Смарт стратегія і спритність — в часи, коли панує онлайн. Ключові тренди 2021
Після такого непередбачуваного, багатого на виклики та уроки 2020-го року, ми запитуємо себе, яким же буде для нас 2021-й? Звісно, ми не можемо зазирнути у майбутнє і бути певними, що наші ...
Додано:
Громадський Простір
Після такого непередбачуваного, багатого на виклики та уроки 2020-го року, ми запитуємо себе, яким же буде для нас 2021-й? Звісно, ми не можемо зазирнути у майбутнє і бути певними, що наші припущення справдяться… Але ми в Громадському Просторі посерфили різними джерелами, аби заміряти настрої та візії на рік прийдешній. І розповідаємо про найцікавіше.
У статті “Топ-17 трендів неприбуткових організацій 2021 року” (The Top 17 Nonprofit Trends for 2021) та інших закордонних джерелах йдеться про технології, менеджмент, фандрайзинг та філантропію, волонтерство, а також завбачення закордонних колег. Порівнюємо їх з нашим українським контекстом, додаємо дрібку власних спостережень — і пропонуємо до огляду майбутні тренди. Одразу заспойлеримо: навіть якщо вже незабаром ми зможемо повернутися до життя в офлайні, цифровий світ диктуватиме нам свої вимоги і ми, третій сектор, мусимо не відставати. Все онлайнове — івенти, навчання, волонтерство, фандрайзинг — й надалі буде у фокусі активностей наших аудиторій.
Нам також цікаво і цінно почути ваші думки: що очікуєте в 2021-му році? Які ключі допомогають вам стратегувати/ся? Як/чи будуєте плани на наступний рік? Розповідайте в коментарях!
Вам також буде корисно почитати: Криза як шанс: адаптація до викликів та інсайти від громадських організацій
Технології
Мобільність з мобільними телефонами
Громадські організації можуть використовувати ці статистичні дані, щоб планувати свій контент та створювати сторінки для донатів, зручні для мобільних пристроїв. У статті “The Top 17 Nonprofit Trends for 2021″ так рекомендують розставити пріоритети щодо мобайл-френдлі елементів:
СМС
Як стверджують закордонні колеги, SMS-маркетинг існує майже так само довго, як і самі смс, але його популярність зростає. Все більша кількість споживачів заявляє, що їм комфортно отримувати текстові повідомлення від брендів. На заході надсилання повідомлень — не обмежується бізнесом. Та перш ніж розсилати смски — прихильники повинні дати згоду на отримання повідомлень. Збір номерів мобільних телефонів під час реєстрації волонтерів чи жертводавців передбачає домовленість про терміни і правила отримання ними смс.
Соціальні медіа
Соціальні медіа стали обов’язковою умовою для громадських організацій, які хочуть промотувати свої програми та залучати прихильників. Тож, якщо ви цього ще не зробили, подумайте про посилення присутності у соціальних мережах у 2021 році.
Дійсно, у 2021 році соціальні медіа стають як ніколи важливими для громадських організацій — підтверджує стаття “Тренди соцмереж 2021 для неприбуткових організацій” (Nonprofit Social Media Trends for 2021). Соціальні медіа зарекомендували себе як цінний канал для НУО для залучення та конвертування підтримки. Маркетинг у соціальних мережах вимагає бути в курсі останніх трендів, аби бути певним, що ми використовуємо усі наявні можливості, доступні для охоплення своєї аудиторії.
Читайте також: Пандемія і соціальні мережі: що змінилося у 2020-му?
Нікого не здивує факт того, що цього року відбулися безпрецедентні зміни у використанні соціальних мереж. З основних моментів звіту Datareportal за липень 2020 року видно, що майже половина респондентів проводили більше часу в соціальних мережах через COVID-19.
