Реєстрація бізнесу онлайн: що зміниться в 2020 році
Власний бізнес - мрія підприємців, які тільки збираються зайнятися певною діяльністю. Але щоб підприємство нормально, а головне, легально функціонувало, його варто зареєструвати. Як це зробити в ...
Додано:
Юристи.UA
Власний бізнес – мрія підприємців, які тільки збираються зайнятися певною діяльністю. Але щоб підприємство нормально, а головне, легально функціонувало, його варто зареєструвати. Як це зробити в режимі онлайн і не допустити помилок, допоміг розібратися портал Юристи.UA.
Що змінилося при реєстрації підприємства в Україні
Кілька років тому реєстрація підприємства в Україні супроводжувалася бюрократичними проблемами. Майбутнім підприємцям доводилося збирати довідки, документацію, займатися оформленням, все це затягувалося на тривалий час.
Варто відзначити! У країні з’явилися консалтингові компанії, наприклад, УБК, які здатні провести реєстрацію всього за 2 години. Період оформлення не залежить від форми бізнесу.
Якщо підвести короткий підсумок, то ось такі зміни відбулися при реєстрації підприємств в Україні за останні роки:
- У 2020 році в Україні при реєстрації компанії було скасовано використання печатки;
- У 2020 року не буде вимоги про обов’язкову оплату установчого капіталу при реєстрації ТОВ;
- У 2020 році всі документи фірми будуть знаходитися тільки в державному реєстрі. І це забезпечить масу переваг – у володаря не буде на руках оригіналів, які він може раптово втратити, він в будь-який момент може зробити копії документів з реєстру;
- У 2020 році не потрібно буде в обов’язковому порядку використовувати послуги нотаріуса. Банківські картки зразків підписів запевняє співробітник банку, він же при відкритті рахунку зможе самостійно отримати необхідну інформацію про компанію з реєстру. Для проведення даних дій більше не буде потрібно пред’являти нотаріально завірені копії, виписки;
- З літа 2020 року з’явиться можливість проведення онлайн реєстрації підприємства без участі нотаріуса. Для цього буде потрібно особиста електронно-цифровий підпис (ЕЦП), вона потрібна для підписання реєстраційних форм та запевнення установчої документації.
Електронний цифровий підпис
Електронно-цифровий підпис – спеціальний файл, в якому є унікальний код, з його допомогою проводиться ідентифікація. У ньому містяться закритий і відкритий ключі. Перший вводиться користувачем в спеціальне поле для підписання документа. За допомогою другого одержувачем підписаної документації проводиться перевірка справжності підпису.
Оформити ЕЦП можна в спеціальних центрах сертифікації при різних державних структурах:
- Нацбанку України;
- Державної Фіскальної Службі;
- Міністерстві Юстиції;
- Міністерстві внутрішніх справ;
- У банках України – ПриватБанк, УкрСиббанк і Ощадбанк.
- Що дає наявність ЕЦП, для виконання яких послуг можна використовувати:
Для подачі декларації про доходи онлайн;
- Для замовлення виписки з державних реєстрів в онлайн режимі;
- За допомогою ЕЦП можна замовити довідки онлайн з інстанцій в Україні;
- Для підприємців ЕЦП є необхідним елементом для комфортного ведення бізнесу, з її допомогою можна взаємодіяти з необхідними службами;
- Фізичні та юридичні особи можуть застосовувати ЕЦП для підписання договорів в онлайн режимі.
Реєстрація ТОВ
Реєстрація ТОВ через інтернет в Україні вступила в силу недавно, проте, багато громадян вже оцінили перевагу такої послуги.
Необхідні документи
Зареєструвати онлайн ТОВ можна за допомогою веб-сайту Мін’юсту. Для цього варто зайти на нього і знайти розділ «Кабінет електронних сервісів». Потрапити в нього можна натиснувши на пункт меню під назвою «Заява на держреєстрацію фізосіб-підприємців та юросіб».
Важливо! Обов’язково потрібно зареєструватися на сайті, вказати логін і придумати пароль. Ця процедура не дуже складна, вона дозволяє швидко створити особистий кабінет на сайті Мін’юсту.
