Добрі дороги, освіта, медицина ОТГ не можливі без дієвих антикорупційних механізмів
Саме до такого висновку 22 серпня прийшли в «Антикорупційному кафе» експерти «Мережі ресурсних центрів із розвитку місцевої демократії» разом з посадовцями, депутатами, активістами Березанської ...
Додано:
frgn
Саме до такого висновку 22 серпня прийшли в «Антикорупційному кафе» експерти «Мережі ресурсних центрів із розвитку місцевої демократії» разом з посадовцями, депутатами, активістами Березанської ОТГ.
Відкриваючи зустріч, Директор ГО ФРММ Михайло Золотухін зазначив: «…Завдяки реформи органи місцевого самоврядування нових ОТГ вже мають всі ресурси/повноваження для вирішення згаданих болючих проблем громад. Але хвороби браку підзвітності, прозорості заважають ефективності витрачання публічних коштів. У місцевих посадовців та депутатів відкрились «корупційні можливості» для фінансових махінацій. Ліками цього явища є запровадження антикорупційних механізмів. Вам пропонуємо запровадити місцеву антикорупційну політику. Важливим кроком може бути прийняття селищною радою «Програми долання корупційних чинників у місцевому самоврядування» та інших місцевих нормативно-правових актів – запобіжників корупційних бажань місцевих еліт. Вітаємо Коблевську ОТГ, що за рекомендаціям експертів громадського партнерства «За прозорі місцеві бюджети!» у серпні вже прийняла подібні антикорупційні рішення».
Учасники зазначили, що у Березанській ОТГ вже долаються причини корупції. На офіційному сайті з травня доступні проекти та рішення органів місцевого самоврядування. Так за рекомендаціями ФРММ у сфері управління комунальною власністю та землею у 2019 р. прийняті зміни у Статуті громади та інших рішеннях. А наступним кроком буде оприлюднення реєстрів комунальної власності/землі для оренди/продажу та фінансових документів місцевого бюджетного процесу. Докладніше у пост-релізі.
Татяна Золотухіна, експерт ГО ФРММ, методист коаліції #ГромадськаПрефектура: «…Дісно, у Березанської ОТГ є свій веб-сайт, на якому є дуже мало бюджетних документів. Багато документів неможливо завантажувати, архіви документів дуже пошкоджені та недоступні для читання». За оцінкою експертів коаліції #ГромадськаПрефектура таке халатне відношення до відкриття доступу мешканців до достовірної публічної інформації може свідчити про некомпетентність або свідоме порушення національно законодавства місцевими посадовцями. Паспорти місцевих бюджетних програм – без пакету результативних показників. Наприклад, близько 4 млн. грн. у 2018 році використали на благоустрій. На що конкретно та скільки коштувала одиниця муніципальної послуги – невідомо. А в офіційному документі зазначено, що ремонтували кладовище. Але не вказано, скільки коштує ремонт квадратного метра…».
Зі свого боку, представники Березанської ОТГ висловили готовність до співробітництва. Зацікавились навчанням та погодились з прийняти сервіси Мережі з налагодження антикорупційного, належного врядування.
Так на Миколаївщині стартував проект «Посилення децентралізації: антикорупційні політики для нових об’єднаних територіальних громад», що реалізується ГО «Чернігівський Центр Прав Людини» при партнерстві з ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва», ГО «Еко.Березань» та завдяки фінансовій підтримці Уряду Великої Британії.
Прес-служба ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» (ФРММ)