Етичний кодекс неурядового спілкування
Незважаючи на всі розмови про важливість місії організації в управлінні НУО, дуже мало уваги приділяється способам, якими ця місія передається зацікавленим сторонам та загальній громадськості. ...
Додано:
Громадський Простір
Незважаючи на всі розмови про важливість місії організації в управлінні НУО, дуже мало уваги приділяється способам, якими ця місія передається зацікавленим сторонам та загальній громадськості. Зрозуміло, що без офіційних визначень місії, неурядові організації не можуть обійтись, особливо у розрізі відносин з державними органами чи в процесі отримання фінансування для роботи, яку вони виконують.
Джон Боррійо (тренер Школи з питань зв`язкіз з громадськістю у Baruch College, Нью-Йорк), який вже багато років працює у некомерційній сфері та навчає нинішніх та майбутніх лідерів НУО зв’язкам із громадськістю, виявив, що зростаюча залежність від певних комунікативних практик, запозичених зі сфери бізнесу та масового маркетингу, показує серйозні етичні проблеми.
Візьміть для прикладу зростання наголосу на словах “продаж” та “маркетинг” некомерційних організацій. Що може бути більш важливим для розвитку та успіху будь-якої організації у фінансово-конкурентному середовищі? Яскраві буклети, принадні ключові фрази, ретельно створене портфоліо успішних проектів: все це розроблено для досягнення розвитку організації через контроль над її іміджем.
Проблема полягає в тому, що для громадських організацій існують певні застереження, що виходять за рамки організаційних інтересів. Однією із таких тез є етична пастка у спілкуванні, що здійснюється методами, які вводять в оману або є цілковито хибними.
У некомерційній сфері, де життєво необхідна допомога переважно надається представникам вразливих груп, не повинно бути такого принципу як: “покупець, будь обережним”. Тут повинна бути суспільна довіра, творена добрим сумлінням.
Джон Боррійо каже, що можливо це здається занадто благочестиво та духовно. Проте існують альтернативи, щоб зробити потрібний вибір.
Наприклад, можна зробити новий акцент на етиці в комунікації НУО, на аргументації та обґрунтованій дискусії, а також на відповідальній риториці, що іде на противагу іміджу та глянцю.
Створити репутацію та отримати визнання можна і через етично-свідому діяльність. І в сучасних умовах цинізму та недовіри немає кращого способу досягти унікальності й отримати конкурентну перевагу, ніж через прагнення до таких рідких у наш час результатів – чесності та прозорості.
Зазначення місії організації є гарним відправним пунктом. Отже, чи виражає Ваша місія не просто прагнення того, якою НУО хоче бути (або як вона хоче бути побачена), але ж і що саме робить Ваша організація? Чи може місія є стратегічно невизначеною і, по суті, є лиш привабливим набором банальностей, таким собі рекламним слоганом, а не правдивим зазначенням цінностей та цілей?
Переклад – “Громадський Простір”