Потім потрібно додати документи для реєстрації ТОВ з наступного списку (в електронному варіанті):
- Паспорт та ІПН. Попередньо потрібно зняти копії сторінок паспорта та ІПН, які нотаріально завіряються;
- Заява на реєстрацію;
- Протокол і Статут;
- Рахунок у банку. Для підтвердження береться довідка з банку;
- Документи і накази про призначення на посаду директора, головного бухгалтера.
Зверніть увагу! При електронному оформленні всі документи не засвідчують нотаріусом. На них залишається ЕЦП власника компанії.
Алгоритм дій
Процес онлайн-реєстрації на сайті Мін’юсту виконується в кілька етапів:
- Насамперед слід увійти в особистий кабінет на сайті;
- Після створюється заяву;
- За допомогою електронно-цифрового підпису завіряються документи і заяву;
- Держреєстратору відправляється пакет з електронною документацією;
- Перевіряється статус відправленого заяви;
- Потім варто почекати електронну або паперову документацію.
Згідно з даними Юстиції реєстрацію ТОВ можна провести за 24 години. Максимум процедура займає 2 дні.
Реєстрація ТОВ платником ПДВ
Реєстрації ТОВ платником ПДВ проводиться у випадках, коли підприємство веде господарську діяльність на різних системах оподаткування.
В Україні законодавством передбачено дві системи:
- Загальна система оподаткування;
- Спрощена система.
Крім цього, юридична особа в Україні може бути за власним бажанням платником ПДВ. Реєстрація ТОВ платником ПДВ виконується в ситуаціях, коли за 12 місяців сума, яка отримана за реалізацію товарів, склала від 1 млн.гривень.
Реєстрація ТОВ платником ПДВ включає проведення наступних процедур:
- Перевірка назви підприємства;
- Підготовка необхідної документації;
- Оплата держ.мито;
- Реєстрація Товариства у державній адміністрації відповідного району;
- Постановка на облік в податковій інспекції;
- Відкриття розрахункового рахунку в банку;
- Отримання печатки.
Варто відзначити! Для оформлення потрібно на сайті Юстиції заповнити заяву, завантажити необхідні документи, що додаються при реєстрації ТОВ. Вся документація завіряється ЕЦП.
Реєстрація ФОП
ФОП – це фізичне-особа підприємець, проста організаційно-правова форма господарської діяльності. Їй може займатися фізична особа, але попередньо потрібно пройти реєстрацію. Після цього можна спокійно вести свою справу, оплачувати податки.
Хто може реєструватися ФОП
Зареєструватися ФОП може фізична особа, яка хоче відкрити підприємство – українець, який досяг 18-річного віку. Також може зареєструватися українець у віці 16 років, але потрібна згода батьків або опікунів.
Реєстрація через сайт Міністерства юстиції
Зверніть увагу! Реєстрація на сайті Міністрества юстиції проводиться досить швидко і легко. Але для її проведення потрібна наявність ЕЦП.
Насамперед слід зайти на сайт Мін’юсту, а потім виконується наступний алгоритм дій:
- Необхідно увійти до кабінету електронних сервісів;
- В “Реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” вибрати пункт меню “Заява на державну реєстрацію юридичної особи або фізичної особи-підприємця”;
- Після відкриється вікно входу або реєстрації. Якщо ви раніше не були зареєстровані на сайті, то потрібно це зробити;
- На сайті слід увійти в особистий кабінет;
- Потім створюється заяву;
- Заява підписується за допомогою ЕЦП;
- Відправляється заяву;
- Перевіряється стан заяви;
- Потім можна отримати електронний або паперовий документ.
Реєстрація за допомогою Порталу державних послуг
За допомогою порталу державних послуг реєстрація проводиться наступним чином:
- Вибираються «Послуги бізнесу»;
- Далі в підрозділі “Реєстраційні дані” вибирається пункт “Державна реєстрація фізичної особи-підприємця”. Важливо! Ця функція діє в Дніпропетровській, Тернопільській та Донецькій областях;
- Потім заповнюється заява і відправляється.
Реєстрація бізнесу в онлайн режимі через сайт Мін’юсту або портал виконується набагато швидше і простіше. Тепер немає сенсу стояти в довгих чергах податкової, щоб стати підприємцем – досить просто пройти всі процедури онлайн.