Організаційна структура для НУО

Три роки тому завдання сформувати організаційну структуру для неурядової організації питань не викликало. Адже, маючи досвід розбудови структур для фінансових організацій, "намалювати" структуру НУО ...

Додано:
lavirina

Снимок экрана 2018-02-05 в 12.58.22

lavirina

Три роки тому завдання сформувати організаційну структуру для неурядової організації питань не викликало. Адже, маючи досвід розбудови структур для фінансових організацій, “намалювати” структуру НУО – легко. Це був не серйозний підхід…

Насправді, схематичному зображенню структури на папері має передувати досить серйозна робота. Ця робота включає: аналіз місії, цінностей, цілей та завдань організації. Як наявних, так і тих, що плануються. Слід проаналізувати персонал, їх функції та обов’язки, координаційні зв’язки між ними (формальні і не формальні). Необхідно врахувати вимоги законодавства, географію діяльності та перспективи розширення організації. Збір цих даних – підготовча робота до створення структури.

В залежності від того, як керується організація, яким чином проходить та обробляється інформація – організаційна структура може бути ієрархічною, командною чи мережевою.

Слід також врахувати, на якому етапі розвитку знаходиться НУО: це організація, яка тільки створилась; організація, що розвивається; зміцніла організація чи зріла організація.

Рішення засновників про те чи залучатиме організація велику кількість учасників (членська організація) або членство обмежиться невеликою кількістю засновників, а організація буде працювати через залучення волонтерів, має суттєвий вплив на організаційну структуру.

Чому така системна, організована, послідовна робота є важливою при розробці та затвердженні організаційної структури?

Ідеальна організаційна структура здатна забезпечити керівництву ефективне управління. Завданнями організаційної структури є:

  • роз’яснення відносин, ролей і обов’язків, рівнів керівництва та зв’язків між складовими;
  • визначення які людські ресурси доступні, як вони мають бути розподілені, яких бракує;
  • встановлення завдань, потоків інформації та відповідальних за досягнення кожної цілі;
  • донесення до кожного співробітника організації інформації про: керівників та підлеглих, позицію та посадові обов’язки.

Процес формування організаційної структури супроводжується процесом створення посадових інструкцій для співробітників НУО. В сукупності, ця робота обумовить ефективність кожного співробітника в НУО.

За посиланням – покрокова інструкція по створенню/перегляду організаційної структури для НУО. Інструкція створена командою ГО “Простір можливостей” та відкрита для використання всім зацікавленими особами.


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Посібник для громад. Впроваджуємо гендерно орієнтований підхід у бюджетних програмах галузі «Освіта» територіальних громад

Про клімат і стратегічне планування у територіальній громаді

Згуртованість територіальної громади

Як територіальній громаді організувати роботу із залучення вітчизняних та іноземних інвестицій

Річний звіт громадської організації "Можливості для сильних"

Як отримати документи про право власності на житло у судовому порядку?