Більше посилань на соцмережі, коментарі громадян та інші особливості новин на національному телебаченні
Національні телеканали дедалі більше використовують соцмережі як джерело новин (понад в 2 рази рази частіше порівняно з минулим 2016 роком), проте перевагу надають інформації від власних ...
Додано:
Громадський Простір
![f](https://www.prostir.ua/wp-content/uploads/2017/08/f.png)
Національні телеканали дедалі більше використовують соцмережі як джерело новин (понад в 2 рази рази частіше порівняно з минулим 2016 роком), проте перевагу надають інформації від власних кореспондентів (джерело 60% інформації). Які ще особливості відзначили Детектор медіа та Академія української преси в ході моніторингу національного ТВ у другому кварталі 2017 року – в інфографіці від «Інтерньюз-Україна».
Про професійні стандарти. Моніторингу підлягали «Інтер», «1+1», «Україна», СТБ, ICTV, UA:Перший та 5 канал. У 2017 році достовірність фактів на телебаченні переважно забезпечують власні кореспонденти або офіційні джерела, соціальні мережі менше, проте їх показник зростає порівняно з минулим роком. За спостереженнями фахівців, за результатами травневого моніторингу 2017 року балансу думок дотримуються у 17% повідомлень. Найбільше повідомлень з декількома точками зору наразі спостерігається на телеканалах 1+1 − 24%; СТБ – 22% та Інтері – 21%. Найменше таких повідомлень виявлено на 5-му каналі – 7%. В травні 2017 року найбільше коментарів щодо подій надано журналістами (37%) та громадянами (36%). Частка коментарів експертів не перевищує чверті – така тенденція зберігається з 2016 року.
Матеріали з ознаками замовності, теми інформаційного простору. На національному телебаченні продовжує зберігатись тенденція до дисбалансу уваги та синхрону на користь правлячої коаліції. Лідерами уваги до політичних організацій у новинних програмах травня є Народний фронт та Радикальна партія Олега Ляшка – по 4 % кожна, Блок Петра Порошенка й Опозиційний блок мають по 3% уваги (за даними Академії української преси). Загалом, за матеріалами Детектор медіа, було виявлено 21% джинсових матеріалів. Тематично переважає висвітлення політичних (з відповідною політичною поляризацією каналів) та кримінальних новин, тема боротьби з корупцією. Майже без уваги залишаються місцеві новини, події культури, міжнародні новини.
Інфографіку розроблено ГО «Інтерньюз-Україна» в рамках проекту «U-media»
Детальніше про результати моніторингу в розгорнутій інфографіці