Ось які основні тренди для соцмереж згадуються:
- Варто розвивати розмову з вашою аудиторією
- Фокусувати соціальні мережі на людях
- І — знову ж таки — диверсифікація платформ
Ми не можемо говорити про тренди соціальних мереж 2021 року, не визнаючи величезного вибуху соціальних платформ, свідками якого ми стали цього року. Уже згадуваний TikTok, який досяг піку в березні 2020 року із майже 76 мільйонами завантажень, започаткував новий підхід до соціальної участі. Якщо ваша громадська організація прагне досягти цієї демографічної категорії — майте на увазі, що TikTok буде ключем до неї.
Instagram пропонував інфлюенсерам, брендам та шанувальникам можливість створити короткі 15-секундні відео. На відміну від TikTok, Instagram вже має величезну кількість підписників, понад мільярд користувачів. Найбільша демографічна група платформи — віком від 25 до 34 років, що складає майже 34% користувачів Instagram, але, безперечно, присутність Instagram можна відчути у багатьох вікових групах.
- Віддалена співпраця та відеоконференції
- Відеомаркетинг та фандрайзинг
- Більше немає офлайну чи онлайну…
Отже, громадські організації повинні думати про те, як всіляко охопити людей і не відокремлювати онлайн від офлайну. Меседжі повинні бути послідовними, актуальними та залучати до дій, без розмежування між онлайном та офлайном.
Менеджмент НУО
Зосередженість на місії
Новий рік — природний час для ГОшок переглянути свої місії, цілі та процедури з урахуванням поточних стратегій фандрайзингу та залучення волонтерів. 2021 — це ваш рік для перегрупування, перефокусування своєї місії та донесення своїх намірів до стейкхолдерів.
Прозорість
За визначенням, громадські організації повинні бути агентами прозорості. Прозорість стає все більш важливою для ваших прихильників. Оцінювання та звітування, відгуки про взаємодію з волонтерами допомогають формувати репутацію, у грантоздобуванні та залученні більшої уваги.
Прозорість стає все більш важливою для бізнесів; споживачі хочуть знати, що вони купують соціально відповідальну продукцію чи послуги. Подібним чином, жертводавці та волонтери хочуть розуміти, як їхні зусилля призводять до довгострокових змін та куди спрямовується їхній внесок. Ось чому організації покладаються на цифрові інструменти для збору даних, що дають уявлення про вплив їхніх проєктів та програм.
Будьте готові до співпраці з поколінням Z
Говорить у вже згаданій статті “5 Trends for Nonprofit Businesses in 2021″ Уейн Елсі. Що унікального в поколінні Z? Вони визнані першим поколінням, яке повністю виросло в цифровому світі. Це означає, що вони обробляють інформацію інакше, ніж старші покоління. Вони підштовхнуть вашу організацію до більш інноваційних технологій, і це чудово. Але ви також повинні бути чіткими та прозорими з представниками покоління Z, тож дізнайтеся, що зробити, аби вони вам довіряли.
ТОП скіли для активістів/ок у 2021-му
Команди ГО багато чому навчились у 2020 році. Починаючи від того, як комфортно працювати вдома і закінчуючи тим, як здійснювати фандрайзинг практично в онлайн-форматі — рік дійсно змусив людей засвоїти нові навички в рекордні терміни, незважаючи на інші проблеми, з якими їм доводилося зіштовхуватися.
Це свідчить про неймовірний дух громадських організацій: ви повинні пишатися собою та своєю командою за все, що зробили, як велике, так і мале. Лео Педраса, менеджер з маркетингу, комунікацій та брендів, для LinkedIn для некомерційних організацій, розповідає про п’ять навичок, які принесуть користь активістам та їхнім організаціям у 2021 році. Звісно, як показав ’20-й — все є досить непердбачуваним і зазирати у майбутнє — дуже невдячна справа, а в тім є кілька компетенцій, які стають все актуальнішими.
