Починаймо працювати із соціальними медіа. Ні, не потім – просто зараз!
Соціальні медіа продовжують зростати у популярності та розмаху. 27,7% часу людини витрачається на Інтернет. Газети та телевізійні шоу постійно посилаються на Twitter таFacebook. Вже навіть відомо, що ...
Додано:
Громадський Простір
Соціальні медіа продовжують зростати у популярності та розмаху. 27,7% часу людини витрачається на Інтернет. Газети та телевізійні шоу постійно посилаються на Twitter таFacebook. Вже навіть відомо, що НУО також лідирують у засвоєнні соціальних медіа. З усіма цими розмовами Ви, скоріш за все, запитаєте себе “як може моя організація використати соціальні медіа для розширення онлайн-можливостей?”. З цього приводу є декілька думок та ідей.
У 2008 році Бруклінський музей створив виставку із назвою “Клік!”, у якій її відвідувачі одночасно виступали в ролі митців та членів журі. Через онлайн-систему члени веб-громади музею подавали свої фотографії та обирали ті, які будуть включені до виставки. У підсумку, в ініціативі взяло участь аж 3344 людини, а сама виставка мала шалений успіх. Для пошуку зв’язку з новими прихильниками створіть сторінку фанів (Fan Page) на Facebook.
Фундація Ленса Армстронга у Ліверпулі (Lance Armstrong Foundation) започаткувала не менш цікавий спосіб комунікації приблизно із 1 мільйоном людей (960,379 тис. станом на 09.08.2010р.), створивши сторінку організації у соціальній мережі Facebook. Вони сприяли створенню величезної громади та поширили свій меседж серед 500-мільйонної аудиторії користувачів Facebook, яка постійно зростає.
Для надання інформації щодо благодійних проектів додавайте соціальні закладки до сторінок свого сайту.
Використовуючи новинний сайт Digg, Національний фонд дикої природи (The National Wildlife Foundation) зміг перевести 243 “dig-закладки” у 43,703 тис. переглядів веб-сторінки, яка без цієї функції мала би лише 4,834 тис. переглядів. У результаті, тисячі людей дізнались про їхню організацію та місію.
Асоціація та Фонд випускників академії ВМС США (The United States Naval Academy Alumni Association and Foundation) створила в межах NetCommunity системи USNA Connect – спеціалізовану приватну соціальну мережу для випускників академії, їхніх батьків та друзів. USNA Connect є унікальним сайтом, який відображає дух товариства військово-морської академії та пропонує функції, що були розроблені спеціально для її користувачів.
1. Оберіть актуальну ціль для реалізації
Визначте, що саме Ваша організація прагне реалізувати. Більшість вважає, що соціальні медіа можуть допомогти у наступному:
• Надання інформації про благодійну справу
• Налагодження зв’язків з новими прихильниками
• Практика онлайн-подарунків
• Розвиток взаємовідносин із партнерами
Якщо Ви тільки починаєте, оберіть один із вищезгаданих пунктів для зосередження і нехай ця ціль веде вас через всі етапи.
2. Зробіть досягання успіху чиєюсь роботою
Хтось повинен бути причетним до цього. Погляньте на організації, такі як ChildFund (Вірджинія Сауерс), National Wildlife Federation (Даніель Брігіда) та Pancreatic Cancer Action Network (Елісон Нассур). Про що йдеться? Кожна неурядова організація має свою людину, яка робить основні зусилля в роботі з соціальними медіа.
Призначення відповідального за окремий напрямок (як ви, наприклад, робите із регулярною та електронною поштою) дозволить особі чи групі осіб розвинути увагу, комплексний підхід та необхідні навички для ефективного використання нових технік.
Відсутність такої відповідальності дорівнює обмеженому успіху.
3. Слухайте
Із формуванням команди та початкової мети приходить час вчитися “слухати” канали соціальних медіа. Концепція “слухання” також відома як “моніторинг”. Ви питаєте, що це означає? Це діяльність, яка дозволяє зрозуміти, що було сказано (вами чи іншими) в онлайні про вас та цікаві вам теми.
Є щонайменше три причини для здійснення моніторингу:
• Соціальні медіа є двостороннім каналом. Будьте готовими спочатку слухати, а потім говорити.
• Організації, такі як ваша, вже беруть в цьому участь. Вчіться з їхнього досвіду.
• Як тільки ви почнете вкладати в це зусилля, чіткий алгоритм моніторингу можна буде використати для оцінки впливу та досягнень.
Деякі відправні точки для регулярного моніторингу включають:
• Twitter search (пошук по Твітеру) є найкращим помічником для отримання інформації з реального комунікативного світу мікроблогів. Ось для початку 13 пошукових зразків для НУО.
• Встановіть додаток Google Alerts для моніторингу Інтернету в цілому. Бо Google однозначно знайде все.
• Скористайтесь пошуковими системами Technorati Blog Search чи, наприклад, сайтом Build Your Own Blog аби знати, про що пише блогосфера та як писати блоги.
Відстежуйте кількість згадувань вашої організації, її працівників та подій, що наразі відбуваються, у всіх вищенаведених сервісах. Це допоможе оцінити місце вашої організації у соціальних медіа та підготуватись до оцінки результатів майбутніх ініціатив.
4. Створення базис присутності у соціальних медіа
Після того, як ваша організація навчилась “слухати” канали соціальних медіа, наступним кроком є створення базису присутності, який ви можете використати як основу. Facebook та Twitter, у більшості випадків, є чудовими місцями для початку, проте пам’ятайте, що ваші цілі та ідеї, які ви отримали від моніторингу, повинні вести вас через усі етапи.
Якщо ви плануєте скористатись мережами Facebook та/або Twitter, ось кілька англомовних джерел:
• 4 Facebook Tips for Nonprofit Success – See What Others are Doing
• 11 Quick Tips to Enhance Your Facebook Fan Page
• Twitter 101 for Nonprofits
• Getting Started with Twitter
5. Розвивайтесь
Тепер у вас є мета, відданий колектив, спосіб моніторингу та оцінки результатів, а також базова присутність на теренах соціальних медіа. Поміркуйте над тим, чому ви навчились та сформулюйте план першої кампанії у соціальних медіа.
Час дійсно взятися за це!
Автор цього посту – Френк Беррі (Frank Barry), менеджер з професійних послуг у Blackbaud та блогер на NetWits Think Tank. Френк допомагає некомерційним організаціям використовувати Інтернет для комунікації, фандрайзингу, аби вони могли зосередити увагу на здійсненні реального впливу та досягненні своєї місії. Френка можна знайти на Twitter – @franswaa.
Переклад – Галя Жовтко, Громадський Простір, за інформацією fundraisingcoach.com
Інші цікаві матеріали з теми “Комунікаційні стратегії для громадських організацій”