23,3% новин онлайн-медіа написано на основі – дослідження ІМІ

Джерелом кожної четвертої новини в українських онлайн-медіа є соціальні мережі (23,3% загальної кількості новин). Найчастіше в період дослідження журналісти цитували телеграм-канал Прем'єр-міністра ...

медіа інтернет смм smm
23,3% новин онлайн-медіа написано на основі – дослідження ІМІ

Джерелом кожної четвертої новини в українських онлайн-медіа є соціальні мережі (23,3% загальної кількості новин). Найчастіше в період дослідження журналісти цитували телеграм-канал Прем’єр-міністра Олексія Гончарука. 

Такими є результати дослідження ГО “Інститут масової інформації”, що було проведено в січні 2020 року, вибірка становила 1700 новин із 17 популярних інформаційних вебсайтів. 

Під час моніторингу експерти ІМІ зафіксували, що найчастіше інформаційні приводи із соцмереж брали видання “Обозреватель”, “Знай”, ТСН.

У 19,2% загальної кількості новин джерелом інформації слугували пресрелізи та новини від офіційних державних установ. Лідерами інфоприводів для журналістів були офіційні сайти Президента України, СБУ, Офісу Генпрокурора або ж пресслужба правоохоронців. 

У 18,4% загальної кількості новин джерелом інформації слугували власні кореспонденти або ж власні ексклюзивні матеріали.

“ІМІ окремо звертає увагу, що редакції, у яких великий штат працівників, мають можливість готувати значно більшу кількість власних матеріалів або ж відписувати власні новини з брифінгів. Як власні новини ми також враховували отримані відповіді на інфозапити, ексклюзивні коментарі, ґрунтовні новини на основі кількох джерел та з добрим бекграундом”, – заявила експертка ІМІ Яна Машкова.

У 14,6% новин джерелами інформації слугували новини з інших українських медіа. Водночас іноземні ЗМІ як джерела інформації використовувались у 9,8% матеріалів. А от у 3,7% новин українські журналісти зверталися до російських медіа.

Також траплялися поодинокі випадки, де джерелами інформації слугували: пресслужби бізнесу (ці матеріали мали ознаки замовлення) – 2,7%; іноземні держустанови – 1,8%; міжнародні організації – 0,9%; українські громадські організації – 0,9%; авторські матеріали (матеріали, які не мають стосунку до новинного жанру, однак редакція їх розміщувала в новинній стрічці) – 0,4%; пресрелізи політичних партій (матеріали також мали ознаки замовлення) – 0,3%.

*Дослідження проводилося в 17 загальнонаціональних інтернет-ЗМІ: obozrevatel.com, segodnya.ua, 24tv.ua, tsn.ua, strana.ua, pravda.com.ua, rbc.ua, unian.com, gordonua.com, nv.ua, liga.net, ukrinform.ua, interfax.com.ua, censor.net.ua, tyzhden.ua, znaj.ua, dt.ua.

Загальна вибірка становила 1700 матеріалів – по 100 матеріалів, узятих підряд одночасно з кожного сайту в січні 2020 року.

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID “Медійна програма в Україні”, який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО “Інститут масової інформації” та необов’язково відображає думку USAID, уряду США та Internews.

 

Джерело: ІМІ.


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Конкурси малюнків, квести й уроки фінансової грамотності: як залучати молодь до бюджетного процесу

Посилюємо голос ЛГБТ під час війни: реєстровані партнерства як запит спільнот на рівність перед законом

Фортеця Тягинь – форпост європейської історії українського півдня

Участь жінок у місцевому економічному розвитку, заснованому на спадщині. В Івано-Франківську відбулась майстерня-практикум Проєкту USAID «ГОВЕРЛА»

Молодь з 30 громад напрацювала стратегії розвитку молодіжних рад під час літнього табору в Карпатах

Дуже просторова добірка вакансій в громадському секторі