Бюджети громад стають доступними і зрозумілими  

22 червня у прес-центрі «Чиста політика» відбулася підсумкова прес-конференція на тему «Чи стане бюджет громади доступним і зрозумілим?».На цьому заході представники Центру «Доброчин» і Центру Прав ...

Додано:
Nataliya Drozd

p-conf
Бюджети громад стають доступними і зрозумілими  

22 червня у прес-центрі «Чиста політика» відбулася підсумкова прес-конференція на тему «Чи стане бюджет громади доступним і зрозумілим?».

На цьому заході представники Центру «Доброчин» і Центру Прав Людини презентували результати діяльності проекту «Новим громадам – нові підходи до бюджетного процесу» і те, як саме забезпечується участь громадян в управлінні місцевим бюджетом в пілотних громадах.

- Сьогодні ми зібралися, щоб підвести підсумки проекту «Новим громадам – нові підходи до бюджетного процесу», адже протягом року ми працювали з 4 пілотними громадами (Сновською, Менською, Кіптівською і Деснянською) разом з владою та громадянами над тим, щоб зробити бюджети ОТГ доступнішими, зрозумілішими та відкритими, для чого ми проводили тренінги з журналістами (які висвітлювали ці процеси і роз’яснювали громадянам сутність бюджетного процесу громади), також розробили проекти бюджетного регламенту окремо для міських, сільських та селищних ОТГ і протягом півроку проводили зустрічі з громадянами для обговорення проектів бюджетного регламенту (з метою кращого інформування населення про те, що це їхній шанс скористатися можливістю отримати доступ до розподілу коштів місцевого бюджету і до моніторингу), – розпочала прес-конференцію керівник проекту Центру «Доброчин» Наталія Дрозд, – адже бюджетний регламент – це спрощений бюджетний кодекс, де головним є графік узгодження робіт (хто, за що і як відповідає), тобто громада може обрати метод і механізми залучення громадян до роботи через громадські групи або громадські слухання (де будуть вказані чіткі дати й етапи змоги долучитися людям до розвитку ОТГ).

«Варто чітко розуміти, що собою являє бюджет ОТГ, адже це не кошти в сейфі, бо бюджетний процес складний в часі і його варто добре планувати заздалегідь (за рік і більше) згідно правових норм та аналізуючи усі витрати і доходи (для креативних же ідей є бюджет участі з певною сумою коштів), – додала пані Наталія, – тому це зовсім не простий процес, який ми розпочали і готові далі надавати громадський супровід, в тому числі й співпрацювати із зацікавленими активістами та ЗМІ з метою знаходження певного балансу між громадою і владою».

- В згаданому проекті було цікавим те, що ми співпрацювали з 4 різними громадами (села, селища і міста), де є свої особливості та різні типи мислення людей (наприклад, у Менській громаді люди налаштовані більш амбіційно і запропоновані зміни чомусь зустрічали з недовірою), але взагалі громадяни зустріли добре наші проекти бюджетних регламентів і вони знаходяться на фінальній стадії, хоча й у міських ОТГ з їхньою великою територією досить велике навантаження припадає на депутатський корпус та міську раду, що ускладнювало співпрацю (іноді це було дещо заполітизовано), – розповів експерт Чернігівського Центру Прав Людини Олександр Підгорний, – варто відмітити приємний факт присутності журналістів на наших тренінгах, котрі висвітлювали все у місцевій пресі, що було своєчасним і цікавим, хотілося б більше бачити зацікавлених представників фінансових управлінь і відділів, але все одно проект пройшов вдало, бо у двох ОТГ маємо вже прийняті бюджетні регламенти (в інших двох вони на розгляді), а наша Чернігівщина лідирує в процесі прийняття бюджетних регламентів, які вже прийняті в 12 містах регіону.

«Хочу відмітити, що новоствореним громадам дійсно важко сьогодні працювати через велике навантаження (фінансове, адміністративне, правове) в умовах децентралізації, адже будь-якому лідеру ОТГ необхідна підтримка і розуміння населення, – додав пан Олександр, – але їх має втішати те, що маючи бюджетні регламенти і затвердивши статути, вони отримують можливість співпраці з європейською спільнотою та змогу залучення закордонних інвесторів».

 

Проект «Новим громадам – нові підходи до бюджетного процесу» реалізується Центром «Доброчин» в рамках програми «Публічні бюджети від А до Я: інформування, активізація та залучення громадянського суспільства», що виконується Фондом Східна Європа у партнерстві з Фундацією польсько-української співпраці ПАУСІ за фінансової підтримки Європейського Союзу.


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

Яка вона — українська ідентичність? Відкриті читання «Живої бібліотеки» — на DOCUSPACE

Літня Українська Миротворча Школа 2024

Для українців у Польщі запустили онлайн-курси з вивчення польської: як приєднатися до навчання

Протидія гендерно-зумовленому насильству: тренінг для поліцейських сектору освітньої безпеки Чернігівщини

Стресостійкість учасниць зросла на 49%. Підсумки програми «ReStart Свідомості» та гайд на Дія.Освіта

Чи впливає на податки та дохід отримана гуманітарна допомога від Благодійного фонду «ССС»?