Як зручно, а головне — ефективно, працювати вдома
В силу різних причин — карантину, вимушеної віддаленої роботи — будуть незайвими поради, як лишатись продуктивними у своїй роботі та у внутрішніх комунікаціях. Ці підказки в нагоді можуть стати і ...
Додано:
Громадський Простір
В силу різних причин — карантину, вимушеної віддаленої роботи — будуть незайвими поради, як лишатись продуктивними у своїй роботі та у внутрішніх комунікаціях. Ці підказки в нагоді можуть стати і фрілансерам.
Є думка, що працювати дома — мрія. Адже це дозволяє більше поспати, мати більше часу для особистих справ чи спорту.
Та не завше є можливість працювати ефективно, коли вдома атмосфера, яка не дає сконцентруватися. Є спокуса “зависнути” за серіалом, зі смаколиками… Або як зараз, у час спалаху вірусу, додаються тривожність, загострення певних психологічних станів.
А також підготували довідку Уся корисна інформація про коронавірус — дії, поради, джерела і дозвілля
А також підготували довідку Уся корисна інформація про коронавірус — дії, поради, джерела і дозвілля
Деякі українські громадські організації та окремі активіст(к)и вже прислухалися до рекомендацій і працюють віддалено. Громадський Простір пропонує поради якраз для вас, хто хоче бути зосередженим у своїй роботі, активно спілкуватися з друзями та колегами, але в дещо більш безпечному просторі комунікацій — онлайн.
Розмежуйте робоче та особисте життя
Насправді, щоб працювати вдома, недостатньо відкрити вранці ноутбук. Потрібно ще подолати трохи складнощів. І віддалена робота — перевірка вашої здатності управляти собою. Тож, вранці збирайтесь так, наче ви йдете на роботу. Це радше не про офісний дрес-код, а про налаштованість на роботу.
Уявіть, що ви у своєму офісі. По суті, так і є. Звісно, буде спокуса затіяти якусь хатню роботу, полити квіти, розібрати за кольорами шкарпетки… ) Та перенесіть все ж це уже після робочого дня — а ваші вазони точно доживуть. Особисті розмови з рідними чи друзями теж краще переносити в перерви, якщо це не щось надважливе.
Локація, що надихає. Працювати!
Важливо розмежовувати роботу і домашні справи на психологічному і фізичному рівнях. Для роботи повинно бути виділено спеціальне місце. Постарайтеся організувати собі робочий простір — де не буде телевізора, зайвих домашніх речей, дитячих іграшок та ліжка. Але що ж робити з котиками?
Важливо виховувати в собі професіоналізм або навіть професійну гордість. Налаштовуйтесь на робочий ритм і прагніть поставити у переліку своїх завдань – ∨ виконано!
Працюючи вдома варто дотримуватися більш структурованого розпорядку дня, ніж завжди. Зазвичай, на наш час і розклад дня впливають інші, є корпоративна данність. А вдома ви живете свій день без звичних структур. Тому час наодинці буде успішний, якщо він структурований вами.
Майте план
Хто працює з дому, сам собі начальник. Дуже легко дозволити собі закінчити роботу раніше або пізніше. Тому тут важливо мати план, чіткий розклад — і спробувати таки його дотримуватися.
У цьому вам можуть допомогти нагадування, будильники в смартфоні, які проконтролюють ваш час на певне завдання.. а ще є різні сервіси, на кшталт Pomodoro — за методом керування часом, де використовується таймер, а робота розбивається на 25-хвилинні інтервали. Необхідно закладати в розклад певний час на відпочинок і перерви.
“Я виділяю час для адміністративної роботи на початку робочого дня. Це, можливо, один з найсильніших джерел моєї концентрації. Якщо ваша робота дозволяє, перевіряйте пошту і сповіщення в чітко відведений час”, — ділиться своїм досвідом багаторічної роботи вдома Метт Геммел, письменник, автор статей для The Guardian, Macworld.
Якщо вам терміново потрібно розробити презентацію і надіслати поважним людям, вимикайте гучність на телефоні, а на ноуті закривайте всі зайві вкладки. Це допоможе виключити всі зовнішні подразники.
Кумедний, але дуже помічний Демон Кирило – Телеграм бот, який допоможе вам стати ефективнішим.
Комунікуйте онлайн
Доктор Нгуєн з Даремського університету, яка вивчає результати усамітнення, вважає, що психологічні наслідки віддаленої роботи протягом тривалих періодів — часто не помічаються або ігноруються. “Ми звикли до соціальної взаємодії. Це сприяє співпраці та близькості”. Тож, добре час від часу контактувати з другом, який переживає той же досвід. Соціальна взаємодія — навіть із колегами — може полегшити почуття самотності, а наразі і певної тривоги від новин, непевності.
Аби заповнити розрив у спілкуванні під час карантину, варто мати людей, з ким можна зв’язатись, коли відчуваєш потребу поспілкуватися. Обирати час від часу відеодзвінки, замість чатів у Slack чи Фейсбук-месенджері, хоча чатики теж непогана ідея. Не поспішайте скасовувати свої події, саме час спробувати щось нове — переформатувати лекцію у вебінар, або запросити волонтерів/ок на відео зустріч в Zoom.
Для робочого спілкування важливо вийти за межі електронної пошти та використовувати інші діджитал інструменти, які краще повторюють досвід роботи в офісі — особисте спілкування та чітку комунікацію.
Якщо команда, до прикладу ми, ваш улюблений Громадський Простір, має відкрите і дружнє спілкування за звичних умов, то, під час вимушеного перебування і роботи вдома, онлайн підтримає таку комунікацію — чатики Фейсбук, Slack, спільна робота в Google docs — хелп набір інструментів для роботи. До речі, цей допис створювався якраз командно — віддалено.
Не втрачайте переваг роботи з дому
Менеджери повинні пам’ятати, що не кожен насправді хоче/може працювати з дому. Це може бути стресом для багатьох. Оскільки компанії все частіше схиляються до того, щоб працівники працювали вдома, зокрема у час спалаху коронавірусу, важливо чути та підтримувати колег, які складно переживають такі зміни.
Спільний доступ до екрану/документів — це ще одна можливість, аби люди відчули командність, долучались до обговорення, приймали спільне рішення. А от в США практикують “піцца-паті”— періодичні обіди за допомогою відеоконференцій, коли в різні локації членам команди доставляють на обід однакове замовлення. Смакуючи піццею “4 сири”, працівники онлайн у менш формальному форматі планують свою кризову стратегію.
Продуктивність, звичайно, важлива. Але не втрачайте переваг роботи з дому, а ними можна і потрібно користуватися. Ви самі можете обрати складові вашого кращого часопростору: спорт, прогулянки (коли можна гуляти), навчання, правильне харчування, музика без навушників — врешті-решт.
Так, можливо, працювати вдома — не для всіх. Секрет в тому, щоб балансувати між самоконтролем (який складно оцінити, перебуваючи в офісі), але при цьому користуватися перевагами і перебудовувати свій простір з урахуванням своїх потреб і сильних сторін.
Будьте гнучкі, плануйте, шукайте свої мотивації та нагороди, у вас все вийде.
Діліться своїми лайфхаками.
Окрім власного досвіду, ми використали і деякі цікаві поради від видання TIME, експертки з маркетингу Джил Селесте та письменника Метта Геммела