Аналіз закону про особливий статус Донбасу
Центр Політичних Студій та Аналітики підготував стислий аналіз законопроекту про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей 1. Стаття 1 ...
Додано:
Громадський Простір
Центр Політичних Студій та Аналітики підготував стислий аналіз законопроекту про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей
1. Стаття 1 законопроекту не визначає конкретної території де буде діяти закон. «Райони, міста, селища, села, розташовані за станом на день набрання чинності цим законому межах району проведення АТО» – це не визначена законом територія. Крім того територія зони АТО може змінюватися з часом.
2. Стаття 2 передбачає «недопущення кримінального переслідування, притягнення до кримінальної, адміністративної відповідальності та покарання осіб – учасників подій на території Донецької, Луганської областей». А також «забороняється дискримінація, переслідування та притягнення до відповідальності осіб з приводу подій, що мали місце у Донецькій, Луганській областях». Не визначені як часові так і територіальні рамки дій закону. Фактично це амністія всім тим хто убивав українських військових та активістів.
3. Стаття 4 в порушення статті 10 Конституції України встановлює, що на території окремих районів Донецької, Луганської областей не використовується державна мова, а органи державної влади зобов’язуються сприяти використанню російської мови в усіх сферах суспільного життя.
4. Статті 5 і 6 передбачає, що, вся повнота влади на цих територіях передається до органів місцевого самоврядування обраних на позачергових виборах у грудні 2014 року. Водночас втрачається фактичний котнтроль з боку центральної влади за цими територіям. Оскільки не буде жодних представників центральної влади в цих регіонах, і навіть призначення керівників органів прокуратури та судів відбуватиметься за згодою новобраних органів місцевого самоврядування.
5. Згідно статті 7 законопроекту, з державного бюджету надається підтримку соціально-економічному розвитку «окремих районів» шляхом запровадження відмінного від загального економічного режиму господарської та інвестиційної діяльності, затвердження Державної цільової програми та щорічного передбачення у Державному бюджеті видатків на соціально-економічний розвиток «окремих районів». Ці статті називаються захищеними, а отже фінансуватимуться у будь-якому випадку, навіть якщо в бюджеті не буде вистачати коштів на ігші соціально важливі видатки.
6. Стаття 8 сприяє розвитку транскордонного співробітництва спрямованого на поглиблення добросусідських відносин «окремих районів» з адміністративно-територіальними одиницями «Російської Федерації». Яка це може бути гуманітарна допомога ми змогли оцінитипротягом останніх місяців.
7. Згідно Статті 9 створюються «загони народної міліції» підконтрольні відповідним нововибраним міським, селищним і сільським головам. Фактично це легалізація нинішніх бандитсько-терористичних формувань, які нагадуємо вже отримали амністію.
8. Законопроектом не передбачаєтсья вирішення концептуальних проблем, які існують на цих територіях. Зокрема це стосується відновлення контролю за державним кордоном з Росією, про відновлення діяльності в «окремих районах» конституційних органів державної влади України, про гарантування та захист прав і свобод громадян України, про відшкодування понесених ними збитків.
Автор : Експерт ЦПСА Віктор Таран