- Навичка №1: Стійкість
Пандемія COVID-19 поставила громадські організації по всьому світу перед новими викликами. Але ми вистояли, мобілізувалися, згрупувалися, і навіть прийшли на допомогу іншим — наприклад, українські активісти шили, роздавали маски, допомагали медикам, самотнім, незахищеним… Були там, де було потрібно бути в цей момент. Ресурсів часто бракувало, а ставки були високими. Події 2020 року підкреслили необхідність для НУО у підвищенні своєї організаційної стійкості, і також стійкості кожного з нас. Це важлива компетенція й на майбутнє.
- Навичка №2: Емпатія
Незалежно від того, чи пишете електронний лист потенційним донорам з проханням про підтримку у важкий час або ж звертаєтеся до команди, щоб зрозуміти, чому їхня ефективність знизилася — ми повинні підходити до ситуацій із високим рівнем емпатії, щоб дати оточуючим відчуття, що їх чують, розуміють і про них піклуються.
Цей софт скіл стане ще важливішим в найближчі роки, впливаючи на все — від утримання фахівців до ефективності бренду, тому вашій команді сьогодні варто вдосконалювати цю навичку.
- Навичка №3: Відео сторітелінг
Ми знову повертаємося до актуальності відео-контенту… Адже у світ одним із найпотужніших інструментів онлайн-маркетингу та фандрайзингу є саме відеоконтент.
Громадські організації потроху вже використовують відео для сторітелінгу, інформування та спонукання до дій, тому, ймовірно, ваша команда вже має певний досвід. Але коли ви розгортаєте свою діяльність у світі, який стає все більше цифровим, то це прекрасна нагода покращити та вдосконалити свої навички, щоб створювати якомога ефективніші відео.
- Навичка №4: Аналіз даних
Як у комерційному, так і в некомерційному світі використання даних для прийняття рішень — обов’язкова умова. Переглядаючи свої дані, громадські організації можуть оцінити, які повідомлення найбільше резонують у прихильників, отримати глибше розуміння поведінки, оцінити вплив своїх послуг та програм та багато іншого. Це може полегшити подальший розподіл ресурсів і навіть визначити нові шляхи.
Якщо ваша команда на сьогоднішній день не зробила відповідних кроків у цьому напрямку, саме час покращити свої навички роботи з даними. Отримавши розуміння того, як збирати, здійснювати аналіз даних, ви можете підняти вашу організацію на новий рівень.
- Навичка №5 : Піклування про себе і практики усвідомленості
Знову скажемо від себе: будемо чесними — робота в третьому секторі може бути стресовою та виснажливою. Попри те, що ми “рятуємо світ”, паралельно гасячи пожежі і стратегуючи майбутнє. Але ми знову й знову забуваємо “надягати кисневу маску” на самих себе… від того вигораємо, виснажуємося, перевтомлюємося, нас добряче “ковбасить” і нам хочеться послати все подалі. І якими б не були наші супер-цілі з порятунку світу — вигорання може звести все нанівець. Можливо, ви проживали це не раз. І навіть не два. Здорова і щаслива команда — це продуктивна команда — а продуктивна команда може зробити більше добра у світі. Тому знаходьте способи дбати про себе та своїх людей. Шукайте те, що працює для вас — щось, що дає вам перепочити, перезавантажитися, зробити паузу, надихнутися. Прогулянки на свіжому повітрі (в межах каратиннних можливостей), медитації, читання, час на самоті, творчість, фізичні вправи — обирайте, що лежить до душі, але не забувайте піклуватися про своє ментальне здоров’я.
Як висновок: вчіться, ростіть і процвітайте! Тим більше, зараз існує океан можливостей для нарощування своїх знань та компетенцій в онлайн-форматі. Слідкуйте за оголошеннями на Громадському Просторі — у подіях чи конкурсах ви неодмінно знайдете корисний вебінар чи навіть курс!
