Facebook
У базі користувачів Facebook у 2024 році було більше чоловіків, ніж жінок. 56,3% користувачів ідентифікують себе як чоловіки, тоді як 43,7% користувачів ідентифікують себе як жінки. Станом на квітень 2024 року було виявлено, що чоловіки у віці від 25 до 34 років становлять найбільшу аудиторію Facebook, на яку припадає 18,4 % користувачів у всьому світі, а 13 % користувачів були жінками цієї вікової групи. Чоловіки віком від 18 до 24 років — друга за величиною аудиторія Facebook. Вікова група, яка першою принесла Facebook світову популярність, все ще дуже активна на цій платформі. Трохи більше 49% користувачів у віці від 25 до 44 років.
Лише 19% підлітків користуються Facebook щодня
За даними Pew Research, лише 33% підлітків мають активний акаунт у Facebook, порівняно з 71% у 2014-2015 роках. Лише 19% підлітків користуються Facebook щодня. І лише 3% підлітків у віці від 13 до 17 років повідомляють, що вони «майже постійно» у Facebook. YouTube і Tiktok, з іншого боку, захопили підлітковий ринок: 71% підлітків відвідують YouTube щодня, а 58% відкривають TikTok за таким графіком.
А ви знаєте свою аудиторію?
Заробляйте більше зворотних посилань
Подібно до традиційного SEO, зворотні посилання (посилання з іншого вебсайту на ваш ресурс) — це як вотум довіри — вони надають вашій сторінці довіру. Google вважатиме вас авторитетом у галузі, якщо ви зможете залучити інші авторитетні сайти до посилань на вашу сторінку Facebook або ваш контент. Не забудьте вказати посилання на свій веб-сайт у розділі «Інформація» на своїй сторінці у Facebook.
Ви можете побудувати мережу зворотних посилань, співпрацюючи з інфлюенсерами та стратегічними партнерами. Однак найкращий спосіб отримати якісні зворотні посилання досить простий — створюйте якісний контент, який відповідає потребам ваших користувачів.
Взаємодійте з підписниками
Соціальні мережі створені для спілкування. Якщо ваші підписники залишають коментар, відповідайте! Ведіть діалог, спілкуйтеся. Алгоритм Facebook оцінює контент (частково) на основі рівня залучення. Отже, якщо ваші підписники пропонують вам шанс підвищити рівень залучення, скористайтеся ним.
Що ще важливіше для залучення сьогодні, так це відповіді на повідомлення, які приходять у Messenger. Кожного тижня понад мільярд користувачів Facebook звертаються до різних компаній за допомогою цього інструменту.
Важливо знати: 80% користувачів заходять на Facebook зі своїх телефонів. Якщо ви чекали знаку, щоб у розробці вашої інфокампанії перейти на мобільні пристрої, то це все: 81,8% користувачів Facebook користуються лише мобільними телефонами. Лише 1,5% користуються виключно ноутбуком або настільним комп’ютером.
Публікуйте послідовно та в потрібний час
Активність у Facebook — це ще один спосіб підвищити свої шанси отримати вищий рейтинг у стрічках людей просто тому, що це дає вам більше можливостей.
Контент має бути цінним та якісним для вашої аудиторії Facebook.
Майте на увазі, що контент, який генерує більше лайків, коментарів і поширень, матиме вищий рейтинг у результатах пошуку. Тобто алгоритм винагороджує вас за популярність і взаємодію з аудиторією. Однак сьогодні середній рівень залучення менше 1%. Не засмучуйтесь, якщо ви не отримуєте стільки лайків і коментарів, скільки було раніше. Цілком нормально мати низький рівень залучення. Насправді, середня сторінка Facebook має середню залученість (average fan engagement) лише 0,07%.
Що тут варто знати?
Зображення працюють краще
Пости із зображеннями мають найвищу залученість. Хоча загальний середній рівень взаємодії може бути досить низьким на сторінках Facebook, зображення працюють краще — середній коефіцієнт взаємодії 0,12%.
Пости з посиланнями мають найменше залучення
Пости з посиланнями мають найменше залучення. Можливо, це ваш знак припинити ділитися такою кількістю посилань? Публікації з посиланнями на сторінках Facebook мають найнижчий рівень залученості серед усіх типів публікацій у Facebook – 0,03%.
50% часу користувачі витрачають на відео
За даними Facebook, 50% часу, проведеного у Facebook або Instagram, припадає на перегляд відеоконтенту.
Визначення найкращого часу для публікації на Facebook за своєю суттю підвищить ваші показники залученості, краще подасть контент вашій аудиторії та задовольнить алгоритми. Все це, звичайно, працює на покращення вашого SEO.
Найкращий час для публікації на Facebook дійсно залежить від вашої конкретної аудиторії у Facebook та її соціальних звичок. За даними Hootsuite, у робочі дні найкраще постити рано вранці. В середньому — між 8:00 ранку та 12:00 дня у вівторок і четвер. За даними Sproutsocial, найкращі дні для публікації на Facebook: з понеділка по четвер (понеділок з 9 ранку до полудня, вівторок з 9:00 до 14:00. та 17.00, середа з 9:00 до 15:00. та 17.00, четвер з 8:00 до 14:00. та 17.00, п’ятниця з 9 до 11 год.). А найгірший день для публікацій — неділя. Тут рекомендуємо проаналізувати дописи у Facebook, які отримали найбільше залучення.
Не забувайте про Alt-текст
Alt-текст — це опис зображення, яке підказує пошуковикам, що на ньому знаходиться.
Додавання Alt-тексту до ваших фотографій у Facebook допомагає платформі зрозуміти та індексувати ваш контент. Це також дає вам можливість додати ключове слово або два (якщо це звучить природно), що призводить до того, що воно більше відображатиметься в результатах пошуку.
Facebook автоматично згенерує альтернативний текст, якщо ви нічого не введете (але дуже загальний), тому обов’язково додайте свій власний альтернативний текст до кожного зображення, яке ви публікуєте.
Отже, уже знаючи та впроваджуючи це все, регулярно здійснюйте аналіз ваших показників Facebook.
Перевірте такі показники, як охоплення сторінки, покази (impressions), нові підписки та нові вподобайки після впровадження нової тактики SEO, щоб побачити, чи допомагає це покращити видимість вашої сторінки. Ви також повинні подивитися, як працює ваш заклик до дії, щоб визначити, чи це правильна дія, яку ви додали на свою сторінку. Соціальна аналітика – один із найкращих способів оцінити ваш прогрес і побачити, що працює. Не ігноруйте те, що вам говорять дані!
Факти та поради черпали з:
Facebook SEO: 15 Tactics for Better Visibility in 2024
45 Facebook Statistics Marketers Need to Know in 2024
Best time to post on social media: 2024 data for all networks
Distribution of Facebook users worldwide as of April 2024, by age and gender
A Complete Guide To Facebook SEO In 2024
Best times to post on Facebook 2024