Чи є добрим публічний доступ бюджетів громад на Півдні України? (Реліз громадського аудиту)
Виконання ОМС норм діючого законодавства – це можливість потенційному зовнішньому користувачеві без зайвих зусиль отримати інформацію про бюджет, проаналізувати не тільки ефективність використання ...
Додано:
frgn
![бюджет гроші](https://www.prostir.ua/wp-content/uploads/2018/03/coins-currency-investment-insurance-128867-—-копия.jpeg)
Виконання ОМС норм діючого законодавства – це можливість потенційному зовнішньому користувачеві без зайвих зусиль отримати інформацію про бюджет, проаналізувати не тільки ефективність використання публічних фінансів, а й отримати уявлення про ефективність діяльності виконавчих органів місцевих рад при реалізації ними повноважень відповідних сфер. Для цього потрібно виконання бюджетного законодавства в частині:
- повного оперативного оприлюднення документів бюджетного процесу;
- дисципліноване складання вказаних документів у відповідності до вимог діючого законодавства України.
Протягом травня-червня 2018 р. експертами громадського партнерства «За прозорі місцеві бюджети» проведено – 1 етап. громадський аудиту – Мережевий моніторинг бюджетів місцевого самоврядування півдня України по доброчесності впровадження принципів відкритості, прозорості.
Нажаль громадський аудит виявив, що дисципліна виконання інформаційного законодавства України вкрай низька, особливо в новостворених об’єднаних громад, де судячи з дій посадовців місцевого самоврядування вказаних вище громад, не працюють в повній мірі законодавство України, зокрема інформаційне. На жаль в цих громадах де – факто працює «звичаєве» право, яке є гальмом на процесу до «відкриття» громад. Аналітична записка.
“Добрий вечір « з М. Золотухіним за підсумками 1-го етапу моніторингу тут.
Мета аудиту
Перевірка ОГС доброчесності впровадження принципів доступності, відкритості, прозорості бюджетів, визначення рейтингу ОМС за індексом доброчесності впровадження бюджетної реформи через
- оцінку дисципліни оприлюднення документів бюджетного процесу місцевого рівня;
- оцінку повноти складання бюджетних документів, відповідності їх змісту вимогам діючого бюджетного законодавства України.
- визначення найбільш яскравих практик ОМС в номінаціях: «Кращі практики» і «Безкарність року» доброчесності впровадження бюджетної реформи у місцевих бюджетах з індексом доброчесності, відкритості, прозорості місцевого бюджетного процес.
Об’єкти аудиту.
- 54 місцеві бюджети на 2018 р. міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад Миколаївської та Херсонської областей.
Період аудиту
- Травень-липень 2018 р. – Проведення громадського аудитуз визначення динаміки індексу доброчесності місцевих бюджетних процесів.
Виконання норм законодавства України щодо оприлюднення бюджетної інформації виконується органами місцевого самоврядування в середньому на 50%.
ВИСНОВКИ:
По-перше, з 54 громад власну веб-сторінку мають тільки 47 громад, наповненість бюджетною інформацією залишається вкрай низькою.
Закритість та непрозорість бюджетного процесу місцевих бюджетів спостерігається навіть в тих громадах, що є підписантами програми технічної допомоги DOBRE. А саме:
- Мостівська ОТГ – станом на червень 2018 р. не оприлюднює не тільки бюджетну інформацію, а і будь яку іншу публічну інформацію. Остання дата публікації офіційних документів Мостівської ради – 19.05.2017 р.;
- Галіцинівська ОТГ Миколаївської області, Кочубеєвська, Музиківська ОТГ Херсонської області оприлюднили тільки базове рішення про бюджет громади 2018 р., в деяких випадках навіть без обов’язкових додатків та звіти про виконання бюджету 2017 р. також без додатків.
По-друге, повну та вичерпну відповідь надали 6 громад з 54, а саме Вознесенська, Южноукраїнська, Каховська, Миколаївська, Баштанська, Херсонська міські ради.
Нажаль 7 ОМС Миколаївської області взагалі не надали відповіді.
Частина ОМС надала неповний пакет запитуваної інформації.
АНТИРЕЙТИНГ
Номінація “Дрібний здирник року” – Білозерська ОТГ – за інформацію, що по діючому законодавству повинна бути в електронному вигляді намагалась отримати гроші – виставила рахунок в 1200 грн.
Номінація “Безкарність року” – Чаплинська ОТГ – замість виконання ЗУ “Про доступ до ПІ” винесла розгляд запиту на сесію, вирішила нагадати запитувачу про обов’язковість згоди на передачу персональних даних, і вивісила цю “шедевру” на офіційний сайт ОТГ. Докладніше тут.
Дисципліна виконання інформаційного законодавства України вкрай низька, особливо в новостворених об’єднаних громад, де судячи з дій посадовців місцевого самоврядування вказаних вище громад не працюють в повній мірі законодавство України, зокрема інформаційне. На жаль в цих громадах де-факто працює «звичаєве» право, яке є гальмом на процесу до «відкриття» громад.
Висновки за підсумками 1 етапу аудиту.
Оприлюднення рішення про місцевий бюджет 2018 в розрізі місцевих самоврядувань:
Оприлюднення паспортів БП
Оприлюднення паспортів бюджетних програм місцевого бюджету в розрізі громад
Оприлюднення звітів про виконання бюджету за 2017 р.
Оприлюднення звітів про виконання бюджету за 2017 р. в розрізі громад
Оприлюднення звітів паспортів бюджетних програм місцевого бюджету
Оприлюднення звітів паспортів бюджетних програм місцевого бюджету в розрізі громад
Прес-служба ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва»
_______________________________________________________________________
Дослідження проведено в рамках проекту: «Ефективність, прозорість місцевих бюджетів у Миколаївської та Херсонської областях під контроль громад», що реалізує ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» при партнерстві з ГО «Причорноморський центр політичних та соціальних досліджень» за фінансової підтримки Національного фонду на підтримку демократії (англ. NED) та у рамках діяльності громадського партнерства «За прозорі місцеві бюджети!».