Фандрайзинг та філантропія
Персоналізована комунікація
Сучасні споживачі частіше купують товар, якщо отримують персоналізоване спілкування, і фандрайзинг для ГО не є виключенням. Тож як ніколи важливо будувати кращі стосунки зі своїми донейтерами та донорами.
У 2021 році фандрайзинг повинен бути менш трансакційним та більш особистим. Але персоналізований фандрайзинг — це більше, ніж просто використання імені в електронному листі. Спонсори, які переймаються вашими проєктами на більш глибокому рівні, частіше стають відданими прихильниками.
Ось кілька способів створити кращі стосунки з дієвими прихильниками:
- Познайомтеся зі своїми донорами, великими чи малими;
- Не просто просіть. Продемонструйте, що ваша організація поділяє їхні цінності.
- Надайте можливість вашим волонтерам, донорам вносити свої ідеї та фідбеки.
Як показує досвід іноземних колег, НУО отримують більше успіху завдяки програмам членства, що створюють відчутні переваги для тих, хто хоче підтримати вашу ініціативу. Ці переваги можуть включати мерч (наприклад, футболки, торбинки, календарики), VIP-участь у заході або будь-яку іншу приємність в обмін на внесок. У 2021 році спробуйте творити автентичний стиль та привабливий досвід благодійності.
Інший (і прямий) спосіб просити
Благодійні організації часто використовують свої досягнення, щоб звернутися до донорів, просячи про пожертви для продовження своїх ініціатив. Однак ця модель може виявитися менш ефективною з 2021 року.
Тепер донори хочуть знати, що їхні внески творять зміну. Міленіали та покоління Z особливо мотивуються почуттям соціальної відповідальності; вони хочуть бути частиною процесу творення змін.
Щоб залучити нове покоління донорів, можливо, вам доведеться змінити спосіб фандрейзингу.
Ця стаття пропонує використовувати наступні схеми для звернення до донорів:
- Зараз є певна проблема.
- Ви потрібні для того, щоб її вирішити;
- Ось як ваша пожертва або ваш ресурс, знання, час зможуть вирішити цю проблему.
Ця модель, як правило, залучає ініціативного донора шляхом виявлення поточної потреби та зміщення фокусу з минулого на сьогодення.
Щомісячні пожертви в тренді
Внески/підписки процвітають — і це не дивно. Менші щомісячні платежі, які автоматично поновлюються, як правило, є більш керованими та зручними.
Ця концепція також вплинула на тренди благодійності. Люди, які жертвують щомісяця, з часом, як правило, жертвують більше, ніж їхні колеги, які роблять пожертви раз на рік. Річний підсумок внесків регулярних донорів є майже втричі більшим, ніж вартість разових донорів. Перегляньте цю статтю (англ. мовою), щоб дізнатись, як ваша організація може сприяти щомісячним пожертвам.
На зміну пожертвам у скриньку з’являються онлайн-підписки та інші сучасні методи благодійності.
Онлайн фандрайзинг — топ напрям
Нам всім ще вчитися цифровій філантропії, тій яка широко використовується на неприбутковому заході. Громадські організації за останні п’ять років повідомляють про зростання онлайн пожертв на 77% — фіксує факт galaxydigital.com.
На електронну пошту все ще припадає 13% онлайн-пожертв, але для успішного фандрайзингу електронною поштою може знадобитися трохи стратегії. Ця стаття (англ. мовою) на Whole Whale — чудовий ресурс, який допомагає оптимізувати фандрайзингові електронні листи. Збільшення рівня платформ прямого пожертвування, таких як Facebook Fundraisers, свідчить про те, що варто диверсифікувати фандрайзингові онлайн-зусилля. Багато організацій покладаються на соціальні мережі, щоб підсилити свій фандрейзинг і поки все вказує на те, що це не зміниться у 2021 році.
Також galaxydigital.com прогнозує, незважаючи на пандемію, зростання корпоративної благодійності у 2021 році.
