Академія вчительства Каразінського університету провела тренінг для майбутніх педагогів
Хто навчатиме українських дітей завтра? Якими мають бути ті, хто візьме на себе цю відповідальність у країні, яка щодня виборює свободу? Відповіді на ці питання шукають не лише експерти — шукає і ...
Додано:
Тетяна Даценко

Хто навчатиме українських дітей завтра? Якими мають бути ті, хто візьме на себе цю відповідальність у країні, яка щодня виборює свободу? Відповіді на ці питання шукають не лише експерти — шукає і молодь, яка обрала вчительську професію. Саме про це говорили 4–5 квітня в Києві під час дводенного тренінг-інтенсиву «Розвиток професійної ідентичності вчителя як відповідь на суспільні трансформації» для майбутніх педагогів. Захід, організований Академією вчительства Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна, зібрав студентів-каразінців, які навчаються дистанційно, щоб очно відпрацювати практичні навички.
Тренінг відкрила відверта розмова з Лілією Гриневич, міністеркою освіти і науки у 2016-2019 роках, а нині проректоркою Каразінського університету. Говорили про сутність реформи “Нова українська школа”, місію вчителя, як діяти в нових умовах, навіщо сьогодні вчити — і чому педагог має бути не лише носієм знань, а й опорою для своїх учнів.
Протягом двох днів учасники працювали на практичних сесіях викладачів Академії вчительства з актуальних тем — від інклюзії, психологічної допомоги, розвитку “м’яких” навичок до формування національної ідентичності. Крім того, студенти відвідали виставу «Хвиля» за мотивами однойменного роману Тода Штрассера в Національному академічному драматичному театрі імені Лесі Українки, яка змусила замислитися над тонкою межею між впливом і тиском, вибором і наслідуванням, над відповідальністю учителя перед учнями.
У сучасних реаліях підготовка вчителя вже давно виходить за межі опанування традиційних методик. Усе частіше йдеться про осмислення цінностей, здатність до діалогу з реальністю та розвиток внутрішньої стійкості. В Україні поступово формується нове покоління педагогів, і в цій зміні освітньої парадигми з’являється шанс на глибоке переосмислення напрямів і ціннісних орієнтирів суспільного розвитку.
Фото: Олена Воюта
***
Захід організовано ННІ «Академія вчительства» Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна за підтримки ГО «ЕдКемп Україна», Міжнародного фонду «Відродження», IIF – International Inclusion Foundation gGmbH.