Чим грішить сміттєвий монополіст Вінниці?
Станом на 1 травня 2018 року відомо лише про одне комунальне підприємство Вінниці з кримінальним провадженням по його керівнику – КУП «ЕкоВін». У Вінниці його знають усі. Це підприємство забезпечує ...
Додано:
cpa_result
Станом на 1 травня 2018 року відомо лише про одне комунальне підприємство Вінниці з кримінальним провадженням по його керівнику – КУП «ЕкоВін». У Вінниці його знають усі. Це підприємство забезпечує чистоту міста та вчасно прибирає сміття. І якщо до якості роботи зауважень у вінничан немає, то до витрачання бюджетних коштів – достатньо.
Нещодавно в інформаційному просторі Вінниці з’явилась інформація про кримінальне провадження за закупівлю бензину на 4 млн.грн. з порушенням тендерного законодавства. В січні 2018 року т.в.о. директора комунального підприємства «ЕкоВін» Гриневич Петро Олександрович став фігурантом кримінального провадження за розкрадання бюджетних коштів в особливо великих розмірах внаслідок змови з директором ТОВ «Нафтогрупа-2005».
Такий факт став підставою для вивчення всіх закупівель КУП «ЕкоВін», які проводились протягом 2017-18р.р.
За даними Публічного модулю аналітики з’ясувалось, що з 1 січня 2017р. по 30 квітня 2018р. підприємством було здійснено 71 закупівля на загальну суму 93,1 млн.грн.
З них 98,6% надпорогові. Так, закупівля палива на підприємстві проводиться по процедурі відкритих торгів і економія на таких закупівлях найбільша. Вона складає 3,1 млн.грн.
Та чи насправді ця економія «економить» бюджетні кошти? Можливо, це схема для гарної статистики і утвердження міфу про економію? На практиці – це виглядає як звичайний демпінг та змова між керівниками КУП «ЕкоВін» та ТОВ «Нафтогрупа-2005». І цьому факту є підтвердження – ухвали суду по кримінальному провадженню, про які вже йшлось.
Ще на початку 2017 року постачання пального підприємству здійснювало ТОВ «Техойл ТК». Але в травні в системі Прозорро з’явилась закупівля бензину та дизпалива за скороченою переговорною процедурою у ТОВ «Нафтогруппа-20015». В обгрунтуванні її застосування йшлось, що постачальник не в змозі забезпечити потреби КУП «ЕкоВін». На нашу думку, справа тут не в тому, що ТОВ «Техойл ТК» не в змозі забезпечити потреби, а в тому, що воно просто не погодилося на неправомірне підвищення цін за форматом «додаткових угод», які дуже активно укладалися з новим постачальником – ТОВ «Нафтогруппа-2005». Підтвердженням цьому є закупівля UA-2017-02-24-000922-b .
Станом на 1 травня 2018 року ТОВ «Нафтогруппа-2005» отримала 7 контактів на постачання пального від КУП «ЕкоВін» з 8 аналогічних закупівель, в яких приймало участь. Восьмий договір зараз якраз знаходиться в стадії підписання, бо повідомлення про намір його укласти вже розміщено в системі Прозорро. По 5 з них були укладені додаткові угоди, через які ціну було підвищено до 30%, не дотримавши норми закону «Про публічні закупівлі».
Як бачимо з діаграми, в середньому сума закупівлі пального по «ЕкоВіну» складає 4 млн.грн. на квартал.
За відсутності корупційної складової та змови (якщо в суді буде доведено факт змови та розкрадання бюджетних коштів) Вінниця могла б лише на закупівлях палива одного комунального підприємства економити близько 2,5 млн.грн. До прикладу, саме такої суми не вистачає, аби забезпечити дітей з діабетом повноцінним лікування.
Натомість орган управління комунального унітарного підприємства «ЕкоВін» – Департамент комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради прийняв рішення змінити статус Гриневича Петра Олександровича, тимчасово виконуючого обов’язки директора на директора. І це після отримання інформації про кримінальне провадження.
21 березня 2018 року Вінницьким міським судом була прийнята ухвала про проведення позапланової виїзної ревізіїпрацівниками Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області у кримінальному провадженні №42017020000000366. Перевірка почалась 16 квітня і триватиме 15 робочих днів, тобто до 8 травня. Громадські активісти уважно спостерігатимуть за її результатами та перебігом судового процесу.
Також привернули увагу громадських активістів закупівлі КУП «ЕкоВін» різних послуг у ТОВ “ЦЕНТР МУНІЦИПАЛЬНИХ СИСТЕМ УПРАВЛІННЯ” через спрощену процедуру – звіт про укладений договір. За такою процедурою в один день – 4 січня 2017 року було укладено 5 договорів на такі види послуг:
· Послуги з друку та доставки надрукованої продукції (179 330грн.)
· Послуги з організації збору інформації та актуалізації даних про споживачів послуг (190 080грн.)
· Консультаційні послуги з питань загального управління (190 080грн.)
· Послуги з централізованого збору інформації та обробки платежів за послуги з вивезення побутових відходів (190 000грн.)
· Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням (190 000грн.)
Як бачимо, суми всі близькі до порогів застосування процедури відкритих торгів – 200 тис.грн. Так саме як і специфіка надання послуг схожа між собою по окремих закупівлях. А факт проведення у 2018 році всіх вищезазначених послуг у одній закупівлі UA-2018-02-05-000280-b лише підтверджує припущення активістів.
Для належної оцінки ситуації активістами направлено лист на Держаудитслужбу про можливе уникнення процедури відкритих торгів. Також надіслано запит на Вінницьку міську раду щодо надання дозволу на проведення процедури звітування, бо відповідно до рішення виконкому Вінницької міської ради № 2832 від 01.12.2016р. всі закупівлі комунальні підприємства мали проводити через процедуру допорогових закупівель, і лише в окремих випадках за погодженням департаменту економіки могли б застосовувати звіт.
Публікація підготовлена та здійснена в рамках проекту «Прозорі комунальні підприємства», що виконується Центром Ейдос за підтримки Посольства Королівства Нідерландів в Україні. Зміст публікації не відображає офіційної позиції Королівства Нідерландів.