Потрібно зустрічатися з вашими прихильниками на їхніх платформах…
Радить платформа nptechforgood.com у статті “5 фандрайзингових трендів для 2021 і надалі” (5 Fundraising Trends for 2021 and Beyond). І знову — про потребу працювати з соцмережами. Завжди важливо проактивно залучати донорів, жертводавців там, де вони проводять свій час. Але перехід у більш віртуальний світ у 2020 році підкреслює необхідність подвоїти свої зусилля та зустрічати своїх прихильників там, де вони проводять найбільше часу онлайн. Почніть з посилення своєї соціальної присутності на таких платформах, як Facebook, Instagram, LinkedIn і Twitter, одночасно ініціюючи свою присутність на нових платформах, таких як TikTok.
Стрімінг — це також сфера, яку слід дослідити в 2021 році, враховуючи тенденції, які ми спостерігали цього року. Залучення прихильників за допомогою живих стрімів дозволяє отримувати нові джерела надходжень та залучення для ГО. Лайви — це простий спосіб дати змогу вашим фоловерам відчути тісний зв’язок із тим, що робить ваша організація, які створює зміни.
Бути спритним — стратегічний імператив
У 2020 році ми дізналися, що фандрайзингові можливості можуть змінитися в будь-який час і швидко. Організації повинні продовжувати диверсифікувати свої зусилля, щоб залишатися гнучкими у разі майбутніх змін.
Цей рік показав нам, що диверсифікація, мобільність ніколи не були так актуальні; у багатьох випадках це була різниця між організаціями, які добре справляються в умовах кризи, і тими, які думають про те, щоб зачинити свої двері. Ми ще не знаємо, що чекає на нас у 2021 році, але адаптивність стане запорукою для продовження реалізації ваших місій.
Волонтерство
Віртуальне волонтерство
COVID-19 змінив спосіб нашої волонтерської діяльності. Віртуальні волонтери стали важливими для стійкості багатьох громадських організацій. Навіть якщо ваша організація залучатиме волонтерів особисто в 2021 році, продовження використання віртуального волонтерування має чимало переваг.
Напружений графік роботи найбільша перешкода для волонтерства. А з дому виконувати завдання більш зручно, ба плануєш свій час та власний простір. Крім того, віртуальне волонтерство — це чудовий спосіб залучити досвідчених у технологіях дітей та підлітків, особливо в літні місяці. Громади виграють, якщо кожен зможе бути частиною змін.
Ми також помічаємо зростання популярності віртуальних та гібридних подій; вони чудово підсилюють відвідуваність. Розгляньте можливість додавання опцій віртуального стрімінгу та онлайн відвідування для вашого фандрайзингового або волонтерського івенту у 2021 році.
Заохочення корпоративного волонтерства
Бізнес шукає творчих способів покращити власний імідж. Пропонуйте можливості для розвитку значущих корпоративних партнерських відносин. Як показує досвід західних колег, такі процеси, як проста реєстрація в команді та звітування про вплив волонтерів, є привабливими для бізнесів, які проводять волонтерські програми на робочому місці. Співробітники, які мають позитивний досвід волонтерської діяльності за програмою компанії, частіше знову волонтеритимуть у вашій організації (і направлять сюди ж своїх колег та друзів)!
Громадські організації є центрами громади. Вони пов’язують приватний сектор, донорів, волонтерів, стейкхолдерів та тих, хто приймає рішення. Починаючи з 2021 року, організації, подібні до вашої, повинні мати інструменти, необхідні для легшого розвитку, підтримки та управління цими відносинами. І хоча важко передбачити точний курс майбутніх трендів для громадського сектору, організації можуть краще підготуватися до нового року, залишаючись в курсі суспільних настроїв щодо благодійності та волонтерства. Ми сподіваємось, що ця інформація допоможе вам краще стратегувати/ся на наступний рік.
І щасти нам в цьому!