Про річний звіт-2016р. ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» (ГО ФРММ)
Згідно нещодавно оприлюдненого річного звіту, 2016р рік для ФРММ є вдалим. А саме: По-перше, як аналітична і адвокаційна організація – учасник міжрегіонального «Партнерства за прозорі місцеві ...
Додано:
frgn
Згідно нещодавно оприлюдненого річного звіту, 2016р рік для ФРММ є вдалим. А саме:
По-перше, як аналітична і адвокаційна організація – учасник міжрегіонального «Партнерства за прозорі місцеві бюджети» при координації Одеської ГО ВГО «Комітет виборців України» та координатор миколаївського Партнерства провела компанію з просування рекомендацій досліджень індексів прозорості і участі 30 місцевих бюджетів за 2015 і 2016 роки та двох досліджень ФРММ. Зокрема:
- «Доброчесні муніципальні послуги у ЖКГ м. Миколаєва» (2015р). Текст дослідження тут.
- «Виклики реформування місцевого бюджету м. Миколаєва (виконання бюджетного законодавства виконавчими органами Миколаївської міської ради в частині реалізації державної стратегії реформування місцевих бюджетів)». (2016р) Текст дослідження тут.
Результати компанії адвокасі:
- Відміна миколаївськім міським головою у січні 2016 р тендеру з обслуговання зелених насаджень у м Миколаєві. Докладніше у статті «Николаевское «Партнерство за прозрачные местные бюджеты» добились отмены тендера на обслуживание и уход за зелеными насаждениями г. Николаева 2016» на тут.
- Відміна миколаївською міською радою 11 серпня 2016 р. свого січневого рішення 2016 р., яке фактично закрило оперативний доступ городян на офіційному сайті міськради до паспортів бюджетних програм зі звітами про їх виконання.
Так миколаївська міська рада 11 серпня 2016 р. зобов’язала свої виконавчі органи щоквартально вносити зміни до затвердженого паспортів бюджетних програм (січнева норма міськради №2 / 2 містила норму один раз в рік–в грудні 2016 року). Цим рішенням знову став можливим оперативний громадський моніторинг ефективності витрачання бюджетних коштів, і оцінки ефективності роботи і головних розпорядників. Докладніше у статті «Органи місцевого самоврядування м. Миколаєва почули громадськість та зробили важливі кроки до доброчесного і ефективного бюджету»тут.
Також, за ресурсною ( навчальною, грантовою, коуч-) підтримкою Фонду організацій громадянського суспільства у Миколаєві, Вознесенську, Первомайську, селах Добре Баштанського району, Покровка Очаківського району створили 7 партнерств, що провели моніторгнки ефективності і прозорості місцевих бюджетів та успішні 7 компанії з просування їх рекомендацій. Всі стали учасниками «Партнерства за прозорі місцеві бюджети». Підсумкова стаття тут.
По-друге, як учасник міжрегіональної мережі ресурсних центрів при методичної підтримці ВГО «Асоціація сприяння самоорганізації населення» та «Ресурсний центр самоорганізації та демократії участі Миколаївщини» на виконання Стратегії розвитку Миколаївської області до 2020 року та плану заходів з його виконання на 2015-17 роки Фонд та його клієнти у м. Миколаєві та . Вознесенську, Куцурубської обєднаної громаді добились прийняття рішень у сфері розвитку місцевої демократії та розвитку самоорганізації . А саме:
м. Вознесенськ.
- Положення про електронні петиції внесено окремим розділом у Регламенті міської ради (рішення ради від 21 січня 2016 р.);
- Програма розвитку ОСН у м Вознесенську на 2017-18 роки (рішення вознесенською міською радою від 16 грудня 2016 р.) з фінансування 100 тис. грн. у 2017 p громадських ініціатив на засадах конкурсу;
м. Миколаїв
- Внесено відповідні зміни до Статуту територіальної громади м. Миколаєва в частині процедури проведення громадських слухань. Рішення Миколаївською міською радою «Про затвердження Положення про громадські слухання в місті Миколаєві». (рішення № 2/8 від 28 січня 2016 р..
- Рішення міськради від 5 квітня 2016 року, яким прийняти зміни до «Програми реформування і розвитку ЖКГ Миколаєва на 2015-19 роки. Замість фінансової підтримки ЖЕКів запланували грантову підтримку ініціатив органів самоорганізації населення (ОСН) та будинкових комітетів.
- Рішення миколаївської міськради № 4/14 від 5 квітня 2016 р. щодо затвердження Програми розвитку місцевого самоврядування у м. Миколаєві на 2016-2018 роки з врахуванням пропозиції ГО ФРММ щодо міського конкурсу проектів, що спрямовані на розробку та просування дієвих механізмів участі городян в управлінні містом та оптимізації системи надання адміністративних послуг. Докладніше тут.
