Дорослі люди мають право бути успішними
Початок нового року — гарний час для роздумів про те, як інтегрувати успішні практики громадських організацій у різні контексти розвитку громад. Наталя Тарасенко, координаторка проекту 2017 року ...
Додано:
Юлія Голоднікова
Початок нового року — гарний час для роздумів про те, як інтегрувати успішні практики громадських організацій у різні контексти розвитку громад. Наталя Тарасенко, координаторка проекту 2017 року «Майстерня індивідуального та суспільного розвитку» (Житомир, ЖОМГО “Паритет”), вважає, що вагомим фактором впливу на якісні зміни у цьому процесі є впевненість людини, її розуміння особистісної ефективності. Свої роздуми вона підтверджує практичним досвідом в освіті дорослих.
Про цінності…
В освіті дорослих ми почали працювати з 2015 року, тому маємо багато цікавих кейсів і добре розуміємо, що для підготовки навчальних курсів треба спочатку провести ґрунтовний моніторинг потреб серед дорослих та дізнатись, що вони хочуть одержати, прийшовши до центру освіти. Саме за цим принципом ми створили курс особистісної ефективності.
У цьому курсі були заняття з фінансової грамотності, планування часу, розв’язання сімейних конфліктів та соціальної ігротеки. На нашу думку, ці знання потрібні кожному з нас, але наші «учні» не здобули їх в університеті чи інших навчальних закладах.
Застосовуючи технологію соціальної ігротеки, ми пропонуємо людям знайти підходи до діалогу між батьками та дітьми. Тут ми говоримо на табуйовані теми, наприклад, про репродуктивне здоров’я, даємо змогу дорослим і дітям проводити час разом. У багатьох дорослих є проблема, коли всі фінансові можливості сім’ї йдуть на дозвілля дітей, а про свої потреби батьки забувають. Ми намагаємось це змінити і показати, що час можна проводити разом.
Наш підхід базується на розумінні того, що дорослим треба більше практичних курсів, спрямованих на реальне життя, щоб змінювати його якість. Наприклад, більшість людей, які до нас приходять на курси з фінансової грамотності — це підприємці, вони потребують конкретних знань і хочуть скористатись інформацією та інтегрувати її у бізнес-процеси вже сьогодні.
Про партнерів…
На базі нашого центру освіти дорослих різні організації проводять майстер-класи з арттерапії, де можна зробити щось своїми руками.
Також ми створили бібліотеку з літературою для саморозвитку і змінили формат спілкування з відвідувачами: ми пропонуємо дорослим не просто прочитати ту чи ту книжку, а зустрічаємось та обговорюємо прочитане, а потім разом обмірковуємо, як можна застосувати ці знання у практичній площині.
До того ж, ми не перший рік займаємось професіоналізацією працівників бібліотек району. До прикладу, 2017 року ми сфокусували свою увагу на бібліотеці міста Бердичів. Нашою метою було – створити ініціативну групу, яка б розуміла й реалізовувала запропоновані ідеї. Це вдалося, працівники бібліотек допомагали нам організовувати тренінги, активізовували людей та самі були слухачами лекцій.
Про перспективи…
Я вважаю, що місцева влада і центри освіти дорослих мають співпрацювати на базі соціального замовлення. Представники департаментів освіти та соціального захисту вже усвідомлюють важливість навчання дорослих. Проте тільки розуміння замало. В майбутньому ми бачимо центри освіти дорослих як майданчики для підвищення кваліфікації працівників різних галузей. Сьогодні про це говорять в межах реформи освіти в Україні, і я сподіваюсь, що ця ініціатива запрацює, адже дорослі люди повинні мати шанс здобути нові знання і мають право бути успішними.
Текст підготувала: Юлія Голоднікова
Фото: ©Яна Коробенко
Публікація створена в рамках комунікаційної програми проекту «Громада, що навчається: трансформація конфліктів в Україні та Молдові через активну громадську участь».
Мета програми — поширення досвіду успішних громадських організацій, які розробляють інноваційні підходи до освіти дорослих.
Фінансова підтримка проекту:
Федеральне Міністерство закордонних справ Німеччини