Деснянська та Новобілоуська громади розвивають освіту та місцеву демократію
03 лютого у прес-центрі «Чиста політика» Центр «Доброчин» провів брифінг на тему: «Виклики та досягнення громад: освіта та місцева демократія».Розпочала захід керівник Центру «Доброчин» Наталія ...
Додано:
Nataliya Drozd
03 лютого у прес-центрі «Чиста політика» Центр «Доброчин» провів брифінг на тему: «Виклики та досягнення громад: освіта та місцева демократія».
Розпочала захід керівник Центру «Доброчин» Наталія Дрозд, яка представила досвід організації стосовно супроводу профільної освітньої реформи та реформи місцевого самоврядування, адже на базі Центру «Доброчин» діє Ресурсний Центр з розвитку місцевої демократії, який працює вже п’ятий рік на Чернігівщині. Виклики, які постали перед громадами в процесі децентралізації вимагають вироблення нових підходів в управлінні, кращої взаємодії в громаді та ефективного вирішення конфліктів.
Новобілоуський сільський голова Дмитро Федоров детально розповів про поточний стан освітньої мережі в громаді, яка налічує 9 шкіл, з яких 4 – НВК. Серед викликів – застарілий стан шкільний автобусів. Відстані в громаді між селами сягають 30 км, тому наявність якісних транспортних засобів є актуальною. В цьому році найгірші бюджети в громадах, а кількість соціальних об’єктів для утримання лише збільшується.
В минулому році громада прийняла Статут. Найбільш активними промоутерами його прийняття та внесення змін стали старости.
Депутат Деснянської селищної ради Аліна Олефір зазначила, що якісні і доступні освітні послуги є пріоритетом. Єдиний освітній простір – головна мета освітньої стратегії Деснянської громади. Стратегія передбачає створення рівних можливостей та умов для навчання та виховання дітей. В Деснянській громаді у 2017 році створили потужний навчальний заклад Деснянський НВК. Він входить в 3ку по рейтингу участі в олімпіадах. Деснянська гімназія та Деснянська ЗОШ І-ІІІ ступенів реорганізовані шляхом злиття у опорний заклад Деснянський навчально-виховний комплекс «Гімназія – загальноосвітня школа І ступеня». Прийняті з району та додатково закуплені шкільні автобуси для безперервного функціонування закладів. Плануються: в Карпилівській ЗОШ ремонт даху, пандус; капітальний ремонт їдальні в Деснянському НВК. При передачі земель МО – багатофункціональний спортивний комплекс, стадіон
Що стосується застосування інструментів місцевої демократії в громаді, то наразі, в процесі обговорення та подальше прийняття Статуту Деснянської громади та Бюджет участі. Також на розгляді положення про Громадську та Молодіжні ради.
Експерт Юрій Паперний акцентував на важливості розуміння напрямів реформування. Це і забезпечення рівноправного доступу дітей до якісної освіти, і рівні матеріально-технічні умови навчання учнів всіх населених пунктів, і мінімізація неефективного використання коштів місцевого бюджету на освітню сферу та мінімізація неефективного утримання приміщень, в яких перебувають навчальні заклади. Варто мати стратегічний план розвитку освітньої мережі, із чітким прорахунком спроможності громади її утримувати у майбутньому.
Керівник Чернігівського ресурсного Центру з розвитку місцевої демократії Олександр Підгорний зазначив, що процеси реформи освітньої мережі, питання твердих побутових відходів, медичної сфери, стратегічного планування, де потрібно досягати консенсусу, показали, що у громадах є різні групи з різними, а іноді й протилежними інтересами. Щоб рухатися далі і досягати інтеграції громади та сталого розвитку, важливо трансформувати накопичені вже конфлікти і запобігти виникненню нових. Тому громади Чернігівщини мають зрозуміти, що конфлікти є нерозкритими можливостями та можуть сприяти розвитку громад.
Метою проекту “Захист інтересів громад через управління конфліктами”, що здійснюється Центром «Доброчин» за підтримки Програми МФВ «Демократична практика”, є участь громадян в проведенні реформ освіти та місцевого самоврядування.