Як працювати з Он-лайн Будинком Юстиції

У Києві з квітня 2016 року почав діяти Он-лайн Будинок Юстиції, який надає три основні групи послуг: по-перше, це повторна видача свідоцтв та витягів у сфері державної реєстрації актів цивільного ...

04

Громадський Простір

У Києві з квітня 2016 року почав діяти Он-лайн Будинок Юстиції, який надає три основні групи послуг: по-перше, це повторна видача свідоцтв та витягів у сфері державної реєстрації актів цивільного стану; по-друге, це реєстрація громадських організацій в он-лайн режимі; по-третє, це соціальний ліфт, завдяки якому можна потрапити на роботу до органів влади без протекції, зв’язків та грошей. Про це Громадський Простір спілкувався напряму з кураторами ініціативи і спробував наочно-практично розповісти Вам.

Люди (кияни, пілотний проект поки працює в столиці) можуть з будь-якого комп’ютера - вдома, на роботі, навіть перебуваючи за кордоном, подати он-лайн заявку. Для цього потрібно заповнити декілька полів, які вже є фактично і даними для реєстрації в особистому кабінеті. Потім через особистий кабінет відбувається контакт зі співробітником Мін'юсту. Зазвичай, протягом одного-двох днів документи видаються громадянину після того, як він подав заявку.

05

- Повторна видача документів відділами державної реєстрації актів цивільного стану

Громадяни часто стикаються з тим, що потрібно отримати повторно: свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб, про розірвання шлюбу. Завдяки цій послузі можна легко відновити документи. Громадяни отримують ці послуги в три кліки мишкою. Перший клік – вони заходять на сайт і обирають потрібну послугу; другий - після заповнення буквально кількох полів – відправляють заявку; і третій – обирають зручний для себе РАЦС, де забирають готові документи – свідоцтва та витяги.

04

- Реєстрація громадських організацій в он-лайн режимі

Громадським активістам, громадянам пропонується завантажити в он-лайн режимі документи по своїй організації і за допомогою електронної пошти відпрацювати зі спеціалістом  Он-лайн Будинком Юстиції всі необхідні поправки. Лише коли документи вже повністю готові, вичитані обома сторонами, людина приходить у визначений час і забирає готові документи, при цьому пред’являючи оригінали. Фактично до того моменту, поки людина приходить з оригіналами документів. Елемент довіри заявнику – робота в он-лайн режимі. Спеціалісти працюють зі скан-копіями, таким чином виказуючи відкритість.

05

Головне – це зайти на сайт Он-лайн Будинку Юстиції у розділ «Реєстрація громадської організації», заповнити необхідні поля: прізвище, ім’я, по батькові, email, телефон, район в Києві (діє поки що лише для ГО столиці)  – і завантажити документи – скан-копії, які є у заявника:

-протокол (документ, що підтверджує створення громадського формування)
-заяву про державну реєстрацію створення юридичної особи
- статут (установчий документ юридичної особи)
- відомості про керівні органи
-реєстр громадян, які брали участь в установчому з’їзді. 

До слова, зразки деяких документів навіть надаються на сайті, аби заявник міг допустити менше помилок.

Після того, як документи завантажені, людина відправляє заявку, і відбувається її реєстрація в системі.

Cпівробітник Мін’юсту у своєму кабінеті бачить цю заявку і починає із заявником відпрацьовувати документи в електронній формі: на пошту приходить електронне повідомлення  про те, що документи прийняті до розгляду, і відповідно можна їх відпрацьовувати зі спеціалістом.

13528934_1707975972806126_3500500819183585153_n

 

Заявники самостійно оплачують тільки державне мито, у разі, якщо таке мито справляється, а взагалі реєстрація громадської організації безкоштовна.

 

- Соціальний ліфт, завдяки якому можна потрапити на роботу до органів влади

03

Конкурси в Управлінні юстиції розміщуються на сайті Он-лайн Будинку Юстиції. Кандидатам пропонується  в простій формі подати своє резюме і потім пройти співбесіду. Громадяни можуть побачити у відкритому доступі співбесіду з таким кандидатом, побачити його результати, і так складається об’єктивна думка про те, чи варто таку людину брати на роботу, чи ні. У такий спосіб запроваджено елемент громадського контролю за тим, хто претендує на посади, наскільки вони є компетентними і відповідають тому рівню, який заявлено для цієї посади.

06

 

 

За даними Головного територіального управління юстиції у м. Києві (ГТУЮ)  було проконсультовано і надано правову оцінку близько ста користувачам від громадських організацій, близько 25 організацій було зареєстровано або внесли зміни до своїх документів – саме через Он-лайн Будинок Юстиції.

У планах –  зробити з Он-лайн Будинку Юстиції всеукраїнський проект. Готується відповідна нормативна база всередині Міністерства юстиції, яка буде виноситись на рівень Кабміну і Верховної Ради.

Планується запустити і он-лайн реєстрацію ЗМІ. Реєстрація ЗМІ не дуже відрізнятиметься від реєстрації громадських організацій. Ті, хто захочуть зареєструвати місцеві ЗМІ, спочатку це буде доступно лише у Києві, подають необхідні документи в он-лайн режимі й так само в електронному вигляді зі спеціалістом відпрацьовують усі документи.

Читайте також: Станіслав Куценко: реєстрація громадських організацій он-лайн – це крок назустріч громадянському суспільству


Останні публікації цього розділу:

10 порад для ГО, які хочуть розробити civic tech-рішення

Реєстрація змін в громадських та благодійних організаціях: усе не так складно

11 ефективних порад для НУО в Instagram

Посилюємо видимість: ефективні стратегії для НУО у Facebook

Усе, що потрібно знати про бронювання працівників НУО

Як НУО спілкуватись із ШІ: цінні поради для ефективних запитів