Cоціальне підприємництво: проблеми як нові можливості
25 лютого, у Києві відбувся SE Days - форум з соціального підприємництва від ГО “Інститут суспільних ініціатив” за підтримки MitOst та Фонду Фрідріха Науманна в Україні. Під час форуму учасники ...
Додано:
maryna.kolosova
25 лютого, у Києві відбувся SE Days – форум з соціального підприємництва від ГО “Інститут суспільних ініціатив” за підтримки MitOst та Фонду Фрідріха Науманна в Україні. Під час форуму учасники обговорили сучасний стан та перспективи розвитку соціального підприємництва в Україні.
«Ми хочемо зробити соціальне підприємництво поширеним видом діяльності в Україні. На мою думку, це допоможе як громадським організаціям існувати без грантів, так і громадським активістам мати власну справу і продовжувати допомагати суспільству», - каже організаторка форуму Лілія Ткачук.
На форумі виступили експерти з України, Польщі, Німеччини та Молдови. У своїм виступах вони розкрили всі аспекти роботи соціальних підприємств та зробили свій прогноз щодо розвитку цієї сфери. Форум проходив у різних форматах: лекторій, воркшопи та світове кафе.
Під час виступу, куратор СП в «Impact Hub Odessa» Андрій Федотов зазначив: «Одним з найважливіших принципів соціального підприємства – це довіра суспільства. Це важливо, бо якщо звичайному підприємству не дають або забороняють щось, то суспільство може його не підтримати. Соціальне підприємство має більше переваг навіть у тому як вони поширюють свою діяльність у ЗМІ, серед суспільства».
Анна Уварова, засновниця благодійного магазину «Ласка» зазначила: «Соціальне підприємництво для нас – це зміна мислення людей щодо благодійності. Ми прагнемо зруйнувати стереотипи, що благодійністю займаються лише багаті люди чи якщо ти одягаєшся в секунді, то у тебе проблеми з фінансами. У Великобританії все навпаки: там подібні магазини цінуються, бо там часто можна знайти якусь вінтажну сукню».
Учасники дізналися про соціальне підприємництво як симбіоз бізнесу та громадської діяльності, успішні практики вирішення соціальних проблем, побудову бізнес-моделі соціального підприємства та залучення інвестицій.
«Для соціальних підприємців проблема – це можливості», – сказала Наталія Болібрух, Інститут Міста у Львові.
В рамках світого кафе учасники мали чотири теми для дискусії щодо різних соціальних проблем і виробили моделі їх вирішення. Так, Аліна Бочарнікова, модератора питання взаємодії між соціальними підприємцями та владою підсумувала: «Чим більше не допрацьовує влада, тим більше сфера діяльності для соціальних підприємців. В обох сторін є інструменти, взаємодія яких допоможе у досягненні єдиної мети – покращення соціально-економічної ситуації в Україні. Потрібна синергія».