«Без броні»: перші результати роботи єдиної бази допомоги ветеранам АТО
29 березня набув чинності закон про демобілізацію військовослужбовців четвертої хвилі часткової мобілізації. Згідно з ним в запас звільнять 45 тисяч військовослужбовців, яких мобілізували до лав ЗСУ ...
Додано:
13san
29 березня набув чинності закон про демобілізацію військовослужбовців четвертої хвилі часткової мобілізації. Згідно з ним в запас звільнять 45 тисяч військовослужбовців, яких мобілізували до лав ЗСУ указами від 21 липня 2014 року і від 14 січня 2015 року.
Однак, повертаючись додому, військові зіштовхуються з безліччю нових випробувань: складнощі з адаптацією (у деяких випадках це може бути навіть посттравматичний стресовий роздлад); труднощі з працевлаштуванням; нерозуміння та відчуження у суспільстві; дороге медичне лікування тощо. Для добровольців справжнім випробовуванням стає отримання статусу «учасника бойових дій» та оформлення інших документів…
«За даними Державної служби у справах ветеранів війни та учасників АТО, тільки статус учасника бойових дій отримало близько 127 000 осіб. 80 000 наразі демобілізовані або звільнені, – поділився офіційною статистикою заступник голови Київської міської спілки ветеранів АТО, аналітик проекту «Без броні» Антон Колумбет. – Я констатую, що ветерани АТО в Україні – це найбільш соціально вразлива верства населення, тому що повертаючись додому, вони стикаються як з проблемами комбатантів всіх часів та народів (гостра реакція на стрес, проблеми зі здоров’ям та сном, відчуття відчуженості соціумом), так і з суто українськими проблемами – соціально-побутова невлаштованість, проблеми з працевлаштуванням, скрутне матеріальне становище, високі ціни, тощо. Завдяки проекту «Без броні» ми отримали єдину, чітку та зручну базу даних, яка дає змогу розробити систему покрокової реінтеграції в суспільство наших воїнів».
Зусиллями громадських діячів, колишніх військовослужбовців і волонтерів, громадської організації «STUDENA», у рамках проекту UCBI та за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID), в Україні з березня 2016 року запрацювала єдина база ініціатив допомоги військовослужбовцям після АТО «Без броні». Цей масштабний проект включає в себе не лише базу перевірених ініціатив, що надають безоплатну медичну, юридичну, психологічну та соціальну допомогу, але й інформаційну кампанію з підвищення рівня психологічної культури українців загалом та «атошників» зокрема.
Вже другий місяць портал офіційно працює й за допомогою спільних зусиль волонтерів, медиків, соціальних працівників, психологів та юристів допомагає бійцям АТО захищати домівки від відголосків війни, а також швидко та безболісно адаптуватися до мирного життя. Назва проекту «Без броні» говорить про те, що у мирному житті душевна броня, так необхідна в умовах бойових дій, нарешті може бути знята.
«Станом на сьогодні платформа bezbroni.net об’єднує 408 громадських та державних ініціатив у з усієї України на одному порталі, більшість з яких знаходяться в Києві, а також Харкові та Львові. Всього на сайті станом на сьогодні присутні ініціативи з 135 міст. Портал виконаний у вигляді інтерактивної мапи, на якій кожен з легкістю зможе знайти необхідну допомогу: від психологічної реабілітації до вирішення питань з працевлаштуванням» – розповідає голова ГО «STUDENA», координаторка проекту «Без броні» Анастасія Мельниченко, – Сортувати ініціативи можна за типом допомоги, містом та областю. Або ж натиснути на іконку у своєму місті і побачити, які ініціативи знаходяться найближче до вас».
Ще однією метою проекту «Без броні» є донесення до військових думки, що звертатися по допомогу до фахівців – це прояв сили, а не слабкості. Інформаційна кампанія має викорінити усталений у суспільстві стереотип про те, що «сильним допомога не потрібна», тим паче, психологічна.
«Залиш темряву на війні!» – саме під таким гаслом проходить всеукраїнська масштабна медіакампанія, яка охоплює Київ, Харків, Запоріжжя, Маріуполь, Дніпропетровськ та інші міста. Особливістю кампанії є те, що обличчами проекту стали реальні військовослужбовці, які на власному досвіді відчули загрозу війни та складності повернення у мирне життя. Кампанія складається з трьох соціальних рекламних роликів, у яких говориться про важливість не лише фізичного, а й психологічного повернення бійців із зони АТО. Обличчями роликів стали, вже відомі українському глядачеві, військовослужбовці Валентин Зінчак, позивний «Абрикос» (93 ОМБР), Ігор Чайківський, позивний «Артист» (батальйон «ДОНБАС») і Андрій Ходоровський, позивний «Гозар» (81 окрема аеромобільна бригада).
«Люди, які повертаються до мирного життя, пройшовши жахіття війни, можуть не здогадуватися, що з ними відбулися зміни і вони потребуть проходження реабілітації. Навіть, якщо проблема зовні не проявляється зараз – все рівно треба звернутися до професіоналів!» – поділився з нами один з учасників рекламної кампанії Валентин Зінчак.
А уособленням проекту для поліграфічної продукції та зовнішньої реклами стали бійці 81 окремої аеромобільної бригади, які й досі несуть службу.
Варто також зазначити, що «Без броні» вийшов у фінал міжнародного конкурсу The Bobs, організованого Deutsche Welle, у номінації «Найкраща соціальна ініціатива» та вже займає першість серед всіх інших національних ініціатив.
Підтримати інціативу у конкурсі The Bobs можна за посиланням:
http://thebobs.com/ukrainian/category/2016/social-change-2016/.
Для цього потрібно:
- Зареєструватися через одну з соціальніх мереж;
- Обрати номінацію «Найкраща соціальна ініціатива в мережі»;
- Та обрати «Без броні».