А перша в області Куцурубська об’єднана сільська громад» триває проект з формування стратегічної демократичної моделі розвитку Куцурубської сільської об’єднаної громади. Розроблено базова версія Стратегії Куцурубської об’єднаної громади та механізм її запровадження – Стратегічна рада куцурубської сільської ради. Прийнято відповідні рішення Х сесії І скликання Куцурубської сільської ради ОТГ від 4 травня 2016 р.:
№ 9 «Про затвердження положення про стратегічне планування у Куцурубській сільській об’єднаній громаді»;
№ 10 Про затвердження Стратегічної ради Куцурубської сільської громади. Рішення тут.
На виконання цілі №1 проекту стратегії Куцурубська громада об’єдналась з селами Димитривської, Солончаківської, Парутинської та Островською громадами, що 18 грудня 2016 р обрали 26 депутатів та голову. Докладніше тут.
За ресурсної підтримки РЦ:
Староста та працівник сільради отримали навчальну підтримку від Фонду (8-денне навчання у м. Краків на базі Фонду MILA) та при грантової підтримки ФРММ за кошти MILA (16500 грн.) актив разом створили рішенням Куцурубського виконкому №65 від 24.11.2016 р «Ресурсно-Інформаційний Центр Куцурубської ОТГ.
Загалом за кошти MILA грант ерами Фонду реалізовано три подібні місцеві громадські ініціатив. Так районний ресурсний центр громад у трьох школах Первомайського району (Мигія, Кінецьпіль, Підогородня) встановлено сміттєві «евро – баки». Так місцевими громадськими активістами започатковано екологічний молодіжний проект з запровадження у селах району системи роздільного збору та утилізації сміття. Докладніше на тут.
По-третє, як приймальня мережі «Української Гельсінської спілки прав людини» (УГСПЛ) протягом 2016 році як у мережі приймалень Фонду, так і з використання ІТ — технологій, надано безоплатної правової допомоги 1154 клієнтам, що побільше ніж у 15 р на Правозахисний сервіс отримали малозабезпечені верстви населення у адміністративних справах, зокрема питаннях земельних (256) , спадщини (395), якості послуг ЖКГ через самоорганізацію в ОСББ (401 ) а також жертви порушень прав людини (102).
З метою системних рішень виявлених проблем, організацією було ідентифіковано 6 стратегічних судових справ, які просуваються в Європейському суді з прав людини.
Наш фокус – формування дієвої моделі надання безоплатної правової допомоги на основі взаємодії між усіма надавачами правової допомоги. А саме Фонд:
(1). продовжив співпрацю з Першим (угода від 12.10.15 р) та Другим (угода від 10.11.15р) місцевими центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги (БВПД), зокрема через комунікативні можливості Центральної бібліотеки міста Миколаєва ім. Кропивницького та ії мережі бібліотек – філій через Sкype.
(2) налагодив співпрацю з Миколаївським міськвиконкомом, Вознесенською міською радою та ГО та Першим місцевим центром БВПД. Провели аналітичне дослідження. Наслідком просування його висновків є наказ Координаційного центру БПД Мінюсту України №188 від 27.09.2016 р. яким на місцеві Центри БПД покладені таж надання первинної правової допомоги. Більше тут.
Фінансові показники організації (адміністративні та проектні витрати)
ДОХОДИ тис. грн | 2014 р. | 2015 р. | 2016р. |
Залишок цільового фінансування на 1 січня звітного року | 64,54 | 316,8 | 374,73 |
Надходження (гранти від міжнародних організацій) | 512,93 | 736,96 | 1130,04 |
Пасивні доходи | 37,38 | 76,05 | 101,23 |
Разом (без урахування залишку цільового фінансування на початок року) | 550,29 | 813,01 | 1231,27 |
ВИТРАТИ тис. грн | 2014р | 2015 | 2016р |
Програмні витрати, всього: | 248,18 | 533,59 | 786,49 |
Бюджети конкурсів малих грантів | 35,00 | 81,50 | 196,92 |
Витрати на реалізацію проектів ФРММ | 213,18 | 452,09 | 593,57 |
Адміністративні витрати, всього | 155,59 | 204,86 | 265,49 |
Оплата праці (нарахована) | 56,53 | 131,5 | 193,30 |
Єдиний соціальний внесок | 22,82 | 53,1 | 42,53 |
Інтернет, хостінг | 4,43 | 5,27 | 5,3 |
Знос основних фондів | 3,91 | 3,55 | 4,7 |
Витрати від курсової різниці | - | 3,55 | |
Закупівля обладнання | 9,85 | - | 16,0 |
Банківські витрати | 1,8 | 1,2 | 0,96 |
Канцелярські товари для офісу, поштові витрати | 4,14 | 6,69 | 2,7 |
Разом | 403,77 | 738,45 | 1051,98 |
Баланс ФРММ за 2016 р. тут.
Прес-служба ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва»