Географи водинадцяте провели школу-семінар у незвичному форматі
На початку липня на базі Хмельницького спелеологічного клубу ХСК «Атлантида» відбулась вже XI школа-семінар «Проблеми розвитку регіонів України», яку ще у 2012 році заснувало Товариство дослідників ...
Додано:
ngo.tdu
На початку липня на базі Хмельницького спелеологічного клубу ХСК «Атлантида» відбулась вже XI школа-семінар «Проблеми розвитку регіонів України», яку ще у 2012 році заснувало Товариство дослідників України.
За 5 років географія проведення школи-семінар є чималою – від Криму до Волині, від Ніжина до Львова, загалом 10 міст та 7 університетів. Щоразу нове місто, нові учасники, нові дискусії та нові враження.
«Ідея школи була дуже простою! – говорить голова Товариства, Павло Остапенко. – Ми вирішили підійти по-новому підготовки молодих науковців. Витягти їх із комфортних аудиторних умов власного вузу і показати як можна працювати не лише у польових умовах, а й у чужому середовищі – перед незнайомими студентами та викладачами. Але кожну школу, ми намагаємось проводити в іншому форматі – залучати молодих науковців із різних наук, соціології, психології, кібернетики, історії, геології, обирати цікаві місця для проведення школи, запрошувати провідних вчених, проводити польові дослідження».
Чергова школа-семінар не стала винятком. Окрім того, що це вже була друга літня школа на базі Хмельницького спелеоклубу «Атлантида», організатори вирішили кардинально розширити коло учасників. Річ у тім, що окрім повноцінних наукових досліджень та громадської роботи, Товариство намагається залучати до науки ще й школярів різного віку. З цією метою у лютому 2016 року Товариством спільно із ХСК «Антлантида» був оголошений дитячий дослідницький конкурс «Що я знаю про печери?», участь у якому міг взяти будь-який український школяр.
«Ми вирішили об’єднати фінал нашого дитячого дослідницького конкурсу із черговою літньою школою-семінаром і запросити юних фіналістів конкурсу розповісти свої есе перед вже дорослою дослідницькою аудиторією, – розповідає Андрій Пилипюк, голова конкурсної комісії та керівник відділення природничих досліджень Товариства. – Загалом було відібрано та запрошено на фінал конкурсу шестеро дітей із Закарпатської, Миколаївської, Херсонської областей та міста Києва».
І справді школа-семінар знову стала не звичною, поряд із кандидатами наук, аспірантами та магістрами про свої маленькі дослідження таких цікавих природних об’єктів, як печери, розповідали юні дослідники-школярі. То ж вітаємо Денисову Марію (м. Київ), Мельничук Марію (м. Київ) та Баранову Софію (м. Миколаїв) із перемогою у молодшій віковій групі конкурсу, Сабадош Вікторію (м. Буштино, Закарпатська обл.), Вагіну Катерину (м. Миколаїв), Воробйова Дмитра (м. Каховка, Херсонська обл.) із перемогою у старшій віковій групі конкурсу.
Вперше на школу-семінар завітали не лише дослідники з різних куточків України, але й іноземні гості. Зокрема на запрошення організаторів відгукнувся польський колега-дослідник Анджей Стахон. Він презентував свої дослідження в печерах Польщі.
Окрім презентацій наукових досліджень, які затягнулись до 23 години, фіналу дитячого конкурсу, цьогоріч на учасників літньої школи-семінару чекала досить насичена екскурсійно-розважальна програма: похід долиною річки Збруч до Кудринецького замку (Тернопільська обл.), похід долиною річки Смотрич до Кам’янець-Подільської фортеці, дослідження геологічних відслонень, а також дослідження системи печер «Атлантида-Киянка» та перегляд фіналу Євро-2016 під міською ратушею Кам’янця-Подільського.
Своїми враженнями від ХІ школи-семінару з нами також поділились її учасники. Аспірантка географічного факультету КНУ ім. Тараса Шевченка Анна Свінціцька розповіла: «Я вперше брала участь в такому заході. І лишилась безмежно задоволена! І навіть шкодую, що раніше ніяк не мала часу туди потрапити. Особливість цієї школи – це гармонійне поєднання наукової праці та активного відпочинку. Це можливість проявити себе, показати свої наукові здобутки, побачити, які теми зараз є дійсно актуальними, а головне – це цікаві дискусії, які розпалюють жагучий інтерес до пошуків відповідей. Програма була насиченою та цікавою, впродовж трьох днів чого ми тільки не бачили і не робили… але найбільш вражаючим було відвідання печери «Атлантида». Я вже багато де була, і думала, що печерами мене особливо не здивуєш, але як же я помилялась… На даний момент, це чудо на 1 місце в списку моїх вражень (до цього цю позицію довгий час утримувала Говерла). Що саме мене так вразило розповідати не буду, нехай це залишиться інтригою, але пораджу ОБОВ’ЯЗКОВО побачити всю велич цього місця на власні очі! Після таких заходів з’являється бажання та наснага робити все більше і більше. Все більше відкривати, досліджувати, перемагати!».
Валентина Ободовська – аспірантка географічного факультету КНУ ім. Тараса Шевченка відзначила: «Почну з того, що ця поїздка мені запам’ятається на все життя. В цій школі ти себе почуваєш живим, справжнім географом! Тебе дійсно слухають, задають цікаві питання. Йде жива та продуктивна дискусія. В літній школі-семінарі вдале поєднання практики та науки! Велика дружня компанія молодих та прогресивних вчених, які хочуть науку зробити цікавою та доступною для інших! Особисто для мене ця школа дала поштовх та додаткову мотивацію на подальші дослідження!».
Подібні заходи, які показує нам Товариство дослідників України – це якісно новий формат спілкування та дозвілля науковців. Головною метою, якого – є вихід за рамки університетських аудиторій в польові умови та поєднання презентацій наукових здобутків із реальними та практичними польовими дослідженнями та спостереженнями.
Щиро сподіваємося що такий захід набуватиме популярності та наступного разу коло зібраних молодих науковців зростатиме! Оскільки, наступна школа-семінар, поділилися з нами дослідники, буде вже міжнародною і проходитиме в Закарпатському угорському інституту ім. Ф. Ракоці ІІ (м. Берегово) вже у вересні місяці, де наші українські дослідники будуть дискутувати із молодими дослідниками Угорської республіки.
P.S. Організатори заходу та члени Товариства дослідників України щиро висловлюють вдячність голові ХСК «Атлантида» Олександру Щербицькому за сприяння в організації польових географічних досліджень та популяризації наукових програм серед учнівської та студентської молоді!